חולוני: מיקסטייפ סיכום 2007

הבטחנו – ולכן נקיים. מיקסטייפ דצמבר 2007 היה אומנם המיקסטייפ החודשי האחרון של חולוני, אבל עכשיו הגיע אלינו האפילוג בדמות מיקסטייפ סיכום שנת 2007. יש כאן 15 שירים מ – 15 אלבומים שחולוני אהב במיוחד – ובניגוד לתמיד, השירים מלווים הפעם גם בטקסט. ראוי לציין שהסיכום הופיע גם בפורום מוזיקה אלטרנטיבית של תפוז.

אז מוכנים לסיכום השנה האחרון של 2007?


(המיקסטייפ להורדה)

1. שיר: Mark Ronson Feat. Paul Smith – Apply Some Pressure (אלבום: Version)
הרומן שלי עם מארק רונסון התחיל עוד ב-2003 שמארק הוציא את אלבום הבכורה האנדרייטד שלו Here Comes The Fuzz, שהיה אחד מאלבומי השנה שלי באותה שנה. מאז אני עוקב אחרי כל דבר שהוא עושה ומקשיב בקביעות לתוכנית הרדיו שלו "אותנטיק שיט" באיסט ווילג' רדיו. האמת היא שאת רוב השירים ב-Version אני מכיר עוד משנה שעברה וכבר אז ידעתי ש-Version יהיה אלבום השנה שלי.

2. שיר: Balkan Beat Box – Digital Monkey (אלבום: Nu Med)
אלפיים ושבע הייתה השנה של הבלקן ביט בוקס. תומר יוסף הפך לחבר קבוע, הם הוציאו את אלבומם השני Nu Med (מזרח תיכון חדש), שהראה שיפור מרשים גם בהפקה וגם בשירים לעומת אלבום הבכורה מ-2005, הם קיבלו ביקורות מפרגנות בפיצ'פורק וב-AMG, הופיעו בכמעט כל הפסטיבלים הכי נחשבים בעולם וקיבלו את מספר המועמדויות הגבוה ביותר בטקס פרסי מוזיקת העולם ה-BBC.

3. שיר: Los Caparos – Ponos (אלבום: Rasta Vasily)
את לוס כפרוס הכרתי לראשונה ממש בתחילת 2007 כשהם חיממו את מופע השקת האלבום של הפרברים רפיוג'יז, בסוף יצא שהתלהבתי יותר מההופעה שלהם מאשר מההופעה של הפרברים (שגם היו מעולים, כן? שלא יהיו אי הבנות), בייחוד כשהם ביצעו קאבר ל-Doin' Time של אחת הלהקות הכי אהובות עליי – Sublime. בקיץ האחרון יצא אלבום הבכורה המעולה שלהם Rasta Vasily ולאחרונה הם גם הספיקו לסגור את טקס עמ"י בתור "הדבר הגדול הבא" ע"פ בחירת הערוץ. אמנם אני בספק אם הם יזכו להצלחה מסחרית מכיוון שרוב החומרים שלהם ברוסית אבל מבחינתי הם אכן הדבר הגדול הבא במוזיקה הישראלית ואני מחכה בקוצר רוח לאלבום הבא שלהם.

4. שיר: Pop Levi – Pick Me Up Uppercut (אלבום: The Return to Form Black Magick Party)
הרבה פרטים על פופ לוי אני לא יודע, חוץ מזה שהוא הבסיסט של Ladytron. מה שאני כן יודע זה שהוא הוציא בתחילת בפברואר את אלבום הגלאם-רוק של השנה. תקשיבו למשל לשיר כמו Sugar Assault Me Now ותדמיינו לכם שאתם נמצאים כרגע בשנת 72 ומארק בולאן מעולם לא מת.

5. שיר: Of Montreal – Suffer For Fashion (אלבום: Hissing Fauna, Are You the Destroyer?)
אלבום המופת של הרכב האינדי-פופ הפסיכדלי הזה דלף אמנם כבר בספטמבר 2006, כ-4 חודשים לפני שיצא רשמית ולכן הוא נשכח על ידי מרבית סיכומי השנה. לא אצלי. אני לא הפסקתי לחרוש על האלבום הגדול הזה גם השנה והוא ללא ספק אחד האלבומים הכי טובים של השנים האחרונות.

6. שיר: Mr. Hudson & The Library – Ask The DJ (אלבום: A Tale of Two Cities)
והנה הרכב שישנו עליו יותר מדי השנה ולא בצדק. בראש ההרכב עומד בן הדסון שבזמנו הפנוי הוא מפיק גריים וזה ניכר מאוד במוזיקה של ההרכב, שהוציא השנה אלבום בכורה מעולה שמשלב בין אינדי-רוק, רגאיי וגריים ולא נשמע כמו אף אחד אחר. חבל מאוד שאחד ההרכבים הכי מקוריים של השנה לא זכה למספיק חשיפה. עשו לעצמכם טובה ותבדקו את ההרכב הענק הזה.

7.
שיר: Kings Of Leon – On Call (אלבום: Because Of The Times)
כשקינגס אוף ליאון הוציאו את אלבום הבכורה שלהם ב-2003, הם היו לא יותר מהרכב רוק דרומי חביב ולא מזיק. מאז הם הספיקו להוציא עוד 2 אלבומים, כשהם משתפרים מאלבום לאלבום כשאחרון Because Of The Times הוא ללא ספק האלבום הכי טוב שלהם עד היום וגם אחד מאלבומי השנה שלי. רק שימשיכו ככה.

8. שיר: Just Jack – Symphony Of Sirens (אלבום: Overtones)
כשיצא הסינגל הראשון, Starz in Their Eyes, מהאלבום השני של ג'אסט ג'ק (ג'ק אולסופ), Overtones, הוא הגיע למקום ה-2 במצעד הבריטי והייתי בטוח שהוא הולך להפוך לכוכב. זה לא קרה. ג'אסט ג'ק אמנם נשאר רק עם להיט אחד אבל גם עם אלבום מעולה ללא שיר אחד חלש. בגירסה האמריקאית של האלבום, זכה השיר I Talk Too Much לרמיקס בהשתתפות קיילי מינו.

9. שיר: Rilo Kiley – Smoke Detector (אלבום: Under the Blacklight)
אני חייב להודות שעד השנה לא אהבתי בכלל את ריילו קיילי. הם נשמעו לי כמו עוד הרכב אינדי-פופ שיש כמוהם בשפע בארה"ב. ודווקא השנה, כשיצא האלבום Under The Blacklight, הראשון שלהם בלייבל גדול, הם נהיו יותר נגישים וגם יותר טובים לדעתי. המעריצים שלהם לא קיבלו את האלבום בברכה אבל מה איכפת לי? אני אף פעם לא הייתי מעריץ ומבחינתי זה אחד האלבומים שהכי נהניתי מהם השנה.

10. שיר: Shy Child – Noise Won’t Stop (אלבום: Noise Won’t Stop)
"ילד ביישן" הם צמד סינת'-רוק מניו יורק, שהוציא השנה אלבום בכורה ב-Wall of Sound וחלקו הופק ע"י פול אפוורת' (בלוק פארטי, מאקסימו פארק, פלאן בי ועוד). עד לפני שנה הם היו חברים בהרכב האלקטרו-רוק Supersystem שהתפרק ב-2006 Shy Child הוציאו את אחד האלבומים הכי כיפיים של השנה.

11. שיר: Simian Mobile Disco – Hustler (אלבום: Attack Decay Sustain Release)
אלבום האלקטרו של השנה שייך לטעמי לא לג'אסטיס אלא לסימיאן מובייל דיסקו, שהם צמד שכולל את ג'יימס פורד (שהפיק אלבומים לארקטיק מאנקיז, קלקסונס, מיסטרי ג'טס ועוד) וג'יימס שואו, שהיו חברים בהרכב האלקטרו-רוק המעולה Simian שהתפרק ב-2005 ואילו 2 הג'יימסים המשיכו הלאה ל-SMD ואילו חבר סימיאן נוסף סיימון וויליאם לורד הקים את The Black Ghosts שאמורים להוציא אלבום בכורה השנה.

12. שיר: Imani Coppola – Dirty Pictures (אלבום: The Black & White Album)
את הגילוי על האלבום החדש של אימני קופולה אני חייב לקוואמי שהמליץ עליה השנה באחת הביקורות שלו בוואלה. בזכותו גיליתי את אחד האלבומים הכי טובים ומגוונים של השנה של אמנית אמיצה שעושה מה שבזין שלה. האלבום יצא בלייבל Ipecac של מייק פאטון והיא גם חברה בהרכב הפופ שלו – Peeping Tom.

13. שיר: Pharoahe Monch – Push (אלבום: Desire)
פרעה מונץ' חזר למשחק אחרי שתיקה של לא פחות מ-8 שנים והוציא את Desire, אלבום ההיפ-הופ של השנה וקלאסיקה מיידית. פרעה נשמע באלבום רעב מתמיד והוציא אלבום שיזכר עוד שנים רבות.

14. שיר: Dizzee Rascal – Pussyole – Oldskool (אלבום: Maths + English)
דיזי, מלך הגריים, הוציא השנה את אלבומו השלישי Maths + English שהוא האלבום הכי נגיש שלו עד היום שכלל אירוחים של לילי אלן, אלכס טרנר מהארקטיק מאנקיז ו-UGK. השיר Pussyole (שיצא כסינגל בגירסה המצונזרת Oldskool) בהפקת דיפלו המלך שמסמפל את Think (About It) של לין קולינס הוא ללא ספק שיר הגריים/ראפ שהכי אהבתי השנה.

15. שיר: קוואמי והחלבות עם פורטיס – הסיפור נגמר (אלבום: מלחמת פופ)
ממש לקראת סוף השנה, הוציא קוואמי את אלבומו השני, הפעם ביחד עם להקת החלבות (שהיא למעשה סופרגרופ של נגני אינדי מקומיים). מדובר באלבום ענק, שמאז שיצא ועד היום אני לא מפסיק לחרוש עליו וכמו כן, באלבום מגוון ביותר שמצליח לייצג את טעמו המשובח והאקלקטי של קוואמי במוזיקה. "הסיפור נגמר" עם פורטיס (שחוגג בשבוע הבא 30 שנה ליציאת אלבום המופת שלו – "פלונטר") הוא אחד השירים האהובים עליי באלבום והוא גם שיר המחאה האמיתי הראשון על מלחמת לבנון השניה.

(ולי אין מה להוסיף. פשוט אחד הסיכומים הטובים שקראתי)

5 תגובות

  1. שגיאB הגיב:

    סיכום מרשים, ידידי.
    אם כי זה רק מחזק את מה שחשבתי – לא היו השנה שירים *באמת* גדולים.

  2. ניימן הגיב:

    דווקא יש שיר אחד שאני אישית מכניס לרשימת השירים הבאמת גדולים. כאלה שיזכרו גם עוד חמישים שנה: Interventions של Arcade Fire.

  3. חולוני הגיב:

    האלבום השני של הארקייד פייר סופר-אוברייטד.
    השיר היחיד שאהבתי בו זה No Cars Go.

  4. PopTart הגיב:

    אחלה מיקסטייפ! כדאי לך מאוד להקשיב לדברים ישנים של ריילו קיילי, כי האלבום החדש שלהם פשוט זבלון…אתה תודה לי אחכ 🙂

  5. חולוני הגיב:

    אני מכיר חומרים ישנים ריילו קיילי ולא התלהבתי מהם, גם לא מהאלבום הקודם שזכה להרבה הייפ.
    לטעמי האלבום החדש הוא האלבום הכי טוב שלהם, המעבר למייג'ור לייבל עשה להם רק טוב וג'ני לואיס הוכיחה שמגיע לה להיות פופסטאר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting