גיקדום 24.8.2009

ברוכים הבאים למהדורה השבועית (או משהו כזה) של גיקדום! הפוסט שישרוד עד שייגמר לי הזמן החופשי. מה שיקרה מאד בקרוב וישאיר את כולנו, ובעיקר אותי, עצובים עד פראצ'ט. ובינתיים…

1. Cartoon Brew מספרים על הספר שעוד-לא-יצא: A Sketchy Past: The Art of Peter de Sève. אז למה זה מעניין אותנו אם הוא עוד לא יצא? ראשית, כי יש preview וקובץ עם דפים וקטעים מהספר להורדה. ושנית? כי יש לי תמונה נהדרת לשים בפתיחת הפוסט. לא חשוב?

2. כדי להבריח את כולם נעלה את הנושא המתמטי מהר. ואוהו! יש לנו המון קישורים מתמטיים השבוע. את רובם כמובן אשאיר לעצמי, אבל הנה שני דיונים תרבותיים שעשו גלים בתחום: הראשון הוא דיון שמקדים כתבה שתיכתב ל – Notices of the American Mathematical Society בעתיד, בשאלה: מה מתמטיקאיים צריכים לדעת על בלוגים? טוב, ברור שהם צריכים לדעת את משוואת הזרימה, ומקדם הפופולריות של בלוגים (*קשר?*). בכל מקרה, כל בלוג מתמטי נחשב לקח על עצמו לדון בנושא השבוע. אם אתם לא שם אתם לא קיימים.

הדיון למעלה גרם לטרנס טאו, כנראה המתמטיקאי ה"מפורסם" בעולם כיום, שהדבר הראשון שמתמטיקאיים צריכים לדעת על בלוגים, הוא איזה בלוגים מתמטיקאיים יש. חשב, עשה, פתח כמה עמודי ויקי. המידע פה.

3. ניימן הטרחן מציג: אפילו עוד קצת מתמטיקה. והפעם: סדרת הכתבות של הידען על ההיסטוריה של המתמטיקה. או יותר מדויק: של המתמטיקאיים. בעיקר אלו הפחות מפורסמים, אבל לא פחות איכותיים. הנה, בינתיים עלו שם סקירות על גאוס, טרטליה, סופי ז'רמן – וכמובן – המתמטיקאי חביב הבלוג: גלואה.

4. אוהבים מוזיקה? אל תוותרו על סיכום העשור של האייפוד הרעב.

5. כמו אש בשדה חיטה התפשט השבוע באתרי השטות הגיקים הלינק למחזיק הספרים של מלחמת הכוכבים. בייב מגנט!

6. הוגו 2009, פרס המד"ב והפנטזיה היוקרתי מכולם, התקיים שבוע שעברוהביא אל דוכן הזוכים את ניל גיימן (רומן), ננסי קרס (נובלה), אליזבת' בר (נובלטה) וטד צ'יאנג (סיפור קצר). אפס הפתעות ואפס שמות חדשים ומעניינים. לפחות באוסקר יודעים לדפוק הופעה. למרות כל זאת אני כנראה עומד להציע את ילדי שבתאי של צ'ארלס סטרוט כמועמד לפתוח את רשימת הקריאה של מועדון המד"ב החדש שנקים בברלין שבוע הבא. אבל נחיה ונראה.

7. ולסיום נושא הוגו: נאום קבלת הפרס של ניל סטפנסון על ספרו Anathem. קראתי רק ספר אחד של סטפנסון בעבר – קריפטונומיקון – והיות שלא התחברתי אליו יותר מדי (למרות הביקורות המשבחות), נמנעתי משאר ספריו עד עכשיו. אולי הגיע הזמן לשנות זאת? יש ממליצים בקהל?

8. בימי התיכון תמיד חלמתי ללמוד, לעבוד, להצטיין – ולטוס להתחרות בכל מיני תחרויות תיכנות בינלאומיות. לצערי הדברים האלה תמיד התנגשו עם תוכניותי המפורטות להתבטל עד מוות בכל רגע פנוי, וכך לא יצאה התוכנית לפועל. החנונים הרציניים של 2009, אנשים לא עצלנים בעליל, החלו את אולמפידת התכנות (Olympiad in Informatics) בבולגריה ב – 8 לאוגוסט (עד ה – 15). רוצים לדעת עד כמה טובים אתם? תעקבו אחר החלק המקוון של התחרות ותראו איך נופל (או עולה – ובמקרה הזה הבלוג צריך מתכנת חדש!) לכם הבטחון העצמי.

9. שנים שלא שיחקתי במשחק יריות 3D חדש ונוצץ כזה. טוב נו, שנתיים. אבל זה לא אומר שלא הייתי מוכן לוותר על סופ"ש כדי להשתתף ב – Quakecon 2009 שנערך השבוע. מה היה שם? הרצאות (משעממות), טריילרים (מרגשים. מי אמר Rage ולא קיבל?) – וכנראה שהמון גיקים חמומי מוח עם מקלדת מעשנת מרוב ctrl-r space! space! space. ג'ויסטיק כהרגלם סיקרו בהרחבה. אני כהרגלי קיבלתי פתאום חשק עצום לשחק במשהו. יש למישהו המלצה למשחק יריות שירוץ על Levono R61 כמו שצריך?

10. מעניין אם אי פעם תסתיים הפקת המשחק Lego Universe. בינתיים פורסמו תמונות ראשונות מהיצירה, שנתיים לאחר הכרזתה, ועזרו לנו לשמור על מסורת של תמונת לגו כל פוסט.

11. גרמניה משתלטת על שוק המשחקים האירופאי. מעבר לעובדה שבחצי הראשון של 2009 נמכר שם המספר הגדול ביותר של משחקי מחשב, הרי גם שב – 19 באוגוסט נפתחת בלייפציג תערוכת Gamescon: תערוכת משחקי המחשב הגדולה באירופה. למה אני לא שם? כי.. אי אפשר לעשות הכל בחיים. בשנה הבאה כזה. אולי.

12. פינת Avatar: כל העולם ובת משפחתו דיברו השבוע על הפיצ'ר הקרב של ג'יימס קמרון. זה שאמור להפניך (מלשון להפוך. המצאתי הרגע מילה בעברית לא תקנית) את עולם הקולנוע וטכנולוגיה התלת מידע שלו. ומה יש לנו להוסיף? דיון מ – TV Squad על תלת מימד בטלוויזיה (במילה אחת? לא), ודיווח משלנו על משחק המחשב של אווטאר. זה שמרוב הסרט נשכח מלב.

13. קצת ברלין: מצעד האהבה הברלינאי הפך מזמן למפלצת מסחרית מרובת-ראשים. אז בעיר בה מאמינים בטוהר המסחריות של אירועים יזמו את ה – Fuck Parade 2009. שזה סוג של אהבה לדעתם של אנשים מסוימים. עקב מחלה ועומס כללי לא הייתי ולא ראיתי, אבל דיווחו לי שהיה נחמד.  ולמבקרים בעיר: ב – 29 נערך ליל המוזיאונים הארוך. כלומר: הם פתוחים כל הלילה, אפשר לקנות כרטיס אחד ולשוטט בכולם, ויש מלא מלא מלא (אבל מלא) אירועים חגיגיים בכל אחד ואחד מהם. לא להחמיץ!

12. ילדה בת 11 שמאומנת ע"י אביה, הלוחם בפשע, להיות סוג של סופר מתנקשת. יש כאלה שהסיפור יגרום להם להתקשר לרשויות הקרובות. יש כאלו, כמוני, שירוצו לקנות כרטיסים ברגע ש Kick-Ass של מארק מילר יצא.

ביפים של תרבות:

14. ל'המשרד' הבריטי יוצאת גירסת אופרה. אני שומר את הכסף לאופרה של הרובטריקים :]
15. Budget Travel ערכו ספיישל המלונות המוזרים בעולם. אחד מהם בברלין, ואני שוקל לבלות בו לילה בשביל הקטע כשיהיה קצת יותר זול מחוץ לעונה. מה לא עושים בשביל פוסט בבלוג? [דרך בוינגבוינג]
16.
בברלין מפיקים סרט Stop-Motion חדש על משהו שנראה כמו שילוב של Earthworm Jim עם.. גיק. יש להם אחלה בלוג פיתוח, וביוטיוב אפשר למצוא סוג של טריילר נאה.
17.
עולם משחקי המחשב עובר סוף סוף את הטרנד שעובר כבר חמישים שנה על כל עולם המחשבים: הקטנה. והפעם: מיני נינג'ה. לא ראיתי, לא שיחקתי, אבל הקונספט של נינג'ה קטן נשמע מקסים. וגם התמונה

12 תגובות

  1. ניימן הגיב:

    נכון, צודק. צריך להשיג את הגירסא האנגלית שלו בהזדמנות הקרובה..

  2. מי הזיז את הקפה שלי הגיב:

    אחלה פוסט! ואני שמח שלפחות מישהו משנינו עדיין קורא את טראנס טאו (היו ימים 🙂 ).

  3. ניימן הגיב:

    זהו. לא קוראים יותר רסס? :]

  4. יעל הגיב:

    במסגרת עבודתי הייתי צריכה לדלות מידע על כמה מתמטיקאים מההיסטוריה. אני ומתמטיקה לא הולכים ביחד, תמיד שנאתי את המקצוע, מדובר בסינית עבורי, ואני בכלל דיסקלקולית (נשמע כמו שם של מחלת מעיים איומה, אבל מדובר בדיסלקציה מתמטית). ומה אומר, הופתעתי. פה ושם גיליתי סיפורים אנושיים מרתקים ממש – עד הרגע שבו נאמרו מונחים מתמטיים ואז בהיתי בחוסר הבנה מוחלט במסך במשך 10 דקות, וקפצתי הלאה.

    הנה כתבה נהדרת אחת שמצאתי, על קרבות מתמטיקאים במאה ה-16:

    http://www.sbc.co.il/galileo/full/Algebra1548.pdf

  5. ניימן הגיב:

    נשמר במועדפים לימים גשומים :]

  6. ניימן הגיב:

    (ואגב- במסגרת איזה עבודה צריך לדלות מידע על מתמטיקאים מההיסטוריה? גם אני רוצה!)

  7. יעל הגיב:

    התחלתי לעבוד ככותבת ערכים באנציקלופדיה של וויינט.

  8. ניימן הגיב:

    אה. פגשתי פעם בפאב מישהו שעשה את זה. הוא תאר את זה כעבודה די מגניבה :] (ברך לי שמו, כמובן).

  9. יעל הגיב:

    אאין הרבה אופציות, הגברים באנציקלופדיה במיעוט (:

  1. 28 באוגוסט 2009

    […] פינות. יובל דרור עושה את זה יפה עם הפרד ומשול ולפינה "גיקדום" של ניימן אני מחכה בקוצר רוח כל שבוע. יצירת פינות […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting