שווקי חג המולד בנירנברג ורוטנבורג

אומרים ששוק חג המולד בנירנברג הוא השוק הטוב בגרמניה.

נו, אז אומרים. שכחתי שלפעמים אצל הגרמנים 'הכי טוב' זו מילה נרדפת ל'הכי גדול'. בתמימותי עליתי על רכבת עם אימי לביקור שווקי חג מולד בדרום גרמניה.

כבר הבנתם מההקדמה הזאת שאני עומד לבעס: שוק חג המולד בנירנברג תפל. כן, הוא ענק. לוקח שעות לחצות את כולו. אפילו יותר אם עושים זאת בדרך התיקנית: עם כוס יין-חם ביד, והליכה לא ישרה לאחר הכוס רביעית.

יש בשוק מבחר אדיר של פיצ'פקס, כך שאם זה הקטע שלכם אז זכיתם בלוטו. חוץ מזה הוא מורכב מרצף משוכפל-זהה של נקניקיות-יין-נקניקיות-יין עם קצת מתוקים באמצע. מוזיקה? שיכורים צועקים אחד על השני.

איפה מבחר האוכל שיש בברלין? איפה להקות הכנסיה והזקנים הגרמנים עם האקורדיון? כולם היגרו לברלין? במילה אחת, התאכזבנו.

ואז קיבלנו פיצוי ענק יום אחרי זה ברוטנבורג.

רוטנבורג, הידועה בשמה הרשמי רוטנבורג על נהר הטאובר (Rothenburg ob der tauber) היא העיר היפה ביותר שראיתי בגרמניה. אפילו יותר יפה מדרזדן אהובתי. זוהי עיירה קטנטנה, 10,000 תושבים – עם עיר עתיקה פיצית אך עותקת נשימה.

ירד שלג כבד כל הדרך לרוטנבורג. אחד המקומיים אמר לי שהוא לא זוכר מעודו יום עם יותר שלג מהיום בו ביקרנו. זה הפך את אווירת הביקור לקסם טהור, וגרם לכך שהיה כמעט בלתי אפשרי לצלם תמונות ברורות.

הרחוב הראשי בעיר העתיקה בנוי על גבעה. הוא עולה ומתפתל, משובץ בבתי מלון ישנים, מסעדות ימי-בינימיות, מאפיות עתירות-מתוקים, חנויות צעצועי חג מולד וחנות דובים אחת:

בסוף הרחוב, ליד בית העיריה, ממוקמת הכיכר הראשית. שם מתחיל שוק חג המולד. הדוכנים הצבעוניים משובצים בין הסמטאות, להקות מזמרות לרגלי הכנסיה הגדולה, ותזמורת כלי נשיפה עמדה באחד המעברים הצרים ועשתה שמח.

גם ברוטנבורג אין מבחר אוכל. שאלתי, ואמרו לי שמבחר אוכל זה קטע צפון גרמני. בפרנקוניה אוכלים נקניקיות לחג המולד. לא אוהב? לך לצרפת, היפי.

היינו שם עד הערב, כשהתחיל להיסגר השוק. אחרי זה חיכינו ליד הבסטיליה העתיקה לחברים שיאספו אותנו. גם ההמתנה בכוך עתיק ליד מצודה בשלג הייתה קסומה. רוטנבורג היא מקום נפלא בכל ימות השנה, ובחג המולד היא אף יותר.

4 תגובות

  1. Angelica הגיב:

    אוי רוטנבורג אכן מהממת-כמו סט של סרט אבירים מימי הביניים.
    ויש לה גם הקשר יהודי לא ככ מלבב:
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%94%D7%A8%22%D7%9D_%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%98%D7%A0%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%92

  2. נעמה הגיב:

    וואו, רוטנבורג מהממת 🙂 איזה כיף לך שהיית בשוק הזה! החנות דובים פשוט קנתה אותי! רשמתי לי לשנה הבאה אם אזכה להיות בגרמניה בחג המולד 🙂

  1. 17 בפברואר 2013

    […] שווקי חג המולד בפרנקוניה וכפר זעיר מוקף הרים ושלג (דצמבר 2012) […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting