נגנז בגנזך 03.01.2013: מלאמלאמלא סיכומי שנה

כוווווווולם השתגעו, וסיכמו את 2012 בסוף דצמבר. רק כותב שורות אלו לא נכנס לטירוף ויסכם את השנה עוד חודש ככה.

ספיישל סיכומי 2012 בנגנז בגנזך. אין פה אפילו רבע מהסיכומים שרצו בבלוגספירה. רק כמה דברים שנקלטו בעין בשלושת הימים האחרונים.


[מקור. CC]

1. סיכומי קולנוע. אני לא מומחה-קולנוע. רחוק מכך. למרות זאת, סיכום השנה הטוב ביותר ברשת לדעתי הוא זה של עין הדג. חלק ראשון, חלק שני, חלק שלישי יעלה בהמשך היום. תצאו משם עם רשימת צפייה וחיוך על הפנים.

עוד סיכומי קולנוע? סריטה יצאו עם סדרת סיכומים משלהם – כולל סיכום הסיכומים, שמקשר להמון רשימות אחרות.

2. מוזיקה. ותוצף הרשת בסיכומי מוזיקה. ולמי יהיה איכפת?! כי כמה אלבומים כבר אפשר לשמוע? אבל על רשימה אחת אני לא מוותר: אלבומי השנה של עונג שבת. כבר שש שנים שרשימת ההאזנה שלי בחודש ינואר מבוססת על האלבומים שם.

3. ספרים. זו אחת השנים בהן קראתי הכי הרבה ספרים בחיי. ממש לא כולם מופיעים במדף הז'אנרי. סיכום ספרים (אישי ביותר!) יגיע בהמשך. בינתיים: סיכום הפרוזה וסיכום השירה של יקום תרבות נראה נהדר. אני לא מכיר שם כמעט כלום.

אם זה לא מספיק לכם, אז ברפובליקה הספרותית התפרסמו הלינקים השווים של דצמבר. גם סוג של סיכום.

4. ספורט. את בחירת אתלט\ית השנה של 2012 המקיף ביותר עורך רונן דורפן בדה-באזר. לא רק כדורגל, כדורסל וטניס יש שם – אלא גם אתלטיקה קלה, אופניים ו… קפיצה למים! התוצאות פה – אבל הפוסט המעניין ביותר הוא זה עם טופס הבחירה.

באותה ההזדמנות אזכיר שדורפן בדיוק סיכם את המאה ה – 21 לפני כמה ימים בפוסט פנטסטי.

5. משחקי מחשב. תראו, אני לא משחק במשחקים רציניים מאז שעברתי ללינוקס לפני כמה שנים. למרות זאת, אהבתי את סדרת סיכומי השנה המאד אישיים של כותבי גיימפאד. סיכום בלוגי טוב שוזר את חיי הכותב בין ים הלינקים.

6. קומיקס. אפשר לקרוא לסיכום הקומיקס של עלילון 'הסיכום המעשי'. למה? היות ואני מתכוון לקחת משם המון המלצות קריאה לזמן הקרוב. עוד קומיקס? סיכום אישי של המאיירת והקומיקסאית אביב אור.

באותה הנשימה, זהירות אנגלית: ספרי הקומיקס הטובים ביותר ע"פ io9 (תודה לרינת קורבט על הלינק).

7. פוליטיקה. סיכום השנה של פוליטאה מציג את עשרת אירועי השנה בישראל (חלק א') – ובעולם (חלק ב'). מיועד (לא רק) למי שלא קורא עיתונים.

8. אוכל. יופי טופי של פוסט סיכום אוכל יש בבלוג מדבר הבטן. ספויילר: ירושלים ניצחה את תל אביב השנה. מ-ה-פ-כ-ה!

9. בלוגים. זה מוזר לקשר פה ל – 20 הפוסטים הכי פופולריים בבלוגים של סלונה ב – 2012? נו, קצת מוזר. אז מה. יש שם יופי של דברים.

10. תיאטרון. כן, זו רשימה. אבל לא, היא לא רשימת סיכום. אלא רשימת עשרת ההצגות המבטיחות ביותר ב – 2013. זוהי גם הזדמנות להאיר זרקור חזק על בלוג חדש ומצוין בגנזך: מבקר בתיאטרון. באמת היה חסר בלוג תיאטרון בעברית.

4 תגובות

  1. תודה. לצערי לא עשיתי הפעם סיכום שנתי על סצינת הברים בתל אביב.

  2. גיאחה הגיב:

    תודה על הפרגון, אחא. וגם על ריכוז הסיכומים האחרים, הקלקתי לרוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting