תמונות מפסטיבל האבירים באורניינבורג

בסוף ספטמבר האחרון הגעתי, בשיא המקרה, ליריד ימי הביניים בעיירה אורניינבורג בקצה הצפוני של ברלין. היה נחמד, אבל קצת בודד.

אתמול חזרתי לפסטיבל אבירים במקום בכוחות מחוזקים עם כמה חברים.

פסטיבל האבירים היה כמעט זהה לפסטיבל ימי הביניים. אותם המופיעים ואותם הלהטוטנים. ההבדל היחיד, מלבד השם, היה ש, אהמ, היו שם אבירים:

היה יום חם בקנה מידה ישראלי. עקב החום איש לא אכל אוכל ימי-ביניימי כבד. גם האלכוהול לא הולך טוב עם חום השמש. מסקנה חשובה: ירידי ימי הביניים זו פעילות לימים קרים.

האירוע קטן ופרובונציאלי להחריד. אין המון מקום בחצר הטירה של אורניינבורג. למרות שהטירה באמת יפה.

אחד הנגנים השתמש בכלי שבתמונה למטה. במקרה היה במקום גם אמן שמכין כלי נגינה כאלה. הוא אמר שקוראים לזה Nyckelharpa, וזה כלי נגינה שוודי במקור. הנה הכלי שהוא בנה:

הוא בונה כאלה מעץ כמו במסורת, ובז לאנשים, כמו הנגן בפסטיבל, שמשתמשים באחד חשמלי. פעם היו קונצרטים של Nyckelharpa בברנדנבורג, הוא עצמו ניגן בכאלה. אבל כיום הוא זקן מדי והפסיק.

אבל הוא שלח אותי לדרום גרמניה, שם יש עדיין מועדון נגני Nyckelharpa. הפסטיבל הרשמי הוא בתחילת אוקטובר. מי בקטע?

4 תגובות

1. טליה הגיב:

האירופאים האלה יודעים לעשות חיים וליהנות שזה מעורר קנאה…גם בצרפת נתקלנו בכל מיני פסטיבלים דומים והלב מתרחב מהפשטות של החגיגות למרות שהתלבושות,הכלים,האוהלים או המבנים,הכל מותאם למאה הקודמת וכולם שמחים במה שיש. תענוג.
    תודה על יופי של פוסט.

2. melquiades הגיב:

לפני שנתיים בזמן טיול בפינלנד מצאנו את עצמנו בעיירה קטנה שלא ממש התכוונו להגיע אליה, והאטרקציה העיקרית שלה היא טירה שכשלעצמה לא מרשימה במיוחד.

אבל לאחר סיבוב קצר בעיירה הנחמדה גילינו שבדיוק למחרת מתרחש שם פסטיבל ימי הביניים השנתי של העיירה בפארק שמול הטירה. בכל מקרה תכננו לישון שם לילה, ולא היו תוכניות קונקרטיות למחרת, אז החלטנו שהתוכנית למחר היא הפסטיבל.
    המצב עוד השתפר כאשר לאחר מאמצים לפענח את הפוסטר הרשום בפינית, גילינו שבערב מופיעה בפסטיבל להקת הפולק-מטאל החביבה על אחד מחבריי לטיול.

הפסטיבל היה מורכב מכמה אירועים. היום הראשון היה פתוח לכולם בחינם, והיה מין יריד שכזה. בלילה של היום הראשון הכניסה היתה בתשלום והיו הופעות שנעו בין פולק בריטי, לפולק-מטאל פיני, וגם קרב היאבקות ממש חובבני בסגנון WWF. ביום השני הכניסה היתה בתשלום וחוץ מהיריד היו בו גם מופעים של קרבות אבירים, כלי נשק ימי-ביניים כמו טריבושה ענקית, ואולי עוד דברים שלא הבחנתי בהם…

אז אנחנו הלכנו רק ליום הראשון ולהופעות בערב.
    היריד היה ממש חמוד.
    במבט ראשון נראה כמו ירידים ישראלים שכאלה סטייל טעם העיר או יום הסטודנט, עם כל הדוכנים הפזורים סביב, רק עם הטוויסט שכאן כולם מחופשים בתלבושות ימי ביניימיות.
    אלא שבמבט מקרוב התגלה שכמעט כל הדוכנים הם של בעלי מלאכה מקומיים (נפחים, נגרים, אורגים,בוני בובות, טווי צמר), וכמחיצתם מייצרים את מרכולתם במקום מול עיני הלקוחות.

ואת מופעי האבירים אמנם לא ראינו, אבל ראינו את החזרות שלהם. ובכלל יותר מגניב לראות איך מכיילים את הטריבושה, מאשר התצוגה הרשמית שלה.