נגנז בגנזך: מהדורת ה – 10.10.2013

כמו (כמעט) כל יום חמישי (או שישי, תלוי בלו"ז): נגנז בגנזך. עשרה (אחד עשרה הפעם) פוסטים מהבלוגספירה הישראלית בשבוע החולף.

מוגש, כרגיל, בחסות גנזך הרשת: אגרגטור הבלוגים העברי הביתי של הבלוג.

1. המלצה על בלוג שממליץ על בלוגים (מרגיש כמו בסרט של צ'ארלי קאופמן): מומלצי הבלוגוספירה של א ס ת י הוא בלוג שנוסד ב – 2009, עבר כמה דירות, הפסיק להיכתב – ועכשיו חזר.

יש שם בדיוק מה שהשם אומר: המלצות. פוסט שבועי עם המון לינקים מהבלוגספירה המקומית. שזה די מה שיש פה, אבל לאסתי יש טעם אחר, פורמט אחר, חלוקה לקטגוריות ויותר לינקים ממה שאני נותן. ברוכה השבה!

2. מזמן מזמן, כשהייתי בישראל, הייתי בכמה הופעות של להקת הפרוגרסיב-רוק המקומית Solstice Coil. זכור לי שאהבתי אותם והאזנתי לכמה מהשירים בבית בתקופה מסוימת.

חזרה לעתיד. השנה היא 2013, וסולסטייס קויל מנסים לגייס כסף לאלבומם השלישי. כל הפרטים כולם פה. שיהיה בהצלחה!

3. אינדינגב מתחיל היום, לא? איך אני מקנא בכל ברי המזל שיהיו שם. בחדי אוזן סקרו בשבילכם את האמנים הכי טובים באינדינגב שסביר להניח שאתם לא מכירים. מדריך למבקר בפסטיבל כזה.

4. יובל דרור בפוסט פנטסטי: זה ידוע שהמדינה מנסה להפחיד אותנו. ידוע. אבל ידעתם שהם מנסים להפחיד את הילדים שלנו?

לכיתה של הבת של יובל דרור הגיעה חיילת לשבוע. היא מעבירה להם סדנא בשם 'אני ת(ל)מיד מוכן'. על מה לעשות כשנופל עליהם מטאור, ואיך העיניים נמסות בפיצוץ גרעיני וכו' וכו' (אני מקצין קצת, כן?). צורך קיומי במדינה שלנו? או פעולת הפחדה חסרת תועלת לדור הצעיר? יובל דרור מצביע על האופציה השניה, ומבאר יפה-יפה. אני מסכים עם כל מילה ומילה שלו.

5. סטיריקנים, השחיזו עטיכם! הפלוג מציג: שמונה סיפורים הזויים שקשורים לבחירות המקומיות.

6. שני סרטי חובבים עלו באייקון: הרועה האחרון (עליו שמעתי הרבה יח"צ) ו Knights of Badassdom. נועה פז מ – Techslut כותבת על הסרטים, על אייקון ועל עולם הסרטים דלי התקציב באופן כללי.


[מכשפות. מקור. CC]

7. מועצת אירופה קיבלה השבוע החלטה נגד (בין השאר) ברית מילה. חשוב לציין שזוהי החלטה הצהרתית בלבד שלהבנתי יש לה אפס משמעות מעשית.

כל מיני אנשים לקחו את ההחלטה הזאת לכל מיני כיוונים מדעיים. 'המועצה חושבת שברית מילה לא בריא', 'המועצה חושבת שאין לברית מילה ערך בריאותי' וכו' וגו'. האמת היא שזוהי החלטה פוליטית שלא ממש קשורה לבריאות. הדו"ח עליו היא התבססה נכתבה בידי פוליטיקאית גרמנית שנלחמת בנושא כבר זמן רב והוא כל דבר חוץ מאובייקטיבי.

אז מה אומר האיסור הזה? למה התקבלה ההחלטה? זאת ועוד פרשנות תקבלו בפוסט מרתק של לולאת האל.

8. זכינו בפרס נובל. רגע, "זכינו"? כלומר, אנחנו? ישראל? ישראליים? או אנשים שעזבו את הארץ לפני מלא עשורים ועכשיו אנו מנסה לקבל פיסה מהתהילה שלהם?

ולווט אנדרגראונד אומרת: לא לא הם לא משלנו. עמית לוינטל מחבר בין זה לבין הלווית עובדיה יוסף.

9. חלקיק בוזון-היגס, "החלקיק האלוהי", עלה שוב לכותרות! הפעם בזכות פרס נובל שקיבלו השבוע מגליו. אבל תגידו, מה זה חלקיק בוזון היגס בכלל? בידען נותנים הסבר להדיוט.

10. ב – 2007 שברו ישראליים שיא גינס. איזה? שיא צפיפות התלמידים לכיתה. 244 תלמידים מבית הספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית הצטופפו בתוך כיתה ששטחה 30 מ"ר. לא בגלל שבא איזה מרצה מעניין. לא. זה היה כדי למשוך תשומת לב לצפיפות התלמידים בישראל.

עידן לנדו כותב על למה הכיתות בישראל הן הצפופות בעולם.

11. אני באמת מאיץ באנשים ללכת ולקרוא (ולהאזין) לפוסט של יוסי בוכניק על שלושת נגני העוד האהובים עליו. כמויות של מוזיקה מצויינת התמקמו לי עכשיו במחשב בזכותו.


1. באוגוסט סיפרתי לכם על ההוצאה החדשה לספרי ילדים: עוץ. ברפובליקה הספרותית ביקרו השבוע את הספר הראשון שלהם 'ארץ עוץ המופלאה'. הספר השני בסידרה ארץ עוץ.
2. מאיה מבצק עלים ביקרה בטאיוואן וחזרה עם זוג פוסטים (חלק א', חלק ב') מצולמים נהדר, כתובים יפה, מעוררי תאבון ומה לא?
3. מבקר הספרות אריק גלסנר בהערה על טוקבקים אנונימיים במאה ה – 19.
4. ב – 1952 הקים אלי אביבי בכנרת את מיקרו המדינה 'אכזיב'. אבל הוא לא היה הראשון בעולם לעשות זאת. ביחב"ל מספרים על מיקרו מדינות בהיסטוריה האנושית.

6 תגובות

  1. הי שמחתי.
    אני רק מוסיפה בהמשך, שהבלוג אינו מסחרי ואני מקפידה מאד לא להכניס המלצות כלשהן שמכילות ולו גם רמז מסחרי כלשהו.

    המון תודה ניימן על המילים והפרגון. זה לא מובן מאליו 🙂
    אסתי.

  2. יעל ר. הגיב:

    עליי להעיר ולהזהיר שהפוסט על טייוואן בבצק אלים הוא סכנת נפשות. לא מומלץ לאנשים שטרם אכלו ארוחת צהריים, ובכלל מועד לפורענות לחשבון הבנק שלכם – כל כך תרצו לטוס לטיול אוכל במזרח עוד לפני שתגיעו למחצית הפוסט הראשון (יום אחד עוד אעשה את זה!).

  3. פרנק הגיב:

    רק תיקון מילולי קצר: סרטי חובבים ולא חובבנים.

    Knights of Badassdom, אגב, הוא פשוט סרט דל תקציב ולא מוגדר כסרט חובבים. ראיתי אותו באייקון והוא חמוד ולא יותר מזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting