על קו הרכבת וורשה-ברלין

סוף הקרון האחרון ברכבת בין ברלין לוורשה תמיד ריק. אני יושב שם אפילו אם היקצו לי מקום שמור בחלק אחר של הרכבת.

הסיבה לכך פשוטה: חברת הרכבות הפולנית הקצתה לזאת הגרמנית למכור כרטיסים לחצי הקרון האחרון. אבל כמעט רק פולנים נוסעים על קו ורשה-ברלין. אפילו חלק מהגרמנים רוכשים את הכרטיס בפולין, כי זה יותר זול.  חצי הקרון של חברת הרכבות הגרמנית נשאר יתום.

אני מתרווח על ספסל  שלם, שם אוזניות ופותח ספר.

הרכבת נוסעת ברעש.
צ’וק צ’וק צ’וק צ’וק צ’וק צ’וק צ’וק צ’וק.

מבט מחלון רכבת

זאת הפעם הרביעית שלי על קו ברלין-ורשה תוך שישה ימים, ופעם אינספור בחצי שנה האחרונה.

בתחילה הייתי מגיע על בסיס קבוע. למרות שמעשית אני מתגורר בוורשה, רשמית הדירה והעסק בברלין. היה צריך להיפגש עם השותף כדי לקדם עניינים.

לאחרונה העניינים התייצבו. יש לנו שני לקוחות, פניות מגופים שונים, והביקורים בברלין הפכו לחוויה דחוסה של כמה שיותר פגישות בכמה שפחות זמן.

—————————

אני מכיר את שגרת הנסיעה בעל פה:

את הכרטיסים בודקים שלוש פעמים: פעם בגרמניה, פעם לפני פוזנן, ופעם אחרי – כשהכרטיסן מתחלף.

במעבר הגבול, בצד הגרמני, עוצרים לחמש דקות כדי להחליף קטר (נראה לי).

בצד הפולני עולים שוטרים פולניים מפחידים ומחפשים פליטים. אם יש לי זקן הם יבדקו אותו (ואז יהנהנו כשיראו את תעודת תושב גרמניה בדרכון וימשיכו הלאה). בלי זקן אני נראה מספיק פולני כדי שהם ידלגו עלי.

איפושהו לפני פוזנן יעבור בחור עם עגלה ויציע קפה, תה או מים חינם – על חשבון חברת הרכבת.

בפוזנן עוצרים לעשרים דקות, זה זמן טוב לרוץ לקנות סנדוויץ’.

יש חיבור אינטרנט מוצלח רוב הדרך, ואפשר לנצל את זה לעבודה. אבל רוב הזמן אני מעדיף לקרוא ספר בשקט. בנסיעה אחת קראתי כמה עשרות חוברות קומיקס של Saga. היה נהדר.

—————————

יש נסיעות בהן פולשים זרים לחצי הקרון הנטוש שלי. אז אני נזכר שפעם הייתי אדם חברותי, ומתחיל לדבר איתם.

אחד מהם, למשל, כל כך הזכיר את בן דוד שלי במראה שלקח לי זמן לשכנע עצמי שהוא לא. הוא הגיע לברלין לעבודה – וגם כדי לברוח מהחברה שלו. הוא היה שתוי, היה לו תיק התעמלות מלא בבירות. דיברנו בפולנית והוא נתן לי בקבוק בירה.

אחד אחר, בחור גדול אך עדין עם חיוך טוב לב, סיפר שהוא נוסע לברלין כדי לחזור ישר לוורשה. לפני שבועיים הוא יצא לחופשה בפלמה עם המשפחה. הם נסעו עם האוטו לברלין, עלו על טיסה לפלמה, ותיכננו לחזור באותה הצורה. אבל הטיסה חזרה בוטלה, ובמקום לקנות כרטיס חלופי לברלין, הם מצאו אחד זול ישר לבית בוורשה. אז עכשיו הוא נוסע לאסוף את האוטו.

—————————

אני תמיד מרגיש לא נוח כששואלים אותי מה שלומי. כי השאלה מתכוונת לחתך בחיים, לנקודת זמן ספציפית. אבל אנחנו לא חפץ דומם, אנחנו תהליך. ונסיעות הרכבת וורשה-ברלין התכופות ממחישות את תהליך המעבר בין הערים עבורי.

11 תגובות

  1. אמה הגיב:

    וואוו!
    איפה התחבאה הפואטיקה המקסימה הזאת?!
    (רוצה עוד!!)

    • ניימן הגיב:

      הפואטיקה מוציאה את ראשה בבלוג מדי פעם. בסיפורי טיולי אופניים, או סדרת סיפורי זושה (האקסית). אני חושב שפואטיקה זה טוב במידות קטנות, אחרת יש סכנת קיטש.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    הי. ספר קצת על המיזם. אם מתאים לך

    • ניימן הגיב:

      אין בעיה. בלי שם ואתר, כי אנחנו לא מחפשים לדחוף עצמנו כרגע.

      הפרוייקט העיקרי הוא framework או מנוע ל-blockchains. למרות שאנחנו רואים את זה כמשהו יותר כללי: מנוע לתוכנות P2P. בלוקצ’יין זאת תת-קטגוריה טרנדית של P2P.

      ה”חלום” הוא מנוע בו קליינט של ביטורנט או ביטקוין יהיו סקריפטים קצרים (יחסית).

      אין לנו עדיין PoC, אז נמשיך לעבוד בשקט עד שיהיה אחד. למרות שתוכניתני C++ בקהל מוזמנים לפנות אלי.

      בינתיים אנחנו ממנים עצמנו מתמיכה בפרוייקטי בלוקצ’יין אחרים. יש לנו רקע תיאורטי חזק (הדוקטורט שלי), פירסמנו כמה אפליקציות ב-frameworks הקיימים. בתחום חסר-מומחים כמו בלוקצ’יין, זה מספיק כדי למצוא קצת לקוחות.

      כתבתי את זה מתוך הנחה שידוע מה זה בלוקצ’יין ו-P2P. מקווה שלא יצא סינית.

      • עמית הגיב:

        רגע ניימן אתה הולך לפתח אינטרנט חדש, מבוזר, מבוסס P2P, כמו בסיליקון ואלי (התוכנית)?
        🙂
        כשתתחיל להתפתח לכיוון השוק האמריקאי תרים טלפון.

        • ניימן הגיב:

          לאאאא. זה לא משאת’ריום מתיימרים לעשות. אנחנו מפתחים *כלי* בשביל כל מי שחולם לעשות את זה:-)

          קודם proof of concept, אחרי זה נדבר. הכל מאד לא רשמי עכשיו.

      • ארני הגיב:

        סינית יש אנשים שמבינים. אבל הקטע על הרכבת יפה.

  3. יעל ר. הגיב:

    יפה כתבת (:

  4. לא סוגרת ת'פה הגיב:

    התגעגעתי

  5. D! פה ועכשיו הגיב:

    אז חייבים!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Subscribe without commenting