ובינתיים בממלכת החושך (או: עלילות מיקרוסופט בשבוע האחרון)

"סלאשדוט הוא אתר חדשות לגיקים" הסביר חברי הטוב כ', "בתכל'ס, שמונים אחוז מהידיעות שם עוסקות במיקרוסופט או גוגל" ביאר, וגרם לי לתהות כמה יכולה כבר חברה אחת לעשות בשבוע? כהרגלי, החלטתי להיטפל לנושא המיותר.

במשך שבוע ימים אספתי את כל ידיעות מיקרוסופט שהופיעו בסלאשדוט. בעזרת מחשב העל של הבלוג ניתחתי אותן לחלקים קטנים, הרכבתי מחדש, בניתי תיאוריות סטטיסטיות – והכל, בשבילכם הקוראים!
כמו כל דבר בחיים, גם הפוסט יחולק לשלושה חלקים: חלק ראשון יכיל סטטיסטיקה טיפשית ופיקנטית על הפרויקט. החלק השני יכיל סיכום קצרצר של הידיעות – והשלישי, שיאוחד עם חלק ה'בקטנה' של הפוסט, יכיל קוריוזים מיקרוסופטיים. מי שקצר זמנו יכול לדלג כמובן על החלק השני :-).

א: סטטיסטיקה
– 16 ידיעות התפרסמו על מיקרוסופט בשבעה ימים, מתוך בערך 250 שמתפרסמות בסלאשדוט בשבוע (לא בדקתי, זה סתם ניחוש מלומד). 6.4% בסה"כ. זה עדיין אחוז גבוה היות ומדובר רק בחברה אחת ורק בתחום אחד (בסלאשדוט לא מדברים רק על מחשבים)
– ביל גייטס לא מופיע אפילו באחת(!) מהידיעות. האם גייטס לקח שבוע חופש, או שמא הוא פשוט פועל מאחורי הקלעים?
– שמו של גייטס כן מופיע בתגובות לשש מהידיעות. הסלאשדוטרים לא שוכחים את שנוא נפשם.
– סטיב באלמר מופיע בידיעה אחת, פלוס שש בהן הוא מופיע בתגובות, וכך מוכיח סופית מי המלך האמיתי(!!1) של מיקרוסופט.
– היריבה הגדולה, גוגל, מעורבת בשש ידיעות. השותפה החדשה, יאהו, רק בשלוש. שנאה חזקה מאהבה?
– רק חמש מהידיעות הן בעלות קונוטציה שלילית.
– מצד שני, המגיבים של סלאשדוט תמיד יודעים איך להוציא את מיקרוסופט בצורה שלילית. מי אמר שהעם לא משפיע?
– הכתבה הפופולרית ביותר (803 תגובות) עסקה בריב גוגל\מיקרוסופט בנושא תיבת החיפוש של אינטרנט אקספלורר 7. שוב הוכח שלכלוך מביא קהל.
– הכי מעט רייטינג (32 תגובות) קיבלה הידיעה המשעממת על רכישת חברת מאסיב.
– עשר נקודות סטטיסטיות מעניינות מצא ניימן על הידיעות שפורסמו.

ב: הידיעות
ב – 1/5 ידעו כולם לספר שאמאזון זרקה את גוגל בשביל מיקרוסופט (ובעצם התכוונו שחברת בת של אמאזון החלה להשתמש בשירותי מיקרוסופט). השתיים המשיכו להתנגח באותו היום כאשר גוגל התבכיינה שברירת המחדל בתיבת החיפוש באקספלורר 7 היא מנוע החיפוש של MSN והם מופיעים שם רק כאופציה שנייה. הכינוי "התבכיינות" ניתן מכיוון שבאותה נשימה שכחו גוגל להזכיר שהם ברירת המחדל בפיירפוקס, ושם MSN לא מופיעה אפילו כאופציה לבחירה!

ה – 2/5 היה יום חלש. הידיעה היחידה דיווחה שחלונות ויסטה (הגירסא הבאה של חלונות) עלולה שוב להתעכב. כמעט נפלתי מהכיסא מרוב הפתעה.

חמש ידיעות ב – 3/5! כתבה ראשונה מתייחסת לעניין תיבת החיפוש מלפני יומיים. השנייה חוזה שמיקרוסופט כבר מתה (בעברית פה). בהמשך סטיב באלמר הצדיק את המחיר של xbox 360, הייתה ספקולציה על מיזוג מיקרוסופט ויאהו ועוד ידיעה אחרונה על שיפור התאימות בין אופיס לבין הפורמטים של הקוד הפתוח.

ב – 4/5 מיקרוסופט חשפה את מרכז הפירסום האונלייני החדש שלה. בהמשך היא ניסתה להצדיק את הכינוי 'אימפריית הרשע' ורשמה פטנט על צנזורה אוטומטית. הייתה עוד כתבה משעממת על ויסטה, וגם כתבה חצי פוליטית על הקוד הפתוח, אופיס ומסצ'וסטס.

ו ב – 5/5: מיקרוסופט מנצחת את התקציבים של גוגל ויאהו בגרסא מוזרה לחברות עשירות של המשחק 'למי יש זין יותר גדול'. היא גם קנתה איזשהי חברה (מאסיב).

ב – 6/5, יום שבת, במיקרוסופט התנהגו כמו יהודים טובים (למרות שהם לא יהודים ובטח לא טובים) ולא סיפקו כלל כותרות!

וביום האחרון, ה – 7/5, דווח על מתחרה למחשב הסופר-נייד החדש של מיקרוסופט, אוריגמי, וגם עוד כתבה על פורמטים של אופיס וקוד פתוח.

ג: בקטנה
והפעם, בדיחות מיקרוסופט שלא קשורות לכלום!

1. כמה סגני נשיאים של מיקרוסופט צריך בשביל להחליף נורה? תשובה: שמונה. אחד שמחליף את הנורה ושבעה שמבטיחים שמיקרוסופט תקבל שני דולר על כל נורה שתוחלף אי פעם בכל מקום בעולם.
2. כמה תוכניתנים של מיקרוסופט צריך בכדי להחליף נורה? תשובה: אפס. הם יהפכו את החושך לתקן.
3. כמה אנשי תמיכה של מיקרוסופט צריך בכדי להחליף נורה? תשובה: ארבעה. אחד שישאל: "מה המספר הסריאלי של הנורה?", אחד שיחקור: "ניסית לעשות ריבוט לנורה?" אחד שיתמה: "ניסית להתקין מחדש את הנורה?" ואחד שיסכם: "זאת כנראה בעיית חומרה. הנורה אצלנו במשרד עובדת נהדר".
4. הרגע האהוב שלי מהביקור של ביל גייטס בארץ: ביל גייטס מתראיין לערוץ שתיים. בין ליקוק לליקוק אומרים המראיינים: "מר גייטס, בתור מומחה המחשבים הגדול ביותר שנפגוש אי פעם, רצינו לשאול אותך שאלה..". יש לי לפחות שבעה מומחי מחשבים יותר גדולים רק בפקולטה.
5. הרגע האהוב עלי של גייטס: חלונות 98 קורס בזמן קורס בזמן הצגתו.
6. אומנם לא מצחיק, אבל חייבים להזכיר את כנס טק-אד המיקרוסופט המתקיים בימים אלו באילת, אליו נעלמו חצי מאוכלוסיית הבלוגרים המעניינים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting