עשר הרשימות המעניינות ביותר ב – 2009

אני מת לעשות איזה רשימה ל – 2009. אבל מה – השנה הייתה שנת התאקלמות בארץ חדשה, שנת מעבר כזו, שנה בה לא התעמקתי כמו שצריך באף תחום ואפילו את רשימת עשרת בתי הקפה הכי טובים בשכונתי אני בקושי יכול לעשות. שלא לדבר על משהו שאשכרה יעניין אנשים. בעצם, יש נושא אחד בו התעמקתי באובססיביות והוא מככב בחודשים האחרונים בטבלת המועדפים שלי. כן כן – ניחשתם – אני אובססיבי לרשימות ה'הכי טוב' השונות שהתרוצצו כמו דרדסים אחרי גרגמל בכל פינת רשת. הנה כמה מהן שאהבתי במיוחד – כשבכוונה לא מוזכרים תחומים "באנאליים" כמו מוזיקה או סרטים. בשביל זה יש את גיאחה (ראו סעיף 10).


[למרות שנאתי העתיקה לדברים לבנים שנופלים מהשמיים, אני חייב להודות שכמויות השלג האדירות שמתאספות פה הן מחזה מדהים. היום הפארק היה מוצף בילדים, הורים ומזחלות. הכי מקסימה הייתה אישה מבוגרת כלשהי, 75+, שבילתה את הצהריים על מזחלת בגבעה הגדולה. כבוד]

0. על ת'רד הבירות הטובות ב – 2009 כבר דיברנו השבוע. הנה שני השקל שלי: ראשית, תעיפו מבט בפוסט שהחל את כל הסיפור. שנית, תעיפו מבט ברשימת הבירות ושימו לב שבין כל הניימ דרופינג המיותר, מופיע שם אחד שכן הגיע לארץ. מדובר באייל תומאס הארדי: אייל חזק, על גבול הבארלי ויין (סגנון חזק מאד ומתוק מאד מאד), שיוצא בבקבוקים ממוספרים, ממודרים ומוגבלים. טוענים שפה ושם עוד מסתובבים עותקים שלו בחנויות ארצנו, ולמרות המחיר המופקע (40 ש"ח פלוס, תלוי במקום), חובב בירה אמיתי חייב לטעום אותה. סתם, שתדעו.

1. מוזיקה? סרטים? ספורט? בז-בוז זמן מוחלט! כי העולם האמיתי מתקיים במדעים. הנה כמה רשימות בנושא: א. עשר התגלויות הקוסמולוגיות הגדולות ב – 2009: רשימה אובססיבית לגמרי למים: מים על הירח, מים על מאדים, אגמים על מאדים – והשיא: דגים בירחי צדק! גלו גלו גלו. ב. חמש הפאניקות שקשורות לטכנולוגיה: רובוטים, רובוטים וגם.. אייפוד! ג. עשר פריצות הדרך המדעיות: מיסודות חדשים, דרך פריצות בהארכת חיים (ל..מכרסמים) עד מדוזות מחוללות גלים בים. ואף מילה על התזה שלי. ד. עשר התגליות של 2009: נחשים ענקיים, ספינות אבודות ומינים חדשים – מה שמתקשר כמובן ל – ה. עשר התגליות ארכיאולוגיות! בשביל אינדיאנה ג'ונסים קטנים – כי הנוכחי כבר לא מספיק בכושר בשבילנו.

2. אין רשימה שמחממת את הילד הפנימי בחורף קר יותר מאשר עשרת הצעצועים של 2009. הבאג? זו רשימה כל-אמריקאית של תעשיית הצעצועים האמריקאית. אבל יש שם דברים מגניבים למדי: מכוניות מירוץ שנוסעות על הקירות, חוות סוסים של פליימוביל (צעצוע הבנות של השנה) – ואלף ואחד פרסים, כולל הגרנד פרייז, למשהו שנקרא 'Bakugan Battle Brawlers'. זה שלא שמעתי על זה אומר שאני מעל גיל 15, נכון?


[רובוט כלב. הכי מוצלח שראיתי עד כה. אפילו לי בא ללטף אותו עכשיו]

3. כשזה בא למשחקי מחשב, הרשת כמרקחה. המצב גרוע כמעט כמו מוזיקה: יש אלפי רשימות ולך תדע לאיזה מהן להאמין? אז אני מאמין לג'ויסטיק, כי מסורתית הם הכי משקיעים (הנה שתי רשימות שלהם). מי שרוצה להיות קצת יותר יצירתי יכול להעיף ברשימת עשרים משחקי האינדי והאייפון של 2009 של בוינגבוינג. מי שרוצה להיות ממש יצירתי מסתכל ברשימת משחקי המשב הפיראטיים ביותר ב – 2009. ולא, אנחנו לא מדברים על פיראטים עם כיסוי עין ורגל עץ.

4. אוקי, אני יודע שדינוזאורים זה "מדע", אבל עשרת ממצאי הדינוזארים של 2009 מעניינים מספיק כדי לקבל אייטם משלהם. מה יש שם? עולמות אבודים, מינים חדשים והמון תמונות. שלל מאובנים.

5. מהחלטות השנה החדשה שלי, ויש המון כאלה, היא לקרוא יותר ספרי עיון פופולריים וקצת פחות יצירות בדיוניות. למה? ככה. כי רוויתי קצת ובא לי לגוון. בהגדרה המאד רחבה שלי הספרים ברשימת ספרי האנימציה הטובים ביותר ב – 2009 נכללים כספרי עיון, וכך אקנה בקרוב מאד אחד מהם. עכשיו רק צריך להחליט איזה: אחד מספרי ההיסטוריה של דיסני? או דווקא את הביוגרפיה של Iwao Takamoto – הבחור שיצר, בן השאר, את סקובי דו אהוב ילדותי.

6. נשארים בדברים שמבזבזים לי כסף. רשימת הנובלות הגרפיות הטובות ב – 2009 אולי לא אקזוטית כל כך, אבל היא בהחלט מוציאה את העיניים. בינתיים אני פוזל בעיקר לכיוון Far Arden: הרפתקאה בגירסת פנטזיה של האיזור הארקטי בקנדה.

7. רובוטים מוזיקאיים? אמני לחימה ממתכת או רובוטים שמשחקים כדורגל? האם חזונו של אסימוב קרוב מתמיד להתגשם? כל אלו נמצאים ברשימת הרובוטים של 2009.

8. רשימת הוובקומיקס הטובים של 2009 מכילה המון המון שמות שמעולם לא שמעתי עליהם. אבל על אחד מהם, Questionable Content, שמעתי גם שמעתי, ואני אפילו קורא אותו בקביעות. זהו קומיקס תרבות האינדי הכי טוב, וגם היחיד, שאני מכיר. אם כי להיות כנים: לא חיפשתי יותר מדי.

9. פייר? ציפיתי לקצת יותר מעשרת אלבומי התמונות היפים של 2009 (ע"פ ושל נשיונל גאוגרפיק). אבל זה לא שאין שם פנינים כמו ארמדילו ענק, דג עם ראש שקוף – וכמובן: התמונה המהממת הזאת ממפלי Angel שבוונצואלה.

10. אין שום דבר יוצא דופן בסיכומים הבאים, מלבד העובדה שהם סיכומי השנה שהכי נהניתי לקרוא (בעברית). בצורה לא מפתיעה, הם מגיעים משלושת הבלוגרים האהובים עלי, שהם שלושה מהבלוגרים המצליחים ברשת. מסתבר שיש דברים בהם הטעם שלי הוא מיינסטרים. ולעניינו: גיאחה מגיש את סיכום הסיכומים שלו, שכולל כמה דברים משלו, ועוד המון דברים של אחרים עם ביקורת מדויקת שלו. יאיר רווה יוצר בעצמו פוסט גדול שמקשר לפסטיבל סיכום העשור האישי שלו – ודורפן? מסכם בקטנה וברגוע. לא שזה פחות שווה. לא.

10 תגובות

  1. ng הגיב:

    I can't type in Hebrew, so I guess it will look pretty silly, but you can use the ASERET only if you are referring to males. RESHIMA is female.

  2. ניימן הגיב:

    אוי. בעסה. אבל, אבל, אבל – לשנות כותרת של פוסט אחרי שהוא נכתב זה רעיון רע לגמרי, כי זה משגע לחלוטין את כל קוראי ה – רסס למיניהם וגם את Grapes וכדומה. כך שאאלץ להשאיר את זה לדראון עולם כאות לעברית הגרועה שלי. אקח זאת לתשומת לבי להבא :]

    עדכון: שיניתי דעתי מהר – ותיקנתי את הטעויות.

  3. ליידי קילדר הגיב:

    ואני מוסיפה עוד רשימת סיכום גיקית למהדרין שמתארת את הקווסטים העצמאיים הטובים ביותר של 2009: http://www.indiegames.com/features/index.php?c=ad&y=2009&gid=0

    מספרם התמעט לעומת שנה שעברה, אבל עדיין יש כמה משחקים נחמדים ברשימה, לפי מה ששמעתי.

  4. ניימן הגיב:

    מגניב! (למרו תשאין סיכוי שאשחק אפילו באחד מהם. זמן וכדומה). ידעתי שצריך להתייעץ איתך לפני הפוסט.

  5. ר. הגיב:

    מפליא אותי איך Basic Instructions לא ברשימת קומיקסים כלשהי. האיש גאון בגימ"ל הידיעה.

  6. ניימן הגיב:

    חיים – קרפקופאי מרו? בחירה מצוינת. מאד קליטה. ילך יופי עם תיירים. וברצינות: למרות שאינני מחובבי צ'אווס (בלשון המעטה), יש אולי צדק בדבריו שאין צורך שהמפל יקרא ע"ש אמריקאי זה או אחר.

    ר. – ואללה? אני לא מכיראת זה אפילו קצת. אבל אדאג להסתכל עכשיו בעת פנאי.

  7. יותם הגיב:

    לעזאזל איתך. קליק קטן על Questionable Content הוביל לזה שתוך יום וחצי הגעתי למס' 294. ומעולם לא קראתי וובקומיקס עם עלילה רציפה!

    אני גם מאוד נהנה להסתכל על דברים בקומיקס\דברים שהוא כתב ממרומי שנת 2010. הבנתי כמה זמן עבר רק כשהוא סיפר על הופעה של ה-Arcade Fire עוד לפני שהאלבום הראשון בכלל יצא 🙂

  8. ניימן הגיב:

    וואו. אתה תדביק אותי תוך שניה בקצב הזה. אחד הדברים שכיף לי אצלו זה שלפעמים אני קולט שמות שאני לא מכיר – אבל כנראה שאני צריך להכיר אם הוא הזכיר אותם (ואז מחפשים, ומורידים וכד').

  1. 20 ביוני 2010

    […] זוכרים את רשימת עשר הרשימות המעניינות ביותר ב – 2009? בטח שאתם זוכרים! איך אפשר לשכוח? אז, מסתבר – וזה […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting