הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 1 לאפריל: Shambling Guide to New York City – מור לאפרטי (+ ספרים למועדים עתידיים)

המפגש האחרון של מועדון הקריאה היה… בודד. חוץ משני קוראים אמיצים, צדיקים אמיתיים השם נתן כוח בליבם האמיץ, איש לא קרא את הספר. ת'אמת? הפסד שלכם. נדבר על זה בסוף הפוסט.

הספרים למועדים הקרובים של מועדון הקריאה.

א. 1 באפריל 2014: Mur Lafferty – Shambling Guide to New York City [אמזון]. 368 עמודים בכריכה רכה. 2013. פרטים לאחר התמונה.
ב. 1 ביוני 2014: 144 קומות (Wool) – יו האווי [בוקנט][אמזון]. 524 עמודים. 2012. אולי ספר המד"ב המפורסם ביותר של השנים האחרונות. בלי שום ספק, תופעת המד"ב החשובה ביותר: ספר שהתחיל כסיפור בהוצאה אלקטרונית עצמית והפך לתופעה. שלושה קוראים הציעו אותו בנפרד למועדון הקריאה. העלילה? סיפורו של עתיד רעיל. בני האדם עברו לחיות מתחת לפני האדמה, והשמיים הפכו למיתוס. עדיין ניתן לקרוא את הסיפור המקורי בחינם!
ג. 1 באוגוסט 2014: Ready Player One – ארנסט קליין [אמזון]  384 עמודים. 2011. מולטי-מליארדר מחביא את הונו בתוך משחק מחשב. כך מתחילה תחרות הגיימרים הגדולה בהיסטוריה, וכך מתחיל ספר שכולו שיר הלל למשחקי המחשב של האייטיז. USA Today אמר שהספר הופך את הסופר ל"גיק הסקסי בעולם". זהו חלק מגל היצירות של דור האייטיז, יחד עם קומיוניטי וראלף ההורס. התחלתי לקרוא, וזה נראה כיייייייייייייף!

Shambling Guide to New York City: קורי דוקטורוב, דידי חנוך , אהוד מימון – ובכלל, כל מבקרי הספרים האהובים עלי המליצו על הספר הזה. יש לו באז מפה ועד טוקיו. אני די בטוח שהוא יזכה בתארים רבים בעונת הפרסים הקרובה, ואז כולכם תוכלו לאמר "הא! אני כבר קראתי אותו", משל הייתם היפסטר-מצוי.

סיפורה של בחורה, די רגילה יש לאמר, שמנסה להתקבל כעורכת בהוצאה לאור למרות שאף אחד לא רוצה אותה. נו, עם קצת רצון אפשר להשיג הכל, ובסוף מקבלת הבחורה שלנו משרה בתור עורכת של מדריכי טיולים. א-בל, טוויסט: מדריכי הטיולים מיועדים לשדים, גלמים, חצאי אלים וסוגי מפלצות שונים.

מסתבר שלערוך מדריך טיולים למפלצות, בחברה שמנוהלת ע"י מפלצות, זה עניין לא פשוט בכלל. הלקוחות מנסים לאכול אותך, וכל העסק של הטרדה מינית נעשה מבלבל משהו כשהבוס שלך הוא אינקובוס.

זאת קומדיית עבודה בעולם פנטזיה עם סיבוכים. הסופרת היא סלב-אינטרנטי כבר הרבה זמן ועכשיו סוף סוף פרצה מחוץ לעולם המקוון. אני אישית מאד מסוקרן לקרוא את אחד הספרים הכי מדוברים של השנה האחרונה. מי איתי?

סיכום המפגש הקודם: רק רחלי וירון קראו את כס סהר-הלבנה. למה? ואללה, לא יודע. אולי כי המפגש היה ביום שבת וזה יום מנוחה לרוב האנשים? אולי כי קצב הקריאה גבוה מדי? בכל זאת, חמישה ספרים בשנה. ואולי כי זה ספר פחות מתוקשר מהספרים הקודמים במועדון? או כי ההתחלה שלו לא סוחפת? התשובות ל… לא לי, זה בטוח.

בכל מקרה, הפסדתם. כס סהר-הלבנה הוא בובל'ה של ספר. לא משהו בומבסטי שישנה את חייכם, אבל בהחלט קריאה כיפית יותר מכמה ספרים עטורי הפרסים שהיו בעבר במועדון. אם יתחשק לכם מתישהו הרפתקה אוריינטלית עם גיבורים אמיתיים וכיף אמיתי, קחו אותו ליד.

15 תגובות

  1. kenny הגיב:

    ניסיתי לקרוא את סלדין אהמד. היו כמה סיפורים שלו שהתפרסמו בחינם באמזון, אבל זה פשוט לא תפס אותי, אני לא יודע לומר למה. לאפרטי, נדבר כשיגיע המועד הנכון. 🙂

  2. חיימסון הגיב:

    סיימתי בסוף… נחמד. ככה נעים, ספר שקראתי בין ספרים אחרים בהזדמנויות כאלה ואחרות.

    Ready Player One !!! האח היידד… כבר קראתי, אז אני גם מחכה וגם מצפה!

    • ניימן הגיב:

      השאלה היא מה אתה (וגם רחלי למען האמת) תזכרו מ – RPO עד שיגיע זמן המועדון.

      איך אפשר לכל הרוחות לתרגם את שם הספר הזה לעברית? 'למקומות, שחקן ראשון'? נשמע גרוע.

      • חיימסון הגיב:

        אי אפשר לשכוח. ואני קראתי לפני יותר משנה ונתתי אותו לשני אנשים מתנה מאז.

        אגב גם קניתי עותק קריאה לעצמי אחרי ששמעתי את האודיו בביצוע נפלא
        של וויל ויטון (ומי שלא יודע מי זה שיבדוק… :-))

      • רחלי הגיב:

        אני עתידה להתקל בבעיית הזכרון בה גם "היכון, שחקן ראשון" (חה) וגם עכשיו עם לאפרטי. לגבי היכון – יש סיכוי שאקרא בשנית. לגבי לאפרטי אני יותר סקפטית – חיבבתי מאד את הספר בקריאה ראשונה אבל יש לי הרגשה זדונית שבקריאה שנייה העין שלי תהיה רגישה יותר לפגמים שבספר, ואני מעדיפה להשאר עם הטעם החיובי שהיה לי בפה.

        אה – זה וגם נראה שהימים שבהם יש לי זמן נגמרו, אז באסה.

  3. לא קראתי את הפרטים על הספר אבל גם אני שמעתי עליו הרבה המלצות.

    לצערי, לא הספקתי לקרוא אף ספר שהשתתף במועדון קריאה עד כה. אני ארכוש עכשיו את "המדריך" בתקווה שאליו כן אספיק להגיע.

    הספרים הבאים ברשימת מועדון הקריאה הם כאלו שכבר סימנתי לעצמי כספרים שמסקרנים אותי. אז כיף שתהיה לי עוד מוטיבציה לקרוא אותם!

  4. Kotz הגיב:

    אז מתי אפשר להתחיל לדבר על Wool? (אני יודע שיש עוד ספר לפניו ועוד חודשיים לסיים אבל כיוון שחששתי שלא אספיק התחלתי מוקדם. לשמחתי הוא כל כך טוב שאני מתקדם בקצב נהדר ובא לי קצת לדבר עליו…)

  5. ניימן הגיב:

    תראה, אני לא אהרוג אותך אם תתחיל לדבר עליו ומישהו\י יענו לך. אבל אני אישית מנסה לסיים את הספרים ממש לפני מפגש מועדון הקריאה, כדי שעדיין יהיו לי טריים במוח.

  6. בקריאה נוספת של הפוסט, 2 הערות:
    א. לדעתי זה גולמים ולא גלמים, לא? (golems)
    ב. הבוס שלה הוא ערפד ולא אינקובוס. האינקובוס הוא מישהו שעובד תחתיה והיה רוצה שזה יהיה ככה גם פיזית 🙂

    חוץ מזה, סיימתי את הספר ונהניתי ממנו מאוד. מצפה לחפור לכם עליו עוד מעט!

    • ניימן הגיב:

      עכשיו כשסיימתי את הספר אני יכול לענות לך:

      א. גוגל טוען שזה גלמים. אל תשאלי אותי למה, אבל מסתבר שבעברית לפעמים נשמטת אות כשעוברים מיחיד לרבים.
      ב. צודקת! קראתי לא נכון את אחת הביקורות עליה ביססתי את הפוסט.

  7. רוני הגיב:

    ניימן שלום

    רציתי לדעת אם אתה מכיר מקום שבו מתקיימים מפגשים של מועדון קריאת שירה? רצוי בית קפה וכיוב, אבל לא הכרחי

    תודה

    רוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting