השנה שהייתה: 2013. סיכום עשרת הפוסטים המשמעותיים בבלוג

זהו, עכשיו, שכולם סיימו, אני מרגיש מוכן להתחיל לסכם את 2013.

למי שלא יודע, פה מסכמים שנה מאוחר מכל שאר העולם. למה? כי צריך זמן לעכל את השנה שהייתה. איך אפשר לקבל החלטות ברגע, או בכלל חודש לפני ברוב המקרים, שהשנה מסתיימת?

יעלו פה השנה שלושת הסיכומים המסורתיים: סיכום ספרים, סיכום מוזיקה גרמנית – והסיכום הנוכחי: כמו ב – 2010, כמו ב – 2011, כמו ב- 2012: עשרת הפוסטים שהיו משמעותיים לבעל הבלוג השנה.

הפוסטים הבאים קרובים לליבי כי הם מזכירים ימים יפים. התמונה למעלה ממוחזרת, כמו כל התמונות בפוסט הזה. במקור היא הופיעה בפוסט על לקו.

1. שודדי הים מיפו (ינואר 2013)

ביליתי בינואר כמה ימים מלאי, אהמ, כאבי שיניים בישראל. ניצלתי אותם לשטויות, כמו לעיון באינציקלופדיה העברית. משם הגעתי לקריאה במקורות היסטוריים, דיוני ויקיפדיה, ואוצרות מזויפים ומה לא. בקיצור, ידעתם שפעם היו שודדי ים ביפו?

2. מועדון הקריאה (ינואר 2013)

השנה התחלנו מועדון קריאה לספרי מד"ב ופנטזיה מודרניים בבלוג. הוא לא עשה המון רעש, אבל יש לו כמה משתתפים קבועים, כמה דיונים מעניינים, ולפחות פוסט אחד שקיבל הכי הרבה תגובות בבלוג השנה (34). אני מאד מרוצה.

3. המתמטיקאי והרקדנית הסלובקית (פברואר 2013)

"בשדה התעופה במיורקה עומדת בחורה סלבית עם רגליים שלא נגמרות. היא נעה בקלילות של נמר וחינניות של סמוראי; שיערתי שהיא רקדנית. היא מוקפת חברים, ונראית לא מרוכזת."

כך הכרתי את לנקה הסלובקית, ואיתה הגיע שבוע הרפתקאות במורסיה שבספרד. לנקה ואני עוד בקשר כיום. ביקרתי אותה פעם אחת בעיר שלה בצ'כיה, ואנחנו ידידים. סיפור אהבה לא יצא מזה, אבל כן תחילתה של ידידות מופלאה.

4. מוסקבה (אפריל 2013)

ביליתי חודש במוסקבה. הוא היה כיף, ועצוב, ושמח, ומוזר, וקשה, וקל ובטוח בטוח שלא משעמם. יצאו ממנו 14(!) פוסטים. גרפומן או לא גרפומן?

5. 24 שעות במלטה (מאי 2013)

טיסת הקונקשן שלי ממאלטה לקטניה – אחת הערים הגדולות בסיציליה – יצאה לפני שהגעתי. לא היו טיסות נוספות ביומיים הקרובים. אז נשארתי שם 24 שעות בסוויטה של מלון המרידיאן במאלטה, ביליתי, טיילתי, ויום אחרי זה עליתי על טיסה למינכן, שעשתה הפסקה בקטניה, הורידה רק אותי ועוד שני נוסעים אחרים – ואז המריאה שוב למינכן.

מגניב:)

6. פוסטי תמונות מטיולים עם קצת מלל (מאי-ספטמבר 2013)

וואי וואי וואי כמה טיילתי בין מרץ לספטמבר. ישראל, מוסקבה, סיינט פטרסבורג, סיציליה, מלטה, ברטיסלבה, מילאן,אופווה, נוישוונשטיין, ויטנברג, קלינינגרד, טיול אופניים בצ'כיה ועוד כמה טיולי סופ"ש בגרמניה שלא סופרו בבלוג!

חלק גדול מהטיולים האלה, אלו שיש להם קישורים בפיסקה הקודמת, סיכמתי בפורמט תמונות. כלומר, תמונה, ומלל או סיפור קצר מתחתיה. ככה מאגדים זכרונות לבלוג.

7. סיפורי פשע בברלין (יולי 2013)

אני מנסה לתפוס משהו מהחיים האמיתיים בברלין ובגרמניה. לא מה שהתייר רואה, אלא מה שרואה מי שגונבים לו את האופניים או מי שנמצא ברכבות זולות במשך יומיים.

לא תמיד אני מצליח. נדמה לי שעם סיפורי פשע בברלין (המשך פה) הצלחתי. כך גם עם פוסט הטיול ברכבות לשוויץ (המשך פה).

8. גיקדום אוגוסט (אוגוסט 2013)

עלו שמונה גיקדומים השנה. שמונה פוסטים מגה-ארוכים מלאים סיפורים ולינקים לגיקים. הם זכו להצלחה מסחררת בקרב הקוראים, וזה עשה לי טוב על הלב.

מכל הגיקדומים הכי אהבתי את זה של אוגוסט. הסיפורים שם קצת יותר טובים, הטקסט קצת יותר קריא. הוא היה הגיקדום השני הכי פופולרי השנה (אחרי זה של נובמבר)

9. הטרקטור השחור והפנסיון ביער (נובמבר 2013)

רציתי לברוח. אז ברחתי. עליתי על האופניים ורכבתי צפונה. היה כבר סתיו, ועונת טיולי האופניים הסתיימה. חציתי את היער ומצאתי עיירה קטנה וריקה ללון בה. לא קרה המון, אבל מה שקרה הרכיב פוסט מאד לירי.

10. מדריך אחמד לדונר בברלין (דצמבר 2013)

מדריך מסודר ומנומק על הדונרים והשווארמות הפופולריים ביותר בברלין. ככה אני צריך לארגן את שאר הפוסטים שלי על ברלין, אבל אני מתעצל! מישהו כבר הציע שאכין מפת גוגל עם מיקום של כל פוסט על ברלין. זה בהכנה. בתקווה בהמשך השנה יגיע מדריך ניימן לברלין, מהדורת 2014.

פיקנטריה סטטיסטית
כל מיני שיאי כניסות נשברו השנה. שזה משהו שלמען האמת קורה כל שנה, אבל השנה השיאים נופצו. להגיד לכם שזה השפיע עלי באופן אישי? לא באמת. אולי אם מספר המגיבים היה גדל משמעותית, אבל הוא לא.

היום הכי פופולרי השנה היה ה – 27 לאוגוסט. הפוסטים הכי נצפים באותו היום: חומוס רחמו הגדול, חומוס אבו ברקוביץ, חומוס אבו חוסאם. אתם רואים פה מגמה? כי אני לא. ממש לא. בכלל לא ברור מה העם רוצה.

הפוסטים הכי פופולריים של השנה? במקום הראשון (תרועת תופים טם טם – טם טם): היהלום שבכתר. פוסט שבכלל לא נכתב השנה. התודה לגוגל.

במקום השני: על מועדון חשפנות תת קרקעי *נטוש* באילת. שמעתם? נטוש! נטוש! המוני חרמנים שחיפשו מועדון חשפנות לחופשה שלהם הגיעו לפה מגוגל.

במקום השלישי, חומוס רחמו הגדול. התודה לפייסבוק.

ופרס הפוסט הלא משעמם הכי פופולרי של השנה זכה החלק הראשון על אוכל רוסי.

ככה זה. העם אוהב אוכל. אני אוהב לסכם דברים. זה מה שיוצא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting