יומיות 09.02.2024: ניימן מככב בהאקרניוז

הרבה קרה מאז היומיות האחרונים לפני שבועיים, בעיקר בפן המקצועי גיקי, ואני חושש שאצטרך לפחות שני פוסטי יומיות אם לא שלושה כדי לפרוק את זה. מי שעוקב אחרי במסטודון (זה הפרופיל), בטח ראה חלק מהדברים.

אפרופו מסטודון, מאז שכתבתי פוסט אהבה-שנאה חשדני כלפיו לפני חודש עברתי שינוי של 180 מעלות. עכשיו אני מאוהב ברשת החברתית הזאת, וזה הדבר הראשון שאני קורא כל בוקר.

מעבר לפרופיל שלי, גם לבלוג יש פרופיל מסטודון.

1. תקציר הפרקים הקודמים. במשך כמה שנים התעסקתי עם "אתרים מבוזרים" (שנקראים גם אתרי P2P). הרעיון מאחורי זה הוא שכמו שביטורנט משתמש ברשת מבוזרת כדי להפיץ סרטים, אפשר בצורה דומה להפיץ גם להפיץ אתרים.

זה הלך לא רע, בהגדרה שלי לפחות. ממצב של אפס אתרים ב-2019 הגענו למצב של יותר מעשרת אלפים בתחילת 2023. לא להיט אבל בהחלט התחלה של תחום.

דווקא כשהתחיל להתחמם לי התחיל להימאס, לווא דווקא מהרעיון, אבל כן מהיישום הספציפי בו השתמשנו עם עם טכנולוגיות ENS ו-IPFS. בקיץ האחרון עוד השקעתי מאמצים אדירים, מגוחכים אפילו, בנסיון לעשות בלוג מבוזר עם תגובות. לא הצלחתי, אז ויתרתי והמשכתי הלאה.

שנת 2024 התחילה. התכנון שלי לשנה הזאת היא לעשות כמה שיותר פרוייקטים קטנים עם אנשים שונים. מעבר לעובדה שזה כיף גדול, זאת גם אחלה דרך להתנסות בהרבה רעיונות ולבדוק כימיית עבודה עם שלל אנשים.

אם עושים הרבה פרויקטים צריך מקום לתעד אותם. בשנים האחרונות עשיתי את זה בבלוג מקצועי מבוזר מבוסס IPFS באנגלית, אבל התעייפתי מהאתגרים בטכנולוגיה. לכן החלטתי לחזור לבלוג "רגיל". כדי לשמור על רצף של אירועים הפוסט הראשון היה אמור להסביר את המעבר.

כתבתי את הפוסט הזה שבוע שעבר עם שפעת חורפית, חום קל, עיניים שורפות וקושי עז להתרכז כי אני מרגיש, נו, פיכסה. אבל כתבתי בכל זאת. זה היה פוסט של "לצאת מידי חובה" ולהמשיך הלאה. שירבטתי מהר משהו כמעט בלי עריכה, שלחתי לשני חברים לקרוא והם העירו ש"זה לא נורא מעניין אבל ניחא", ויאללה – לפרסם.

אין לי ממש איך לקדם מאמרים בימינו. בטוויטר אני בקושי פעיל ובמסטודון אף אחד לא עוקב אחרי. אז סתם ככה שלחתי את המאמר ל-hackernews, אתר חדשות של גיקים מאד מאד פופולרי.

ניסיתי בעבר לשלוח ל-hackernews דברים, אבל חוץ מפעם אחת שקיבלתי 39 נקודות על מאמר שמסביר מה זה אתרים מבוזרים, לא הצליח לי יותר מדי. לא היה מצב שהמאמר המשעמם שלי יתפוס, אבל לשלוח זה חינם.

אניווי, תפס. כאילו, מה תפס. הפוסט ששלחתי ניפץ את השיא הקודם שלי, קיבל 328 נקודות, 166 תגובות, ותוך כמה שעות נכנסו לקרוא את המאמר בבלוג בערך 50 אלף אנשים. אני חייב לאמר שבשלב מסוים הפסקתי לעקוב את התגובות כי הלכתי לאיבוד – היה לי חום קל תזכרו.

קיבלתי הרבה פידבקתי והודעות, חלקם מאנשים מאד מעניינים שרצו לדבר איתי על אינטרנט מבוזרת. זה כולל מרצה מאוניברסיטת ציריך, ומרצה מאוניברסיטת וורשה שמסתבר שגר כמה רחובות לידי אז ניפגש שבוע הבא לקפה.

אין מוסר השכל לסיפור הזה. המאמר הוא לא אחד המבריקים שכתבתי אי פעם, אבל כנראה שהוא נפל על פצע פתוח של הרבה אנשים. נחמד לקבל תשומת לב מדי פעם, ואפילו יותר מזה, נחמד לקבל Win מקרי כזה, אחרי שנה בה הרגשתי שהעולם פועל בכוונה נגדי.

את המאמר אגב אתם יכולים לקרוא פה.

2. לא בריא למחזר אמנים וכבר הייתה פה בנובמבר יצירה של CycleCircle, אבל מה לעשות שהדבר האחרון שהם שיתפו בטוויטר מהמם ביופיו? מדובר בעבודה ישנה, אבל טוב שקידמו אותה שוב. איזה צבעים, איזו אווירה, איזה דמיון,  איזה יופי!

מרכז מסחרי קטן צבעוני מצויר

3. האם פסטיבל הפטישים המתפוצצים של סן חואן דה לא ווגה במקסיקו הוא דבר אמיתי או הזיית אינטרנט של AI? לא ברור, לא ברור. אבל הסרטון הזה נהדר, ויש גם הסבר יותר נרחב, ואולי אפילו אמיתי, פה.

4. אחרי 11 שנה פינת "אימת החודש" הנהדרת של "סריטה" הגיעה לסיומה. סניף סניף, אני לא בטוח איך אמצא סרטי אימה חדשים לצפות בהם עכשיו.

5. Kickstand הוא קומיקס סטריפ על רכיבת אופניים שרץ בין 2008 ל-2017 ובאיחור אופנתי של רק שבע שנים גיליתי אותו עכשיו.

2 תגובות

  1. מאיה הגיב:

    יש בלוגים נוספים בסגנון סריטה על סרטים/ספרים שאתה עוקב אחריהם ? בעברית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting