ביטים של ברלין 2014: Fontane Klause (מבדד פונטנה). מסעדה כפרית מחוץ לברלין

גרמניה מחולקת למדינות. ברלין, בגלל גודלה העצום, נחשבת למדינה. את מדינת ברלין מקיפה מדינה אחרת: ברנדנבורג. מדינה דלילה למדי במקומות יישוב. היא זרועה כפרים, אגמים, יערות ועשרות טירות.

מה שמפליא זה שלמרות הקירבה לברלין, קשה למצוא את מאכלי המטבח הברנדנבורגי בבירת גרמניה.

לכן, מי שרוצה לאכול Schmorgurken (מלפפון ענק ממולא בבשר טחון), עוגת תפו"א ברנדנבורגית, או סטייק פרמן מיער שפריוולד, חייב להזיז עצמו לדרכים הצדדיות של ברנדנבורג.

ביום ראשון האחרון חל 'יום ראשון של אופניים של אגם שבילוב'. זה אומר שבכל אחת העיירות שמקיפות את האגם היה אירוע זה או אחר.

שלושה קילומטר מפוטסדאם, במבשלה שבאמצע יער Brau Manufaktur, היה פסטיבל מירוץ הסתיו. בטירת Caputh הזמינו את הציבור לטייל במרתפי האוצר שסגורים שאר ימות השנה. ב – Ferch היה פסטיבל אפיה, וב – Petzow היה יריד עם אוכל מקומי ליד הטירה ההרוסה של העיירה.

עברנו בכל המקומות הללו. ובסיומו של יום מפרך נחתנו, ע"פ התכנון, ב – Fontane Klause. מסעדה מסורתית ישנה, מרחק יריקה מטירת Petzow.
——————————————–

בביקורת שבעקבותיה הגעתי למסעדה, סיפר הכותב על ערב אחד שביקר שם ב – 1995. הטירה עוד פעלה, בברזים זרמה בירת רקס מפוטסדאם הסמוכה, והעיצוב, הציורים, הכסאות והקישוטים על הקירות – כולם צעקו 'מסעדה גרמנית כפרית!'

כיום הטירה סגורה וחלונותיה שבורים. הבירה מגיעה ממבשלה מסחרית גדולה סטנדרטית. רק הכוסות מהוות זכר לקהילתיות של פעם עם שלל כוסות ממבשלות קטנות מהסביבה.

אבל האווירה נשארה כמו שהיא: כפרית. הקהל? מבוגר. התפריט? הכי מקומי שיש.

עונת הציד בברנדנבורג מתחילה בספטמבר. השווקים ומטבחי הסביבה מושפעים ממנה. יש גולש מחזיר בר, סטייק צבי, מנות בשר עם פירות יער, והמון מנות פטריות בר. התחבטנו בתפריט שעה ארוכה.

בסוף הזמנו סטייק צבי עם אגס וריבת פירות יער, ופריקדלה (קציצת ענק) שוחה בתבשיל פטריות יער.

קצת זילזלתי בכל הקטע של היער הזה, אבל האוכל פשוט חוויה פנטסטית.

הטעמים היו עשירים בצורה שאני לא רגיל אליה. לפטריות היה טעם הרבה יותר פראי מהרגיל. כשגם המרקם יוצא דופן. הצלי היה רך. האוכל כולו השאיר אותנו לא כבדים. שזה סוג של נס במטבח הגרמני.

לא קל להגיע ל – Fontane Klause. צריך להגיע לתחנת הרכבת הראשית של פוטסדאם. משם לקחת אוטובוס 631 עד לתחנת Holländermühle (בערך 22 דקות). משם יש לכם עוד כמעט שני קילומטר(!) של הליכה.

לא ברור אם כל הסיפור הזה שווה בשביל ארוחה. זו בכל זאת לא מסעדת גורמה. אבל אם אתם בכל מקרה באיזור, אולי תזכרו את הפוסט הזה?

[Fontane Klause כתובת: Zelterstr. 2 14542 Werder (Havel), Petzow]

3 תגובות

  1. ענת הגיב:

    אוי זה נראה מרהיב!

  2. אוריין הגיב:

    היה שווה הסיפור ולו בשביל לגלות שהאפניים הירוקים שהורשתי לך בשימוש וששלומם טוב!

  3. נדב טסלר הגיב:

    בעקבות פוסט שכתבת בעבר על פוטסדאם הגעתי לברלין, מי יודע אולי גם לכאן נגיע.
    שנה טובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting