טיול אופניים בפוזנן: הדרכים הצהובות

חזרתי אמש מטיול אופניים בן שלושה ימים בפוזנן – העיר המרכזית באיזור Wielkopolska בפולין (Greater Poland או פולין הגדולה בתרגום לשפות אחרות). אין לי מצלמה, ובלעדיה מבעס לספר על החוויות שם. אבל יש הערות.


[הקפלה ברוגלין לא עוצרת נשימה בגלל העיצוב. היא עוצרת נשימה בגלל המיקום: באמצע הדרך משום מקום לסתם מקום יש לפתע פארק קטן עם ארמון וקפלה מרהיבים. עצרנו שם בשיא המקריות: קלטתי את המראה בזוית העין רגע לפני שנעלם ובלמנו בפתאומיות. תמונה מפה. CC]

אני קורא בימים אלו המון בלוגי טיולי אופניים ברוסיה. אחד מהם מדבר על מסע מאמסטרדם עד קצה מזרח רוסיה. על קטע הנסיעה בפולין נכתב 'בעתיד, אנסה להימנע מהדרכים הצהובות שם'. הדרכים הצהובות? אלו כבישים בין-עירוניים לא מהירים בסימול צהוב על מפות פולין. לקחתי אותו בספקנות ישראלית טיפוסית. להלן מסקנותי לאחר הטיול:

הדרכים הצהובות האלו הן הגירסא הפולנית לרכבות המוות! לא סתם יש שם את אחוז נפגעי האופניים הגדול באירופה*. עבור הנהגים הפולנים, סנטימטר מרחק בין הרכב לאופניים זה תשעה מילימטרים יותר מדי. אופניים בשבילם זה כמו מגבת אדומה לשור. רואים אותך וישר מאיצים. מפחיד כמו המנהרות הארוכות באיטליה.

כשכבר יורדים מהדרכים הצהובות, הכפרים של פולין כפריים בהרבה מעמיתיהם הגרמנים. בגרמניה אלו כפרי לגו עם איכרים מסודרים וקשוחים. בפולין אתה פוגש את האנשים מאמריקן גותיק: בלי חולצה, עם זקן וכובע מצחיקים, שיניים עקומות וחיוך דבילי. הייתי בטוח שאחד מהם מתישהו יחטוף אותנו לצרכי פולחן של החמולה שלו, אבל בתכל'ס הם היו מקסימים מגדר הרגיל. הנה שיחה מהיום הראשון. מאד טיפוסית.

– סליחה, האם אדוני מכיר את אגם גרואצקי?
– וודאי! זהו אגם יפייפיה! עם שני איים מקסימים! ממש קלי קלות להגיע לשם, עשרים דקות רכיבה. הנה, קחו פה ישר, שם ימינה, תעלו על הגבעה, בחנות הכפרית תפנו ימינה, ואז…. <עצר וחשב> – בעצם, עזבו. אבוא איתכם!

ואז, במלון הדרכים בארץ הראשון** נקלענו לחתונה פולנית מסורתית מלאת וודקה. מי אמר שמשעמם מחוץ לעיר הגדולה?

————-

* סתם שמועה ששמעתי. לא ערב לנכונותה.
** 120 ש"ח לזוג. בלילה השני עלה לנו 100 ש"ח לזוג.

5 תגובות

  1. ג'ון טומאק-לוי הגיב:

    אני די בטוח שהגירסה הפולנית של רכבות המוות היא רכבות מוות…

  2. ניימן הגיב:

    כן, מסכים. זה משפט די בעייתי לוגית. אבל הוא נועד כדי להדגיש נקודה ונראה לי שזאת הוא עשה..

  3. מקסים כתמיד. תמשיך

  4. רונה הגיב:

    היי, הגיע הזמן לקנות מצלמה. לא מאמינה שהיית שם 🙂 רק תמונה היא הוכחה!

  5. ניימן הגיב:

    תודה, ואקנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting