הסימפסונים כבר עשו את זה!

התקפות על איכות הסיפסונים נעשו כבר סוג של ספורט גיקים בשנים האחרונות. נדמה שכולם מסכימים שכבר כמה עונות הם לא מצחיקים, חלקם הפסיקו לראות אותם לפני שנים – וסאטירה חברתית צריך לחפש במקומות אחרים.
שבוע שעבר החליטו הסימפסונים להתחפש לסאות' פארק לשבוע אחד, ובתזמון נהדר עם הבלוגספירה הישראלית, סיפקו סאטירה אמיתית (כן כן! כזאת עם אמירה) על נושא הבדלי נשים\גברים (מגדר), הטרדה מינית, פמיניזם ועוד מיני ממתקים.

תחילת הפרק, שנקרא Girls Just Want to Have Sum, כוללת את הדיאלוג הנהדר הבא בין המנהל סקינר לנשים בקהל. מבחינתי דיאלוג זה מייצג את רוח העניינים:

סקינר: למה נוצר הרושם שנשים פחות טובות במתמטיקה מאשר גברים? מה מקור אשליה זו? או כמו שאני קורא לזה: השקר הגדול ביותר שסופר אי פעם
קהל הנשים: אתה גרסא גרועה יותר של היטלר!
סקינר: אנא, האמיני לי – אני מבין את בעיות הנשים – רואה?! (יוצא מאחורי דוכן הנואמים עם חצאית ונעלי עקב)
סקינר ממשיך: האם אני לובש בגדי נשים? לא הבחנתי. כשאני מסתכל בארון אני לא רואה 'בגדי נשים' ו'בגדי גברים' – הם כולם אותו הדבר
קהל הנשים: האם אתה אומר שגברים ונשים זהים?!
סקינר (מתגונן): לא לא! ברור שלא! נשים שונות באלף ואחת דרכים!
קהל הנשים: עכשיו הוא אומר שנשים וגברים לא שווים!
סקינר (נחרד): לא! לא! לא! אלה ההבדלים, שלא קיימים, שעושים את הזהות נפרדת. (מתבלבל. מתחנן לקהל) תגידו לי בבקשה מה אני צריך לאמר!
(סקינר מקבל התקף והתמוטט)

בהמשך הפרק מפוזרים חיצים לכל כיוון אפשרי: פמיניסטיות, שוביניסטים, גברים, נשים, ילדים, ילדות והומר סימפסון אחד.כמות הפנינים בפרק מאפילה על כל פרק סימפסון מהשלוש שנים האחרונות: "קראת לי בשם הפרטי שלי! זו הטרדה מינית!", "להתמודד עם בעיה מתמטית? לא לא. להתמודד זו דרך גברית, אלימה, אפלה. אנחנו מעדיפות 'להרגיש' את הבעיה" ו "אלוהים אדירים! תיקנו טעות שלי – ולאף אחד לא היה איכפת מרגשותי!" (ליסה מגלה איך בנים מצביעים על טעויות) ועוד ועוד.

מצד שני, הסימפסונים הם עדיין תוכנית פריים טיים, וככזאת לא יכלו להימנע מהמסר הסופי של "גברים לחוד זה רע. נשים לחוד זה רע. שיתוף הפעולה מביא לפריחה הדדית". בסאות' פארק לעומת זאת היו הורגים בסוף את כולם.

לכו. רוצו. תורידו.

(הערה: זה זמן מה ניסיתי למצוא דרך להבהיר את תחושותיי בנושאי מגדר שונים. לא מצאתי. בזמן הצפייה בפרק זה חשתי שהוא מצליח להעביר בצורת קריצה שנונה ומעודנת את רוב השקפותיי, ולכן נכתב דיווח קצרצר זה)

בקטנה:
היום אנחנו בקטע של לדווח קצת על פוסטים משעשעים:
1. פוסט משעשע אחד שמגדיר את המושג 'שכנות' מחדש, הופיע בישראלים באפלה.
2. אנקדוטות מדווחים שהכנס של מיקרוסופט מתאם את עצמו נהדר עם חגיגות האליפות של מכבי חיפה.
3. וחדר 404 מסביר איך להתנקם בקטנה באויבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting