יומיות 23.11.2021: משחקי Wholesome

כדי להתנתק קצת מאוטוסטרדת "החיים המודרניים" נדדתי למשך 48 שעות למזרח העיר וורשה.

לחלק הזה של העיר קוראים פראגה, והוא סובל היסטורית משם רע. בפולין נהגו לאמר שהסיבה היחידה לנסוע לפראגה היא כדי לצלם משם תמונות יפות של וורשה.

כיום האיזור עבר גנטרפיקציה מהירה, גוגל פתחו בפראגה קמפוס והרבה סטוננטים גרים פה. אבל עדיין קל לראות שזה חלק יותר מחוספס של העיר.

1. לפני שנה כמעט השתפכתי, בפוסט שאני מאד אוהב אגב, על משחק בשם Empire & Puzzles.

הפוסט ההוא נכתב בחודש השני מתוך כמעט שמונת(!) חודשי סגר בפולין. Empire & Puzzles היה ה-Pantertainment (בילוי לשעות מגיפה) שלי.

בדיעבד, Empire & Puzzles הוא משחק עם קונספט גאוני אבל בעיית מימוש. המטרה של יוצרי המשחק היא לא שאהנה אלא שאמתכר. זה היה טוב לימי הסגר, אז רציתי להתמכר למשהו מחוץ למציאות.

לא כל המשחקים מכוונים להתמכרות. יש משחקים שמטרתם יצירת אנדרנלין, תחושת ניצחון או התרגשות. אבל אני מחפש כרגע משחקים מסוג אחר. משחקי Wholesome. משחקים שרק רוצים לתת לכם תחושה של נוחות, חמימות ונחמה.

המלך של משחקי ה-Wholesome הוא Stardew Valley.

אני משחק ומשחק ומשחק בו לאחרונה ולא מגיע לשום מקום – אבל לא איכפת לי! ב-Stardew Valley לא חייבים להתפתח או להצליח. המשחק לא גורם להרגיש רע עם כשלונות. המטרה בו היא להנות מתחושת הרוגע של אדם עירוני שעבר לכפר.

ב-Stardew Valley כתב, תיכנת, עיצב ויצר את המוזיקה אדם אחד, אריק ברון. ממש כמו במשחקים האגדיים של תחילת שנות ה-80.

המשחק התחיל בתור פרוייקט צד של ברון, הוא בכלל לא ידע איך לתכנת, אבל הפך בסוף להתמכרות ולקריירה. כמות העבודה והיצירה שדורש משחק כזה היא בלתי נתפסת. חייבים אובססיה אמיתית כדי ליצור את זה. ברון מתאים מן הסתם לפוסט הקודם באתר. ממליץ לכם בחום לקרוא את הכתבה עליו.

אחרי שיצר ותיחזק את Stardew Valley במשך עשור, הכריז לפני חודש וחצי ברון על המשחק הבא שלו, Haunted Chocolatier. הוא נראה מעולה, הוא נראה מנחם והוא נראה מאד דומה ל-Stardew Valley.

איזה משחקי Wholesome יש שלא דומים ל-Stardew Valley?

ראשית, Harvest Moon הותיק (משנות ה-90). למעשה ברון החל לכתוב את Stardew Valley לאחר שלא היה מרוצה מהכיוון אליו סדרת Harvest Moon הלכה.

על שאר משחקי ה-Wholesome למדתי מהפאנל הזה של Geekgirl

המליצו שם על הרבה משחקים, אבל רובם לא באמת Wholesome בעיני, אלא סתם משחקים צבעוניים.

מי שכן בלט ברשימה הוא Kind Words. משחק על חברים לעט (קונספט שמי שהיו ילדים לפני האינטרנט מכירים).  המשחק הזה הוא גאוניות צרופה לדעתי – אתם חייבים להציץ בסרטון לראות על מה מדובר.

מה עוד? יש משחק בשם Short Hikes, על ציפור שעושה סיבובי הליכה\תעופה קצרים סביב הר ענק. משחק על בניית לונה פארק (מת על משחקי לונה פארק), אבל הכי Wholesome זה Yokai Inn. משחק שנראה כמו Stardew Valley אבל ביפן ועם גראפיקה קצת יותר "מודרנית".

2. התמונה למטה היא מתערוכה אמנית פיליפינית שמשלבת מאכלי רחוב מסורתיים מהאי שלה בתוך שלבים של סופר מריו.

סתם סתם, התמונה היא מתוך Stardew Valley. למה בדיוק ציפיתם אחרי כל המחמאות שהמשחק קיבל באייטם הקודם?

תמונה מ-Stardew Valley

3. המועמדים בפרס ספרי השנה של גודרידס עלו לאוויר, ואותנו מעניינות קטגוריות המד"ב והפנטזיה.

מה קראתי משם? לא המון. בפנטזיה אני באמצע The Jasmine Throne שבינתיים הוא מצויין, ובמד"ב קראתי את Hail Mary של אנדי ווייר (הספר הכי חלש שלו עד עכשיו לצערי) וזהו בערך. ואללה, 2021 לא הייתה שנת הקריאה המצטיינת שלי.

4. אני משתמש המון ב-Canvas ו-Figma לעיצובים. לחובבן "עיוור" כמוני הם כלים מדהימים. אממה, הם גם כלים עם קוד סגור וזה מבאס את היוצר שבתוכי.

אלטרנטיבת הקוד הפתוח לתוכנות הללו, Penpot, נכנסה עכשיו לבטא.

5. אם אתם זקנים מספיק, או גיקים מספיק, אתם מכירים אמנות Ascii. אלו ציורים שנעשים בעזרת אותיות ובשנות ה-90 היו הטרנד החם ביותר של הגיקים.

Ascii Paint הוא אתר מבריק שנותן לכם ליצור אמנות Ascii משלכם.

6. סקר ספרי הפנטזיה הטובים ביותר אי פעם של /r/fantasy, מהדורת 2021. תצטרכו לרדת עד למקום ה-21 כדי למצוא ספר שלא קראתי, Book of the Ancestor של מארק לורנס.

4 תגובות

  1. אנונימי הגיב:

    המשחק Celeste גם ממש טוב (והמוזיקה מעולה), אבל אני לא בטוח שזה נחשב Wholesome

  2. ענבל הגיב:

    המשחק kind words נשמע בגדול כמו פורום לא הצלחתי להבין כל כך מה ההבדל. אני לאחרונה מסתובבת הרבה בפורמים אנונימים לנשים הריוניות/אמהות/ בטיפולים והם בדיוק עובדים ככה (חוץ מהגרפיקה המקסימה) בנות פשוט משתפות מה שעל ליבן, שואלות שאלות ושלחות מילים חמות זו לזו. חוץ מזה שהנושא יותר חופשי, אני לא רואה הבדל

    • ניימן הגיב:

      אותו הנושא אבל ממשק ופורמט אחר.

      ממשק ופורמט יוצרים תרבות, לא? כאילו, ההבדל בין טוויטר לאינסטגרם.

      זה משחק בהגדרה הרחבה של משחק – זה באמת פורום עם ממשק גראפי יפה – אבל אני מעדיף לשפוט הגדרות כאלו בצורה קלה.

  3. tmak הגיב:

    יומית מהנה מתמיד – תודה !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting