א.נשים שעושים דברים נישתיים מגניבים

זאת פעם שנייה ברציפות שאני מתחיל לכתוב פוסט יומיות, אבל מגלה שהאייטם הראשון כל כך ארוך עד שהוא נהיה פוסט משלו. ניחא, היומיות יחכו להמשך השבוע.

מבוא
הכל התחיל בפוסט בהאקרניוז על Fishdraw, ציורים רנדומליים של דגים שמיוצרים ע"י אלגוריתם. כאלה:

ציור של דג

מדובר בציורי דגים יפים מאד. בהאקרנויז הכתירו את היוצר, Long Dong, כגאון שעושה דברים מדהימים בתחומים נישתיים.

זה גרר דיון בו כולם נזכרו בגאונים נישתיים אחרים. לקחתי את הדיון ברצינות. תמיד רציתי להיות אדם שמשקיע ברצינות בתחום נישתי להחריד. הבלוג הזה הוא מאמץ בכיוון.

בדקתי את כל הא.נשים שהומלצו שם, וזה מילא אותי בהשראה. על כן, קבלו פוסט שלם על א.נשים שעושים דברים נישתיים מגניבים. כל ההמלצות מלבד אחת היא מהדיון בהאקרניוז.

Long Dong
Long Dong התפרסם בזכות אלגוריתמים שיוצרים אמנות בסגנון סיני מסורתי. הדגים בפתיחת הפוסט הם רק דוגמא אחת לזה.

עוד דוגמאות? יש אלגוריתם נהדר לציורי נוף בסגנון סיני, אחד ליצירת ציורי פרחים סיניים, ואינספור אלגוריתמים ליצירת אותיות סיניות. תראו את שלל העבודות שלו באתר ובגיטהאב.

ציור נוף סיני

אפשר לאמר, 'נו, מה החוכמה? כל אלגוריתמיקאי בינה מלאכותית בינוני יכול ליצור כאלה כיום!". כן ולא.

כן, בינה מלאכותית יכולה לקחת אוסף תמונות עם אופי מסוים (ציורי דגים סיניים) וליצור דג חדש שיראה דומה לאחרים. אבל התוכנה לא תבין למה ככה מציירים דג, והקהל לא יבין למה זה דג.

Long Dong לעומת זאת *ניתח* את הציורים, הבין איך הם מורכבים, והאלגוריתם שלו מדגים את ההבנה. בשביל להעביר את ההבנה לקהל כל מה שצריך לעשות זה אנימציה שמדגימה את תהליך יצירת הדג:

Inigo Quilez
ל- Inigo Quilez יש "רק" 32 אלף עוקבים ביוטיוב, והמספר לא משקף את הגאונות שלו.

איניגו מתכנת ציורים ואנימציה תלת מימדית. אני אומר "מתכנת" בגלל שהוא כותב משוואות שהופכות ליצירות מהממות. תראו נגיד את הוידאו הנהדר בו הוא מתכנת נערה לוקחת סלפי.

מה שהוא עוד עושה זה סרטונים של שעתיים-שלוש בהם הוא מתכנת דברים מהממים בזמן אמת. הנה אחד בו הוא מתכנת מקדש יווני.

כשלימדתי באוניברסיטה היה לי שותף, כיום פרופסור באוניברסיטת סנט פטרסבורג, שאמר שמורה צריך לפתור את התרגילים בזמן אמת מול עיני התלמידים בכיתה. הוא היה מגיע לתרגול בלי פתרונות מוכנים, ופשוט פותר אותם על הלוח בעודו מסביר לסטודנטים מה קורה.

לי לא היה אומץ לזה. אני מגיע לתרגולים כשכל פסיק בפתרון הובן, עובד ויש לי הסבר משויף עבורו. באותה המידה גם לא הייתי עושה סרטוני תיכנות חיים. אני לא יכול לעבוד כשאנשים משקיפים עלי (מפה גם האובססיה שלי לפרטיות). מה שאיניגו עושה פשוט מדהים.

שרה ג'יימי לואיס
גם לשרה גיימי לואיס יש "רק" 35.6 עוקבים בטוויטר, וגם פה זה משקף את הגאונות שלה.

רק בשבוע האחרון היא כתבה מערכת הפעלה על שפת אסמבלי שהיא המציאה(!) והריצה את זה על מכונה וירטואלית שהיא כתבה(!!). כל אחד מאלו היו פרוייקט חיים בשבילי, ובשבילה זה 'שעות הפנאי'.

יש גם שרשור בו היא מסבירה איך אשה מגיעה ליצור משהו כזה. התשובה הקצרה? ע"י כישורים שהתפתחו לאט במשך 20 שנה. התשובה הארוכה?

הנישה של ג'יימי-לואיס היא פרטיות ואבטחה, ועל כן רוב הדברים שלה מכוונים לשם. היא המקימה (אם אינני טועה) של Open Privacy, שבין השאר יצרה את Cwtch (בסיס ליצירת תקשורת פרטית באפליקציות), Lockbox (שנותנת ליצור פרטי תקשורת פרטיים באינטרנט) וחקרה את המכונות הדיגיטליות לבחירות השוויצריות.

אני מאד את הגישה של ג'יימי לואיס לביזור. היא אמרה פעם, לא זוכר איפה, שאנשים לא נועדו שיהיה להם כוח וסמכות על אנשים אחרים. לכן היא מקדישה את חייה ליצירת מערכות "שטוחות", בהם אין לאדם א' מרות על אדם ב'. אמרה, ואני אימצתי.

טום7
טום מרפי ה-7, הידוע גם בשם Tom7, הידוע גם בכינוי suckerpinch, הוא אדם רב מעללים שאפילו פוסט אחד שיוקדש רק לו לא יצליח לכסות.

נדמה לי שאת עיקר הפירסום שלו היא קיבל מיצירת AI שמשחק במשחקים של נינטנדו, אז מפה נתחיל:

הוא אוהב לעשות פרוייקטים שהם "מצחיקים", אבל בקטע של מצחיקים טכנית. הנה למשל משהו שנקרא Reverse Engineering NES. אחלה וידאו לצפייה, גם יעזור לכם להבין את הסגנון המיוחד של טום7.

הוא גם יוצר פונטים, כתב ספרים, מוזיקה ומנגן עם גיטרה שהוא חיבר למחשב עם פלאגאינים שכתב בעצמו (אלא מה?). את רשימת הדברים המרשימים שהוא עשה אפשר לראות פה.

Foone
Foone אוהב לפרק מקלדות מצעצועים של ילדים ולהפוך אותם למקלדות אמיתיות שאפשר לעבוד איתם על המחשב. זה מוזר ברוב הסטנדרטים בעולם, אבל די נורמאלי בסטנדרטים של הפוסט הזה.

הוא גם יוצר משחקים, תוכנות וכו' וגו', אבל באמת, את הפירסום הוא קיבל על הרעיון המבריק והמוזר של המקלדות. הנה הויקי שלו, שם יש את כל מה שהאיש עושה.

מייקל פוגלמן
מייקל פוגלמן פשוט עושה פרוייקטים נהדרים. רובם עוסקים בשילוב של מתמטיקה, אלגוריתמים וגראפיקה ממוחשבת, ובהתאמה הם פשוט מאממים. הצגה אמיתית. סרט סרט. להיט קטלני.

פה הוא מממש אלגוריתם של Cellular Forms.

cellular generator

או פה הוא לוקח צורה בשם 3DBenchy boats ובודק, סתם ככה, כמה מהם אפשר להכניס בתוך קוביה! קוראים לזה 3D packing.

אריזה של סירות תלת מימד מודפסות

יש לו פרוייקט שיוצר אוטומטית מפת אוצר פירטית, או מנוע שח קטן שכתב בעצמו ועוד ועוד. הכל פה.

סיכום
יש עוד המון יוצרים ויוצרות כאלה באינטרנט. א.נשים שפרוייקטי הצד שלהם כל כך מקוריים, נישתיים ומושקעים שפשוט בא לכם להיות כמוהם.

מכירים עוד כאלו? אתם יודעים איך זה עובד – המלצות בתגובות.

7 תגובות

  1. דני הגיב:

    היי ניימן,

    מת על מה שאתה עושה אבל יש משהו קטן כאן שמשגע אותי, למה הלינקים לא נפתחים בחלון חדש?

    • ניימן הגיב:

      זה מסוג הדברים שבעל האתר יכול לבחור, ובמקרה שלי משגע אותי שלינקים נפתחים בחלון חדש אוטומטי, אז קינפגתי את זה ככה שהם יהיו באותו החלון. העדפה אישית, זה הכל.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      לחיצה על Ctrl בזמן שאתה לוחץ על הקישור תפתח אותו בטאב חדש.

  2. מאיה הגיב:

    ככ הרבה גאונים מדהימים בפוסט אחד.

  3. gal הגיב:

    פוסט נהדר !
    תודה רבה למדתי המון – תוכל לשים את הלינק לפוסט בהאקרניוז בבקשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting