טעימת בירות אירופאיות

[שמתם לב כבר לפלאייר הבירה מתנה שהופיע בפוסט הקודם?]

לפני שבוע וקצת התאספו אצלי בבית שישה אנשים, ו – 17 בקבוקי בירה. חלקם נשארו לארבעה בקבוקים, אחרים – לעשרה. ורק שלושה אמיצים, ועבדכם הנאמן ביניהם, הצליחו לשרוד את כל ה – 17. טוב נו, שניים מתוכם היו מקולקלים, אז זו לא חוכמה.

הבירות התחלקו לשלושה סוגים: כאלה שהובאו במיוחד מאירופה בעמל רב. כאלה, בעיקר בלגיות, שניקנו בארץ לפני יותר מחמש שנים, ויושנו בתנאים איכותיים. וכמובן: שתי בירות מיוחדות של יוחאי ממבשלת הבשור (ש…גם השתתף בטעימה). הנה צילום השלל בסוף הערב – כמיטב המסורת הברברית:

שלל בירות
[לחץ להגדלה]

ומה אספר לחובבי הבירה הכבדים שביניכם?
1.
שימו לב לבירת ה – Double IPA של יוחאי (מבשלת הבשור) בתחרות הבירה הביתית הקרובה ב – 2.6 (ידועה גם בשם לונגשוט). היא מ-ד-ה-י-מ-ה! אחד הדברים חזקי הטעם שהכנסתי לפה השנה. מתוק? כן! מריר? מאד! ריח? כישותי ביותר – ואלכוהול? המון! יהיו הרבה בקבוקים של זה בתחרות? מפתאום! ולכן, סורו לדוכנו במהרה ותנסו לקבל טעימה.
2. פינת הגימיק: Wells Banana Bread Beer. בירה-בירה, בהירה-אדמדמה, אך עם נגיעות קטנטנות של בננה בטעם. אפשר היה לעשות יותר טוב, אבל גם כך זה בלי ספק חביב – ולו רק בגלל הגימיק. מאותה המבשלה גם הגיע אלינו הבירה הטובה של הערב: Youngs Double Chocolate Stout. שילוב של טעמי שוקולד, קפה, סמיכות, אלכוהול חזק וטעם מאוזן נהדר. בגלל בירות כאלה, סגנון השוקולד-סטאוט הוא אחד החביבים עלי.
3. קלאסיקה: La Trappe Quadruple ההולנדית. לא שאי פעם טעמתי בירת קוואדרופל אחרת אליה אפשר להשוות את זה, אבל בתור עצמה, היא מתוקה, איכותית ומצוינת.
4. פינת הניסוי? מה קורה כשמיישנים בקבוקי 750 מ"ל של בירה בלגית חמש שנים? מסתבר שהטעמים קצת משתנים, קצת מתיישנים, קצת מתאזנים – והתוצאה כולה שונה. איזה בקבוקים כאלה היו לנו? Malheur 10, בירה שנמכרה בארץ ב – 2003, ו – פלורף בראון בת חמש. יפה?
5. ולסיום: כמה בקבוקים שהתגלגלו אלי במקרה. אף אחד מהם לא הכרתי קודם, כולם היו טובים: St. Sebastiaan Grand Cru, היא בירה מאז טיפוסית לסגנון ואיכותית ביותר. כנ"ל גם על Dubble Ename – אם כי זו קצת פחות טובה. ניסינו גם וייסביר בוק (בוק חיטה) של Kitzmann, שהיה סביר ולא יותר. וכל שאר הבקבוקים שלא הוזכרו פה? לא דברים שכותבים עליהם הבייתה לבלוג.

[חוץ מזה, נוצר, בלי לשים לב, שבוע בירות בבלוג. החלטתי לזרום עם זה]

2 תגובות

  1. ברק הגיב:

    מה, על Duchesse De Bourgogne לא כותבים הביתה? השם ישמור זו בירה מצויינת!
    בכל אופן, לפי התמונות שמגיעות מהטעימות האלה נראה לי שאני צריך להיות חבר שלך.
    חוץ מזה, הדאבל אייפיאיי נשמע מרגש, מקווה להספיק לטעום את זה לפני שזה נגמר!

  2. ניימן הגיב:

    אתה צודק צודק צודק. את Duchesse De Bourgogne הבאתי במיוחד כי אחת הבירות הבלגיות האהובות עלי (כבר שתיתי אותה הרבה יותר מפעם אחת בעבר). היא בטעות נפלה לי מהרשימות :]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting