יומיות 08.12.2021: אסופת אייטמים

קרה המקרה, התרחש המאורע, והייתי צריך להעביר השבוע את החסכונות הישראליים מלפני 15 שנה לאירופה.

לא חשבתי שזאת תהיה בעיה. הנסיון האירופאי שלי מראה שבעיות מתרחשות כשכספים נכנסים לחשבון שלי, לא כשאני רוצה להוציא אותם. אבל מתוך פאראנויה שאלתי את רואה החשבון הגרמני שלי ("מה פתאום שתצטרך לדווח על זה ללשכת המס? זה כסף שלך!") ואת הפקידה בבנק בישראל ("יהיה בסדר").

אחסוך לכם את הסיפור המלא, אבל נכשלתי קשות.

המידע הראשוני שקיבלתי היה שגוי. נכנסתי ללחץ אטומי כי הבנק עיכב את התשלום אליו התחייבתי. לא הצלחתי להבין מה הם רוצים ממני, הם לא הצליחו להבין מה אני רוצה. אתמול, אחרי יותר משבועיים, זה סוף סוף נפתר, אבל בדרך עברתי שבעה מדורי גהנום.

יש הרבה דיונים על לימודי ליב"ה בישראל, אבל לפחות בזמני הם כללו אפס מידע על בנקים, מיסים ומערכת הכספים באופן כללי. הבורות הזאת מביאה אנשים, כולל אותי בסיפור הנוכחי או עם מיסים בעבר, לזרוק כסף לפח בגלל התנהלות לא נכונה.

1. קרה משהו מוזר בזמן כתיבת האייטם הזה.

רציתי לספר על Starkware, ולמה אני כל כך מתלהב מהם. אבל אז גיליתי שלמרות שאני נורא מתלהב מ-Starkware, אני עצמי לא בטוח למה.

האם זה בגלל שהוא פותח עבורי אפשרויות לבנות דברים חדשים (אבל מה? מה אני רוצה לבנות איתו?). האם זה בגלל מיתוג מוצלח שלהם? האם זה בגלל שאני מתמטיקאי, ו-Starkware הוא סטארטאפ מבוסס תיאוריה מתמטית חדשית? ואללה, לא יודע.

אנחנו עוד נחזור בעתיד ל-Starkware, אחרי שאשחק עם זה יותר ואקבל הבנה. אבל בינתיים, תעיפו בזה מבט אם אתם רוצים לראות שימוש בקריפטוגרפיה הכי מתקדמת שיש, ותקראו את הכתבה הזאת כדי לראות משהו מגניב שאפשר לבנות כמעט אך ורק עם Starkware.

2. את הדבר הנפלא הזה לקח לי בדיוק 30 שניות לבנות עם Townscraper. איזה כלי נהדר!

עיר על מים מאת ניימן

3. פרד ארמיזן בסרטון הכי טוב על מוזיקה מודרנית שראיתי אי פעם. הוא עובר עשורים וסגנונות, ובכל אחד מהם מוצא את התמצית שהגדירה אותו. מבריק.

4. באסטוניה השלג גרם לפקק תנועה של רובוטים.

https://twitter.com/Kukicat7/status/1466328532250943491

5. הוזמנתי להשתתף ב-29 לדצמבר באירוע (אונליין) בשם Utopian hackers group therapy. למרות שאין לי מושג מה זה, לא טרחתי לקרוא את ההסבר, אמרתי כן. כי אם יש אירועים שאני רוצה להשתתף בהם בחיים הם אירועים עם שמות מטורפים כמו זה.

פרטים נוספים יבואו בהמשך.

6. מיצירותיה של ניצן מינץ. השיר הזה על כל ארבעת שורותיו מדבר אלי בכל כך הרבה רמות [מקור].

יצירה של ניצן מינץ

7. נראה לי ש-Kinopio הוא כלי עזר נהדר לסדר מחשבות ולהסביר תהליכים. נראה לי. אבל היות ואינני בטוח, אני שם פה את הלינק כדי לזכור לחזור אליו בעתיד, כשאצטרך.

8. יותר מ-2000 שעות עמלו אנשים כדי להכין את הסרטון המטורף(!) הזה שמשלב בין שתי אהבות שלי: לגו וגראפיקה 8-ביט.

וכן, בשביל כאלה דברים המציאו את האינטרנט.

5 תגובות

  1. א הגיב:

    השיר הזה של ניצן מינץ מופיע מפעם לפעם במיקומים שונים בעיר ומדבר אל הרבה אנשים, כולל אלי. כשהיתה פחות מוכרת חשבתי לתומי שזה ציטוט וחיפשתי של מי, מאוחר יותר הבנתי שהיא פשוט משוררת טובה שמצליחה להביא את השירה שלה לרחוב.
    בעניין שונה אך דומה, יש סידרת אנימציה חדשה בשם arcane שסופסוף גרמה לי להתחבר לסטימפאנק, מומלץ.

  2. דרור הגיב:

    גם אם היו מלמדים בישראל לימודי ליב"ה שכוללים מידע על מיסוי ובנקים כשאתה למדת בישראל, כיום הכל השתנה משמעותית ונהיה מסורבל יותר (תודה לארה"ב בעיקר).
    דבר איתי אם אתה צריך עזרה.

  3. ארז הגיב:

    מזמן לא הייתי כאן. מתפלא איך אתה משתמש בזמן בצורה כזאת יעילה.

  1. 13 בנובמבר 2023

    […] סטיתי מהנושא, סליחה. נחזור ל"הצוהר", שב-13 מילים מצליח לדחוף לתוכו החמצה, אכזבה, עצבות והתפקחות. אבל אלו לא רק המילים, אלא גם ההצגה של השיר, בתור גרפיטי על מה שנראה לי כמו דלתות קונטיינר צבועות ורוד, ולידם ציור של אשה בלי ראש, מה שמאד מתאים לטקסט של השיר. השיר כבר הופיע בעבר באתר. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting