נגנז בגנזך 24.01.16: רשימות השמעה מדויקות, ח"כים מצייצים, ברני סנדרס, מתכות דמים, תיקים באפלה ועוד ועוד

[נגנז בגנזך הוא טור שבועי שאוסף פוסטים ישראליים מהשבוע החולף. הוא נכתב בעזרת פורטל הבלוגים העברייםגנזך הרשת. תעשו לבלוג לייק בפייסבוק]

הערת הכותבת: שבוע שעבר לא היה טור כי חגגתי במסגרת חופש הפולחן שלי את חג השבוע הכי משעמם באינטרנט. אני עדיין מתאוששת מהחגיגות.

הטור הקודם סיבך אותי עם שני נושאים מרכזיים וחשובים: מוזיקה (האינטרנט מגיב למותו של בואי) ופוליטיקה. בטור הנוכחי ניסיתי להתמקד בהם בכדי לכפר על מעשי.

לא הייתה לי כוונה לזלזל באף אחד מהתחומים. להיפך, שניהם תופסים מקום משמעותי בחיי. אבל גם האהוב והמוכר לפעמים מכעיס אותך ואז מוצאים דרכים חדשות לגוון ולהשלים.

יש לכם משהו מעניין משלכם לשתף? מפינות אפלות ברחבי האינטרנט? או סתם לינקים מפה, שגרמו לכם לשמור על ריכוז במהלך הקריאה ולקרוא את הסוף? (תצחקו אבל בתקופה הזו, זה לא פשוט לעשות, אם הגעתם עד לכאן, אני כבר מעריכה את זה) שתפו! בשביל זה יש תגובות 🙂

button_ginzachi

1. בשביל האווירה, נתחיל עם תחום המוזיקה. באתר של eco99 יש ממשק חדש וידידותי של רשימות השמעה לפי קטגוריות כל כך מדויקות שזה די מפתיע ומרשים לאללה.

נחשפתי לאתר בעבודה. בדקנו את רשימות ההשמעה של 'עבודה על קובץ אקסל', 'הבוס בחופשה' ואחרות. כמובן שיש גם קטגוריות סטנדרטיות של ספורט, ניקיון או ערב עם חברים. מלבד הפלייליסט 'מוזיקה בריח גשם' שניסיתי הבוקר כשקמתי יש שם עוד הרבה דברים לעצלני מוזיקה.

2. הלינק הבא מצריך הקדמה למי שלא מכיר את הסולידית. בעלת הבלוג חייה את חיה לפי שיטה כלכלית בה חוסכים כמה שיותר בצורה קיצונית: לדוגמא, קניית שקי אורז עצומים ולאכול רק אורז, או לא לחמם מים חמים למקלחת. המטרה היא לחסוך אחוז גבוה מהמשכורת, כדי שהחיסכון יאפשר סכום ראשוני להשקעה בבורסה ויצירת תיק השקעות מניב.

לפי השיטה בשלב מוקדם יחסית בחיים, אפשר לצאת לפנסיה ולחיות בסוג של חופש מוחלט. ממליצה לקרוא את ההסבר שלה על הנושא כי שלי כנראה חוטא למטרה.

בפוסט השבוע היא כותבת על דו"ח העוני ועל עוני יחסי מול מוחלט. זו נקודת מבט שונה ממה שנתקלתי בה ב"פיד" שלי (אותה סביבה שאנחנו יוצרים לעצמנו שלרוב רק מאשרת את הדעות שלנו), וזה בעיקר כי היא מחזיקה בדעות פוליטיות אחרות. אבל זו בדיוק הנקודה שדברים הופכים להיות מעניינים בשבילי.

אזהרה אם אתם באותו הצד של המפה הפוליטית כמוני – היא תעצבן ותכעיס אתכם.
הייתי ממשיכה גם לתגובות.

3. נמשיך עם פוליטיקה ונאזן עם הטור של אורי אבנרי ב'פה שם'  כדי לעצבן את הצד שני הפעם. לפחות אני משתדלת לעצבן את כולם. הוא כותב על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, על סערת הימין נגד הימין הקיצוני ועל הקיפאון שאנחנו נמצאים בו.

4. פוליטיקה מעבר לים:

מאז 'הבית הלבן' של סורקין יש לי משיכה לנושא הבחירות בארצות הברית, עדיין לא בחרתי צד במירוץ הנוכחי, אבל השבוע יש דגש על ברני סנדרס.

גיא רולניק כותב על הצלחתו של סנדרס בפוליטיקה שונה שמתבססת על תרומות של אזרחים ולא כספי תאגידים. ב'פלוג' של טל שניידר היא מוצאת את הזווית הישראלית בה מסתבר שסנדרס התנדב בקיבוץ בארץ אבל אף אחד לא יודע באיזה.

5. אם הייתי צריכה לבחור את האירוע המשמעותי החשוב ביותר בשבוע הקרוב זה יהיה ללא ספק החזרה של מולדר וסקאלי לטלוויזיה. כן, יש דברים שחייבים להודות בהם בלי להתבייש. פשוט ההיסטוריה האישית שלי מקושרת לסדרה הזו בצורה כל כך עמוקה וזה לגמרי סובייקטיבי.

בוואלה, מכל המקומות, כתבו תקציר של הסדרה כהכנה לפרקים החדשים. אני חייבת להודות שהכתבה עשתה סדר אפילו לי בכל הבלגן אליו הסדרה נכנסה בעונותיה האחרונות. ונשאר רק לצפות באירוע הנוסטלגי ולקוות שהפעם הלב שלי לא ישבר.

6. האתר הבא הוא פשוט רעיון מעולה, ריכוז של כל הפוסטים שחברי הכנסת מעלים לרשת. הוא נקרא ח"כים מצייצים ומעודכן בו מתי פורסם הפוסט וכמה לייקים הוא קיבל. רק הממשק עוד דורש שיפור. למשל, אי אפשר, למשל, לעקוב אחרי "מלחמות" פוסטים בין חברי הכנסת לבין עצמם או עם האזרחים.

7. בטח שמעתם על האפליקציה בליידספוט, אני חייבת לציין שכל הרעיון שלה משעמם אותי לחלוטין אבל אני לא קהל היעד. מה שכן, זה העלה את הדיון על שימוש נכון או לא נכון בטכנולוגיה והאם ניתן להאשים אותה בדיוק כמו הדיון על מה הורג? אקדחים או אנשים. בגלוב כותבים על הנושא וגם יהונתן קלינגר.

8. עדיין בתחום הטכנולוגיה אבל בשילוב האלים שלו עם הפוליטיקה והכלכלה. ב'חיבור' כותב ניב ליליאן על 'מתכות דמים' שמרכיבות את הסלולרי שלנו ועל הילדים עבדים באפריקה שכורים את אותן מתכות.

אם נראה שיש שינוי מגמה בקרב החברות הגדולות והן פועלות לבדוק יותר לעמוק את מקור המתכות, כל כמה זמן מתפרסם דו"ח של אמנסטי שמראה שהמצב רחוק ועצוב מכך.

9. רדיו הקצה חגגו השבוע עשור לאלבום בכורה של ארקטיק מאנקיז עם קאברים מגניבים של מיכל גבע ואחרים.

10. השבוע גם סיפרו לנו שהתגלה כוכב תשיעי במערכת השמש. אומת האינטרנט ישר קישרה את הנושא למותו של דיוויד בואי. לא ברור אם כוכב לכת תשיעי אכן מעניין אותנו, או ששוב היה שבוע חלש בידיעות חדשותיות. באותו נושא גם נמצא המספר הראשוני הגדול ביותר הידוע עד כה.

282328029_0bc892636c

 

1. אותי זה שעשע מאוד, איזה ביטל אתם?

https://twitter.com/Hippopeteamus/status/690387449059676164

8 תגובות

  1. D! פה ועכשיו הגיב:

    רינגו מעולה!

    תודה

  2. מיס בוז'רסקי הגיב:

    קודם כל, עוד לא יצא לי לומר, אז – אחלה טורים 🙂

    לגבי אקס פיילז – זו כתבה מצוינת שהבהירה לי שאני לא זוכרת כלום כמעט ממה שקרה בסדרה ומזל שאופיר ארצי כתב אותה. למה "מכל המקומות"? צוות מדור התרבות בוואלה נהדר (גילוי נאות: חלקם חברים טובים שלי).

    לגבי אלבום הבכורה של הארקטיק מאנקיז, אני מאד אהבתי גם את הכתבה הזו לגביו:
    http://consequenceofsound.net/2016/01/dusting-em-off-arctic-monkeys-whatever-people-say-i-am-thats-what-im-not-turns-10-sg/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting