התנצלות: לא ביקרתי במתי המקלל

נו, זה הולך להיות מביך.

ובכן, מסתבר שנפלה טעות קטנה בביקורת על מתי המקלל משבוע שעבר. לא משהו קריטי, אלא פרט קטן ושולי. הפאב שביקרתי בו, אתם מבינים, הוא לא של מתי המקלל.

ועכשיו ברצינות: אופס! אופס! אופס!

טענות אמינות (בתגובות) טוענות שנפלה טעות בידי – ואני נוטה להאמין להם. כמו שאמרתי: לא הגעתי למתי המיתולוגי – אלא למתחרה שנמצא באותה הצומת, אבל בצד הדרומי שלה. מתי שוכן דווקא בצד הצפוני של הצומת. והוא מקום, אהמ, פחות מעוצב. הרבה פחות מעוצב אם הבנתי נכון את יותם.

מצד שני, איך יכולתי לשער שבדיוק במקום שניתן לי ככתובת (זבולון פינת מטלון) יהיו שני פאבים שפתוחים בצהריים ומוזגים בהם בירה בקצב צב? זה לא שיש שלטים למקומות האלה – וגם אם יש, הם לבטח לא בולטים.

כל שאר התיאורים בביקורת נכונים כמובן – הפאב שביקרתי בו מצוין. בקשר לשם? מתישהו אעבור שם ואבדוק בעצמי. בעצם, אם למישהו בא לעשות זאת ולברר את הכתובת הנכונה והשם, הרי שאעריך זאת מאד. אני לא נמצא בפלורנטין בשעות הפתיחה של המקום בדר"כ.

24 תגובות

  1. להודות בטעויות זו מעלה גדולה וחשובה.
    וחוץ מזה, היה כל כך כיף לקרוא על הפאב, שאני אישית סולחת לך

  2. ניימן הגיב:

    בדיוק אתמול שמעתי מחבר על מגה-פאשלה שעשה עיתון-כלכלי-ישראלי-גדול. שם טיטאו את זה אונליין.

    מצד שני, לי יותר קל להתנצל: אין לי מוניטין לפגוע בו. כלומר, למי איכפת מהמוניטין שלי? :]

    והפאב היה כיפי למרות שהוא לא מתי המקלל.

  3. ניקו הגיב:

    סחטיין על הפוסט ועל זה שלא דחקת שורת התנצלות בעמ' 16 למטה… אבל כנראה בגלל זה אנחנו כל כך אוהבים לבקר כאן 🙂

    על הפאב של מתי אין שילוט או ציון של שם, אבל אפשר לזהות אותו על פי צנצנות החמוצים על הדלפק והאנשים שיושבים על המדרכה ושותים בירה בערך משבע בבוקר (ולא, זאת לא רק מטאפורה). לדעתי לפאב השני (בו ביקרת) קוראים משהו כמו "המקום של רוזי", אבל אני מבטיח תשובה מלומדת יותר עוד כמה שעות, אם לא יקדימו אותי.

    ומי היה מאמין שאחרי שנים של קריאה דוממת ואי אלו המלצות שאימצתי ממך, אני מגיב פעמיים באותו יום?

  4. יותם הגיב:

    שמח על תיקון הטעות..

    למתי (פשוט מתי.. לא צריך להוסיף המקלל) הגעתי לראשונה לפני מספר שנים עם אבא שלי, שמגדיר את המקום בית המרזח הפולני האחרון, מה גם שלפי האוכלוסיה אפשר להתבלבל לפעמים. מתי הוא בעל הבית, ביחד עם יוזק כבר הרבה מאוד שנים, וכיוון ששניהם מאוד זקנים, הם כבר לא נמצאים שם כל כך הרבה. את המקום מפעיל היום בעיקר הבן של מתי (וכן, הוא גם מקלל) עם הנכדים.
    מומלץ: לשבת בערב על המדרכה, עם הגולדסטאר הכי טובה בתל אביב, להזמין מלפפון חמוץ, ארבז (חומוסים) ודג מלוח, ולקוות שיקרה משהו מעניין.
    למי שמחכה מספיק, משהו מעניין בדרך כלל קורה.

  5. ניימן הגיב:

    אכן נשמע כמו מקומות שהייתי בהם בפולין. למרות ששם לפעמים המשהו המעניין הוא לא משהו מעניין שהיית רוצה שיקרה לידך :]

  6. ניימן הגיב:

    ניקו – מערכת המייל שלי משטה בי ופיספסתי את התגובה שלך קצת.

    יש טעויות שקצת מביך לקבור. קורה שטועים. אני לא עיתונאי, ולא מחויב לבצע מחקר מקיף לפני כל שורה שנכתבת פה כל עוד היא לא פוגעת באף אחד. נראה לי שראוי לתת פירסום ראוי לטעות שממליצה על מקום שגוי p:

    ותברר, תברר. שמעתי את השם 'המקום של רוזי' בעבר, אבל בחיי שאיני זוכר איפה.

  7. שרון הגיב:

    הו, אני גרה ממש בסמוך לשני המקומות (אגב, יש עוד פאב של זקנים ממש ממול, ועוד אחד בתחילת רח' החלוצים), ומילא זה שלא ניסיתי אותם מעולם, אבל לא ידעתי שמתי המקלל הוא פאב.

    תמיד חשבתי שמדובר בסנדוויצ'יה מזוהמת-משהו אך פופולרית להפליא שפתוחה המון שעות.

    בעצם, עכשיו שאני חושבת על זה, דווקא קניתי שם פעם סנדוויץ' עם בשר עתיר גושי שומן כלשהו עליו נמרחה שכבה עבה של חרדל זרחני במיוחד. היה טעים.

  8. שרון הגיב:

    (ז"א, יש פאב שלישי של זקנים בהמשך של מטלון, בנוסף למתי ולזה שבטח ישבת בו)

  9. ניימן הגיב:

    יש לי מקום כזה ליד הבית. תמיד יושבים שם אנשים מבוגרים (לא הרבה), וקצת לא נעים לי להיכנס לשאול מה זה. הם משדרים טיפה עוינות…

    אולי תוכלי לברר לי מה שם המקום בו כן הייתי? :]

  10. ניקו הגיב:

    ובכן, מחקר שטח מעמיק של בוקר גילה את התובנות הבאות: המקום בו אתה ביקרת הוא אריק'ס (Arik's) שנמצא בצד הדרומי של הצומת. בדיוק מול, במטלון מס' 41, נמצא המקום של מתי, שאפשר לזהות אותו על פי הסככה האדומה שמצלה על שלל הטיפוסים ששותים שם משעות הבוקר. אגב, טרם הופיע אריק, מדי שישי בצהריים היו מתמלאות המדרכות בשני צדי הצומת בכסאות, שולחנות ושאר אלתורים והשמחה היתה גדולה (נו, טוב, אולי השכנים חשבו קצת אחרת…).

    לא רחוק משם, בהמשך רחוב מטלון (מערבה, לכיוון הרצל) יש מקום נוסף, שנודע בכינוי "המקום שלנו", שלאחרונה נוסף על האין-שלט שעל הקיר החיצוני שלו התואר התמוה "ביסטרו-בר".

    "אצל רוזי", שהזכרתי בתגובה הקודמת, נמצא גם הוא באזור – בקישון 61, כמה מטרים לפני המפגש עם פלורנטין. כאן אפשר לשתות המון בירה זולה, לאכול כל מיני דברים (אני רק יכול לנחש מהטייטל "פאב-מסעדה") ולתפוס צהריים או ערב עם זמר שירעיד את ליבותיכם (ובעיקר את האוזניים שלכם) עם מיטב הזמר היווני. חוויה מובטחת!

    ובעודי משוטט לי ברחובות הדרומיים, חושב על שפע המקומות בסגנון הזה שפזורים באזור (את "אלכס" בזבולון מכיר?) התחלתי להשתעשע ברעיון ליום הארד-קור פלורנטין שכולו בירה ואווירה – החל ממתי ועד רוזי, דרך כל הפינות האפלוליות האלה שאתה עובר לידן וחושב כמה מגניב יכול להיות להיכנס אליהן, משער שתבלוט שם כמו חייזר (?) ובסוף מסתפק בלחכות ל"רגע המתאים" שגם זה יקרה…

  11. שרון הגיב:

    פויה. ניקו הקדים אותי! אכן, אריק במטלון 44 (או שמא 46), ביסטרו בר ב-42, ומתי ב-41.

  12. ניימן הגיב:

    זאת אומרת שיש מתחם נוסף בת"א? מתחם מטלון? p:

    סיקרנתם אותי. כבר הרבה זמן אני מתכנן איזה פאב-קרולינג נחמד באיזור מסוים בת"א. כל המקומות שמתוארים פה ממש מעלים את הסיכוי לעשות אותו בפלורנטין. להתחיל במקומות עממיים עם בירה זולה – ולסיים ביוקרתיים עם האפי האוור זול.

    (חוץ מזה, שלשום הייתי לראשונה בקסקו, והוא פשוט פצצה של מקום).

  13. שרון הגיב:

    כן! השאלה היא האם הכניסה לשם מותרת אם אתה לא עונה לאחד משתי הדרישות הבאות:

    א. אתה מתחת לגיל 45 (הם באמת נראים קצת עוינים כדבריך. בעיקר החבר'ה של מתי שאני ממש שמחה לדעת שקוראים לו ככה)
    ב. במידה ואינך עונה לתנאי א', האם התקלחת בשבוע/חודש האחרון? (שולל את הסאבקוץ מילגה/הודנא)

  14. ניימן הגיב:

    היי! אני מחבב את ההודנא. לא ללכלך עליו :]

  15. שלומי הגיב:

    ראיתי את הכתבות והמחמאות על רוזי וברצוני לידע אתכם כי המקום "אצל רוזי" עבר מקום לא הרחק מהמקום הישן ברח' העלייה 45 ת"א "אצל רוזי בטברנה"
    תהנו

  16. ניימן הגיב:

    תודה על המידע.

  17. ניימן הגיב:

    במחשבה שניה: נראה לי שאפילו נתקלתי במקום השבוע במהלך טיול אופניים, ותהיתי מה הוא בדיוק.

  18. משה הגיב:

    היום ביקרתי באריק'ס (אמנם זה לא מתי המפורסם, אבל אחרי התיאור של מה שחשבת שהיה מתי, לא יכולתי לוותר על לנסות), ואני באמת תוהה איך לא שמת לב לשם – אנשים קוראים לו בשם שלו, ואפילו היה כתוב אותו איפהשהו שם…. P: מה שכן המקום אכן עם אווירה מיוחדת, המחירים בו בהחלט זולים (מושלם לחיילים בחובה כמוני :P) ואת הגולדסטר מוזגים בשלושה שלבים, שאם אכן מקורם באירלנד, גורמים לרצות עוד יותר להגיע אל הארץ הנהדרת גם כך. תודה על הביקורת אחרת לא הייתי שומע על המקום 🙂

    אגב, ככל הנראה הוא מעלה שם הופעות ג'ז בימי שני וחמישי… אפילו מכניס שם איפהשהו פסנטר. חשבתי שזה עלול לעניין 🙂

  19. ניימן הגיב:

    לא ביקרנו באותה הפעם. אנשים, כלומר, המעט שהיו שם בצהריים לא קראו לו בשם שלו או בשום שם אחר. ולא ראיתי שם מקום, אבל גם לא חיפשתי. זה עלול להישמע מפתיע, אבל ברוב הפאבים איני מחפש אישור שהגעתי למקום הנכון 🙂

    אני לא בטוח מאיפה מנהג מזיגת הבירה הזה. באירלנד מוזגים ככה את הסטאוטים, אבל זה בגלל שסטאוט שלא נמזג ככה הוא די מעפן. למזוג לאגרים בשלושה שלבים? ואללה. לא יודע. צריך לחקור בעניין את גדולי המוחות של מועדון הבירה הישראלי.

    ועניין הופעות הג'ז *מאד* מעניין! אם אעבור במקום בקרוב אנסה לברר פרטים מיוחדים. אם בא לך לברר בשבילי במקרה שתהיה שם שוב – נו, אני אשמח :] (בעיקר שעות ומחירים).

    שמח שנהנית. הוא מקום באמת נחמד, אפילו שהוא לא מתי.

  20. שייגמק הגיב:

    אהלן.אני עובד חברת חשמל ,יושב בדרום העיר כבר 30 שנה,אוהב את המקום ,את האוירה,ואת האנשים,אבל הבירה הטובה היום נמצאת אצל אברהם לב,מטלון 42 כדאי לנסות,זה בר אמיתי אם אנשים מיוחדים.

  21. ניימן הגיב:

    זה נשמע טוב. אני אוהב מקומות אמיתיים. אנסה אותו כשאגיע לארץ. בטח בדצמבר..

    תודה על ההמלצה!

  22. שולה הגיב:

    ממול מתי יש פאב נחמד אוכל טוב ,רק כדאי לשים לב לחשבון בסוף הישיבה,יש תוספת בחשבון,תוספת שלום הגליל,תוספת למגזר הדתי,ועוד הרבה תוספות,מעניין למה,טעויות אנוש,או טעויות במתכוון ומעניין שהטעויות הם לאורך כל הדרך,אני ממשיכה לבוא,אבל מאוד עירנית בתשלוםםםםםםםםם,ראו הוזהרתם…

  23. תגובה לשולה החברה הטובים הגיב:

    אנחנו מספר חברה שאוהבים לבוא למקום,וגם אנחנו שמנו לב לתוספת שלום הגליל…לכן אנחנו הולכים למקומות שאין תוספות,וייש הרבה מקומות טובים,המבין יבין.

  24. ש הגיב:

    אהלן יש גם את הפאב של לירון לב אחלה מקום ,בירה מצוינת, אוירה מהממת, כדאי להגיע בימי שישי מהצהרים הפאב קיים לדעתי כבר כ5 שנים ושמעתי שהם עוברים למקום גדול בפינת מטלון נחלת בנימין,ממליץ בחום בעלי בית מפרגנים מוזיקה לפי בקשת הקליינטים,כדאי לשאול על הדג המרוקאי,אחד המקומות היותר כייפים שמצאתי.אני מגיע פעמים בשנה מגרמניה וחברים לקחו אותי פעם אחת לשם ומאז כל פעם שאני בארץ אני ובת הזוג שלי הולכים לשם פשוט כייף.ועוד דבר כייף לקרוא את הכתבות שלך,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting