נגנז בגנזך: מהדורת ה – 13.09.2013

מהדורה מיוחדת לכבוד יום כיפור. כדי שיהיה מה לקרוא לפני, אחרי או בזמן למי שלא סוגר את המחשב. בחסות… גנזך הרשת. כרגיל.

1. [תודה לפשוט יעל] שבוע שעבר דיווחתי על סיפור חדש של טד צ'יאנג. האיש שכמעט כל דבר שכתב נחשב ל"אחד הטובים בכל הזמנים". אהוד מימון לא הסתפק בכך אלא גם כתב ביקורת על הסיפור שכולל הרהורים על זא'נר המד"ב עצמו.

2. במקום להסביר, אעתיק את כותרת הפוסט של חדר 404 לכאן במלואה: ארגון ימני מפרגן לשמאלני רדיקלי על פוסט ימני שהוא למעשה סאטירה שמאלנית על ימנים שמבקרים שמאלנים.

3. הרבה אנשים לוקחים חוק ברצינות תהומית מדי. הרי מה שחוקי היום לא היה חוקי פעם – וההפך. בטכנומיסטיקה שואלים מדוע האלכוהול חוקי בעוד ההרואין אינו חוקי? התשובה היא לא סתם שליפה מהמותן, אלא סקירה היסטורית אמיתית של לגיליזציה בעולם.

4. יובל דרור טס לאילת וסבל. מה זה סבל – שנא את החוויה. אז הוא חזר עם עשר סיבות לתיעוב הטיסה לאילת. לא כולן מוצדקות, אבל כולן מצחיייייייייייייייקות.

5. וויליאם רוי הוא מדיום מעידן מלחמת העולם השנייה. הוא הפך לאגדה, ורופאים וספקנים רבים לא הצליחו להוכיח שהוא רמאי. עד ש…. טוב. לא אגלה לכם. לכו לקרוא עליו בחשיבה חדה.

6. פתאום, באמצע יום בהיר, אני קורא שרוצים להוציא את המזומן בישראל לגמלאות. כלומר, לאסור את השימוש בו בהרבה מקומות ולהכריח אנשים לעבור לאשראי. כל זה כדי להילחם במעלימי המס.

זה כמובן רעיון טיפשי כמעט כמו לאסור על כניסת רכב פרטי לעיר בה אין תחבורה ציבורית נורמלית. נכון שפרטיות זה כבר לא ערך בעולם המודרני – אבל עדיין – הייתי שמח לאפשרות לרכוש שישה ארגזי בירה בלי שחברת האשראי – או כל עובד משמרת שלה – תדע על זה ותסמן אותי בתור אלכוהליסט בפונטציה. אבל נו, לפי הפייסבוק רוב עם ישראל נגדי.

לפרטים ולניתוח המצב: הכלכלה האמיתית.


[מקור. CC]

7. דידי חנוך ראיין את ג'ורג' מרטין (יוצר משחקי הכס). הקלטת הראיון נמחקה בטעות – אבל לא נורא: הגירסא שכתב דידי מהזכרון שלו מעולה גם ככה.

8. לכו לפוסט של ולווט אנדרגראונד מאתמול. בתחילתו תמצאו את מהדורת קול ישראל שפתחה את מלחמת יום כיפור. שימו לב שהיא שודרה בשלוש בצהריים. מצמרר.

תוספת: קוראים של ולווט מספקים עדויות אישיות שלהם למלחמת יום כיפור.

9. חידה? למה גדל השימוש במטבעות של עשר אגורות בשנת 2012? תשובה: בפוסט של יחב"ל על הזמן.

10. לסיום – בונוס לקוראי האנגלית. ראשית, קראו את הסטריפ הזה של xkcd. ואז תבינו אולי את הכתבה שטוענת שרובוטים יחליפו אותנו בסופו של דבר.


1. אוסף תמונות מהממות מהבוקרייה – השוק של ברצלונה – בבייגלה.
2. הכנס השנתי של האגודה לבלשנות שימושית (רק התחילה השנה, מה בוער להם?). ב – 29 לספטמבר. רשמתם?
3. 20 דברים שאיתמר דאובה רוצה לראות בטלוויזיה.
4. לא סוגרת ת'פה השתתפה בסיור קולינרי ברובע המוסלמי בעיר העתיקה הירושלים. כולי קנאה. פוסט מעורר תאבון.

2 תגובות

  1. מרק הגיב:

    תודה !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting