שבומיות 21.09.2020: סדרת הדלפות ענק מנינטנדו

אמרתי לא מזמן שהקורונה גרמה לי לפגוש סוגי אנשים חדשים. אני מדבר על בני איכרים. שימו לב, לא איכרים אמיתיים, אלא בנות ובנים של איכרים שיצאו מהכפר והגיעו לוורשה.

כשאומרים במקום כמו פולין "בני איכרים" מדברים על איכרים אמיתיים. יותר כמו בדואים מיישובים לא מוכרים ופחות כמו קיבוצניקים מנחל האסי.

נגיד, פגשתי מישהי שאמרה שעד גיל 13 היא התרחצה בנהר ליד הכפר, כי לא הייתה להם מקלחת בבית.  יותר איכרים הארדקור כאלה אין בעולם.

בין השאר פגשתי זוג. הם קצת אחרי אמצע שנות העשרים לחייהם. הוא הגיע מעיירה ליד וורשה, אבל היא בת איכרים קלאסית שהגיע מכפר קטן, ויש לה את כל סולם הערכים שקשור לזה.

החינוך שלה היה מאד נוקשה. חינכו אותה שיש בדיוק דרך אחת לחיות. דרך שבה אם תעקבי אחרי כל הכללים ותפגיני שליטה עצמית מושלמת, החיים יהיו בסדר.

שימו לב, אף אחד לא הבטיח לה אושר. אושר זה מושג לא רלוונטי לכפריים פולניים מסורתיים. הבטיחו שלא יהיה רע מאד.

אז היא מפגינה, לפחות מבחוץ, שליטה עצמית מוחלטת. כל בוקר היא קמה בשש, עושה התעמלות בוקר, אוכלת ארוחת בוקר בריאה עם תה, ובשמונה מתייצבת לעבודה. היא לא אוהבת את העבודה, אבל לאהוב את מה שאתה עושה לא רלוונטי בעולם שלה.

אחרי העבודה היא חוזרת הבייתה, עושה ספורט, מבשלת, מבלה זמן עם בן הזוג, והולכת לישון. כל יום. לא בגלל שהיא רוצה – לפחות לא ככה היא מציגה את זה – אלא כי זאת הדרך לחיים הנכונים.

היא מבשלת אוכל בריא שהיא לא אוהבת, כי חינכו אותה שצריך לאכול נכון. היא עוסקת בספורט שהיא סובלת ממנו, אבל חייבים לתחזק את הגוף. היא מטפחת את עצמה לפי כל הכללים הנכונים.

בן זוגה הוא הגבר הראשון שהיא אי פעם הייתה איתו, ואם זה תלוי בה אז גם האחרון. כי אמא שלה התחתנה עם החבר הראשון שלה, וגם סבתא, וגם הסבתא רבא, ותמיד לימדו אותה שזה חלק מהלחיות נכון.

הם ביחד רק שנתיים, ויצא לי לדבר איתו גם כשהיא לא הייתה שם. למרות שהיא לוקחת את מערכת היחסים שלהם בצורה קצת הנדסית, הגישה שלו הרבה פחות נוקשית, וקיבלתי את הווייב שזה לווא דווקא יחזיק לנצח.

אם הם יפרדו, כשהם יפרדו, הפרדיגמה שלה לחיים מושלמים תחטוף מכה ראשונה אי פעם בכנף. אמצע גיל העשרים זה הזמן בו זה קרה להרבה אנשים אחרים שהכרתי. ואז כנראה האישיות שלה תיחשף לראשונה לעולם, ותזדקק לראשונה להתאים עצמה לסיטואציה לא מוכרת.

מה שיכול להיות מאד מעניין. כי האשה איתה דיברתי נתנה הרגשה של לדבר עם סלע, ולא עם בת אדם אמיתית.

אבל אתה יודעים, אפילו סלעים נשברים.

1. אם אתם לא מזהים את הרפרנס בשורה האחרונה למעלה, אני מאיץ בכם לקרוא את השיר גאווה של דליה רביקוביץ. אחד השירים הגדולים שנכתבו בשפה העברית.

2. שתי דליפות מידע גדולות ראינו הקיץ.

הראשונה, בתחילת אוגוסט, היא כמעט 17 ג'יגהבייט של מידע מסווג מאינטל. המידע כולל מסמכים מסווגים של המון מהפרוייקטים של אינטל, אתם יכולים לראות את הרשימה פה. אם אתם לא גיקים של אינטל ומעבדים, רובם לא יגידו לכם כלום.

יש שני דברים מעניינים לאמר על ההדלפה.

האחד הוא שההדלפה בוצעה בידי טילי קוטמן, מהנדס תוכנה שוויצרי ואדם אמיתי ביותר. זה נדיר, כי בדר"כ הדברים האלה מפורסמים ע"י מקורות אנונימיים, מסיבות מובנות לגמרי. קוטמן לא מסכים לאמר ממי קיבל את המסמכים, ואני עדיין מופתע לגמרי שהוא שם את שמו על הפירסום. טוויטר חסמו את החשבון שלו זמן קצר לאחר מכן, אבל הבנתי שיש לו ערוץ טלגרם פעיל עם הדלפות.

השני הוא שקוטמן טוען שיש במסמכים עדות ל-backdoors במוצרים של אינטל. דבר שכל האקר חובב תיאוריות קונספירציה חושד בו במשך שנים. עם זאת, יש לציין שחודש וחצי עברו מאז הפירסום ולא שמעתי שמישהו אשכרה מצא שם backdoors. אז אולי זאת סתם שמועה שקוטמן הפיץ.

ניתוח יותר טכני של ההדלפה יש פה.

ההדלפה השניה הרבה(!!) יותר מעניינת. אבל האייטם הזה כבר נהיה ארוך, אז בואו נפתח אייטם חדש ונתרכז רק בה.

3. ההדלפה השניה היא סדרת הדלפות מנינטנדו שנמשכת עד לרגע זה ממש ומי יודע מתי היא תיגמר. היו בינתיים ארבע הדלפות. הראשונה מביניהן, בגודל פחות מג'יגהבייט הייתה באפריל, בעוד שהשלוש שהגיעו אחריה היו בגודל של כמה ג'יגהבייט כל אחת. לכן הן זכו לשמות Gigaleak 1, 2, 3.

עכשיו תראו. אפשר לדבר על ההדלפות מהאספקט האתי. כי בעוד שברור שלגנוב זה לא בסדר, יכול להיות שלגנוב ולפרסם חומרים טכניים בני לפחות עשור (ולפעמים בני 3-4 עשורים) מאחת החברות העשירות בעולם זה כן בסדר.

אפשר גם לדבר על הצד המסתורי של זה. למה יש כל כך הרבה הדלפות במקום אחת גדולה? למה הן בגדלים שונים? מוזר מאד מאד.

אבל במקום זה אנחנו נתרכז בחגיגה שהאינטרנט ומעריצי נינטנדו עושים מההדלפה. כי מה שהם גילו שם זה אוצר בלום(!!) של אמנות, רעיונות וקוד לכמה מהמשחקים והדמויות האהובות בזמן המודני.

הכי טוב ביטא זאת מעריץ נינטנדו שמצא גראפיקה לאחד המשחקים האהובים עליו, "היום היה כמו חלום".

הנה עוד משהו חמוד שמצאו שם. מסתבר שהיה תיכנון במשחק המיתולוגי, מריו 64, להוסיף גם את הדמות של לואיג'י, כנראה בשביל אפשרות משחק של שני שחקנים בו זמנית. בסופו של דבר זה לא יצא לפועל, אבל בהדלפה גילו שנינטנדו כן יצרה אנימצית תלת מימד ללואיג'י.

Pokemon Picross הוא משחק גיימבוי שמעולם לא יצא לאור, אבל עכשיו דלף.

אחד האהובים עלי, אנימציה של לואיג'י עושה אצבע משולשת מ-1989. למה הם יצרו את זה?!

דלפו גם שורה של mini games מתוך משחקים אחרים, כל אחד יותר חמוד מהשני וכל אחד גורם לי להוריק מקנאה מול רמת הכשרון שיש בנינטנדו. הנה אחד לדוגמא:

אם בא לכם אתם יכולים למצוא שלל אוצרות שמתגלים בדליפות בטאג הטוויטר #NintendoLeaks.

4. אני מת על סיכומי שנה עבריים. מת מת מת. היתרון העיקרי שלי על הגויים זה שאני שיש לי מקורות של תרבות שלמה סודית בשפה העברית שאין להם.

כמה סיכומים מהירים שמצאתי:
שירים שאהבתי השנה (הקופסא),
התש"פ – סיכומשנה מוזיקלי (יובל אראל),
סיכום שנת תש״פ בקולנוע הישראלי (סריטה),
סיכום שנה קולינרית (אבי אפרתי).

5. סיפור מקסים מחדר 404 על אברהם קורנפלד, "טיפוגרף ומעצב פונטים עבריים ותיק ומייסד קבוצת אאא". גורנפלד גילה שטינאייג'רים גונבים את הפונטים שלו בלי תשלום, ובמקום להתלונן לרשויות הוא הפך את זה לסדרה חינוכית מרשימה.

איזו השראה ואיזה סיפור מקסים.

6. כולם חשבו שגזע עתיק של "כלבים שרים" נכחדו בטבע, אבל הם התגלו עכשיו מחדש באינדונזיה.

הנה הכלב השר, יש לי תיאוריה למה הוא כמעט נכחד אבל לא יפה לכתוב אותה פה.

6 תגובות

  1. מאיה הגיב:

    נכנסתי להתקפת צחוק מסעיף 6

  2. ארני הגיב:

    שיר יפה

  3. סתם אחד הגיב:

    אפשר לשלוח אותו לפיזור סדנאות שירה ווגונית.

  4. יעל הגיב:

    איכשהו האסוציאציה הראשונה שלי מהבחורה עליה סיפרת היה טילה בראון מעולם טבעת.
    תמיד התבאסתי שאי אפשר לנסוע לאינדונזיה בדרכון ישראלי. אחרי 15 שניות של הקשבה ללינק במספר 6, הרבה פחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting