Unsouled או Mexican Gothic?

מועצת נכבדי הניימן רוצה לכנס את מועדון הקריאה הכי-לא-עקבי בגלקסיית שביל החלב. אך שוד ושבר! המועצה לא מצליחה לבחור באיזה מ-2 ספרים מצויינים המועדון צריך לדון. הקהל נקרא לעזרה!

וברצינות:

קראתי שני ספרים טובים החודש. שניהם קצרים, קריאים מאד ומהנים. קצת כבד עלי לעשות שני מועדוני קריאה לשניהם, אז במקום זאת בואו נחליט ביחד באיזה מהם לבחור.

אנא הביעו דעתכם בתגובות! איזה ספר לקחת למועדון מהשניים הבאים?

Mexican Gothic – סילביה מורנו-גרסיה [גודרידס]
כריכת הספר Mexican Gothic

הפרט הכי חשוב שידעתי כשהתחלתי את Mexican Gothic זה שהוא זכה בפרס הפנטזיה העולמית (בקטגורית אימה). לא איכפת לי מפרסים בגלל יוקרה או מסורת, אלא בגלל שהם משמשים עבורי מקורות המלצה.

כבר הרבה שנים שאני מגלה ספרים אדירים דרך פרס הפנטזיה העולמית. ברגע שראיתי שהשנה זכה ספר מקסיקני גותי, אמרתי יאללה. איך זה יכול להיות רע?

Mexican Gothic אכן לא רע! אפילו טוב מאד. מורנו-גרסיה לוקחת את המסורת הקריפטית של סיפורי טירה גותיים, מעבירה את הטירה למקסיקו, יוצרת עירבוב של מקסיקנים-טורבו יחד עם אנגלים מוזרים וקריפים, והתוצאה היא מעדן.

אם יש לי תלונות ל-Mexican Gothic זה שהמסתורין בו נפתר מוקדם מדי, מה שמשאיר יותר מדי עמודים בלי מתח בסוף. אבל עם זאת זה ספר נהדר שאשמח לקחת למועדון הקריאה.

אם תבחרו ב-Mexican Gothic תקבלו 301 עמודים של סיפור גותי משויף וקריפי באווירה מקסיקנית.

Unsouled – ויל וויט [גודרידס]
כריכת הספר Unsouled

Unsouled לא זכה בשום פרס משמעותי, הוא אפילו לא היה מועמד ותאמינו או לא – אין לא לסדרה ולא לסופר עמוד בויקיפדיה! אבל הוא כן זוכה לאהבת הקהל עם ציון ממוצע של 4.15 בגודרידס מתוך 23,593 ביקורות. זה המון!

Unsouled כל כך פופולרי בגלל סיבה פשוטה: הוא הראשון בסדרת פנטזיה אפית מודרנית done-well. יש בסדרה 12(!) ספרים שאמורים לסיים לגמרי את הסיפור לגמרי. אם זה מפחיד אתכם אז תזכרו שבכל ספר יש פחות מ-300 עמודים, אז זה בתכל'ס כמו סדרה של ארבעה ספרים עבים.

הספר הראשון בסדר, Unsouled, הוא כמובן סיפור Coming-out-of-age על נער חווה שלמרות שהוא שילוב של כלומניק ושלומניק, הוא מיועד לגדולה. למרות הקלישאה, זאת הדרך היחידה להתחיל סדרת פנטזיה אפית. היחידה.

הסדרה מודרנית בהשפעות הברורות שלה ממשחקי מחשב וסדרות אנימה. זה כמעט כמו לקרוא סדרת אנימה שתורגמה לספרים ע"י אדם מערבי.

אם תבחרו ב-Unsouled תקבלו 294 עמודים, וצלילה לסדרת פנטזיה אפית קלילה שתעניק לכם בשבועות של הנאה!

5 תגובות

  1. מורן הגיב:

    Mexican Gothic

  2. א הגיב:

    נראה לי שהשני, אלמלא 12 חלקיו, אבל עדיין.
    לא כתבת פעם שגודרידס של פחות מ-4 זה נורת אזהרה?

    • ניימן הגיב:

      כן, אבל זה חוק אצבע, לא חוק טבע. במקרה של Mexican Gothic התעלמתי מהציון כי הוא זכה בפרס הפנטזיה העולמית – וטוב שכך.

  3. רנדל הגיב:

    Mexican gothic
    ספר נפלא

  4. דותן הגיב:

    אימה זו לא כוס הדם שלי, רומן חניכה כן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting