הכרזת מפגש מועדון הקריאה 01.03.2023: House of Earth and Blood – שרה ג'יי מאס

בקיצור, ב-1 למרץ 2023 יתכנס מועדון הקריאה היחיד בעולם בבלוגים ששמם ניימן, שידון בספר המצוין House of Earth and Blood של שרה מאס.

זה נותן לכם חודש וחצי לקרוא אותו, וזה לא המון זמן כי יש בספר 800 עמודים. אבל חשוב  שתדעו, אלו מסוג 800 העמודים שמרגישים כמו 400. רק אומר.

אכתוב כמה פסקאות אחרי התמונה כדי לשכנע אתכם לקרוא את הספר. אבל לשניה, תזכורת של מה זה מועדון הקריאה הזה.

במשך שנים רבות, כך מספרת האגדה, התנהל בבלוג מועדון קריאה לספרי מדב"פ חדשים (שיצאו בשפת המקור ב-5 השנים האחרונות). יש לו עמוד משלו, עם קישורים לכל 46 המפגשים של המועדון. זאת אגדה שבאמת הייתה.

בתכל'ס, "מפגש" אומר שאני מצהיר שבתאריך מסוים תתפרסם ביקורת על ספר מסוים. אז לכולם יש המון זמן לקרוא אותו, ולבוא ולדון בספר כשהעלילה עוד טרייה בראש.

באיזשהו שלב המועדון שינה מתכונת. הנה מה שכתוב בעמוד של מועדון הקריאה:

"המועדון התנהל כמה שנים במתכונת של פגישה פעם בחודשיים. הספרים הוכרזו הרבה זמן מראש. עכשיו עברנו למתכונת של פגישות לא מסודרות. הספרים יוכרזו בערך 3-4 שבועות מראש, גם בעמוד הזה, וגם בפרסומים השוטפים של הבלוג."

המפגש האחרון היה בינואר 2022, ודן ב-Mexican Gothic של סילביה מורנו-גרסיה. מאד ועד היום לא מצאתי ספר שמתאים לקריטריונים של המועדון. אבל הנה, נשברה הבצורת!

מה כל כך מיוחד ב-House of Earth and Blood שגרם לשבירת הבצורת? תגלו אחרי התמונה.

שתי גיבורות הספר בפוזה חצופה.

שרה ג'יי מאס היא מגה סופרת פנטזיה, שמכרה נכון ל-2021 יותר מ-12 מליון עותקים של ספריה. הסדרה הכי מפורסמת שלה, כס הזכוכית, תורגמה אפילו לעברית.

מאס היא הזוכה הכמעט קבועה בפרס ספר הפנטזיה של השנה של Goodreads. למשל, House of Earth and Blood זכה בפרס ב-2020, ההמשך שלו זכה ב-2022, ובין לבין מאס זכתה על ספר מסדרה אחרת ב-2021.

House of Earth and Blood הוא הספר הראשון בסדרת פנטזיה Crescent City, שבינתיים יצאו בה שני ספרים בלבד. הוא ספר פנטזיה שמן מאד, 808 עמודים, אם כי אני יודע שבבלוג ישנם הרבה בוגרי ברנדון סנדרסון, שבשבילם זה נחשב חצי ספר.

מה שהכי חשוב לי לציין על House of Earth and Blood שבהתחלה לא סבלתי אותו. באמת, כמעט נטשתי אותו אחרי 10 אחוזים. הוא מספר על נערת מסיבות צעירה בעולם פנטזיה אורבנית עם ערפדים, מכשפות, מלאכים, שדים וכל זה. הרבה סקס, סמים ומסיבות. שום דבר מזה לא מדבר אלי.

אבל אז העלילה משנה כיוון לגמרי. זה לא באמת סקס, מסיבות ואירוטיקה של פנטזיה אורבנית, אלא סיפור בלשי מרתק, עם כתיבה נהדרת, כי לא סתם מוכרים 12 מליון עותקים, דמויות עמוקות. אחלה בחלה של ספר.

אם יש לך זמן לקרוא 808 עמודים של סדרת פנטזיה חדשה, יאללה, רוצו לעשות את זה לפני ה-1 במרץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting