ביטים של ברלין 2011: Bonanza Cofee Heroes

כבר שנים שאני מקיים עם ארה"ב יחסי אהבה-שנאה מפותחים ביותר. סולד מהמיינסטרים, אך מאוהב בתרבות האלטרנטיבית המפותחת שם. מספר בדיחות על דמיונה של הבירה האמריקאית למים, ובאותו הרגע משלם הון תועפות לחברים שטסים לניו יורק כדי שיביאו לי את בירות הבוטיק הטובות בעולם. ומתעב את הקפה שלהם. תיעוב שנבנה לא מחצאי-אמיתות ושמועות, אלא מכמה חודשי שהייה שהמאיסו עלי את המשקה-בטעם-קפה ביבשת החדשה.


[התמונה מפה. CC. גיבורי הקפה של בוננזה: 'אסור למות לפני שמנסים']

עם זאת, בברלין גיליתי תופעה חדשה: הגל השלישי של הקפה (Third Wave of Coffee Culture). תרבות micro-roasting של קליית והכנת קפה (כמו: micro-brewery בבירות) שהחלה בארה"ב ב – 2002, זלגה משם לאוסטרליה וסקנדינביה – ובשנתיים האחרונות מכה גלים בברלין. מדובר בגל פיינשמייקריות של קפה. אנשים שמאמינים שבקפה, כמו ביין, צריך לשים דגש על איכות בכל שלבי ההכנה. בגידול נכון, קציר מדויק, אכסון נאה, וקליה קצרה ומדויקת של פולי הקפה – רגע לפני הטחינה וההכנה. שלא לדבר על כך שהם הפכו את פילטרי הקפה לאמנות.

כשמדברים על הגל השלישי של הקפה בברלין, מדברים על Bonanza Coffee Heroes. יש קונצנזוס שבית הקפה הקטן והמקסים הזה הוא מלך הקפה בברלין. זה לא נכון; בזמן שעבר מאז פתיחתו, עלו על מפת ברלין כבר בתי קפה נוספים שלטעמי האישי והלא משוחד מכינים כוס קפוצ'ינו מוצלחת יותר. אבל גיבורי הקפה של בוננזה היו הראשונים. והקפה שלהם כנראה קרוב לשלמות עד כדי טעם אישי. כך שהם זוכים בתואר הלא-רשמי המכובד.

מה תמצאו בגיבורי הקפה של בוננזה? קפה! עם קרואסון ועוגת גבינה ניו-יורקית לידו. לא תהיה לכם אופציה לבחור איזה בלנד אתם רוצים (בשביל זה יש מקומות אחרים, ראו פוסטים עתידיים), אבל כן תהיו בטוחים שמה שלא תבחרו יוגש בצורה מושלמת. בין אם זה אספרסו פשוט, ובין אם זה ה – Flat White האהוב עלי: קפוצ'ינו עם חלב בלי קצפת שפופולרי בעיקר באוסטרליה וניו-זילנד.

המקום עצמו קטן, ואם תבואו לשם אחרי הצהריים, סיכויים גבוהים שתמצאו עצמכם דחוסים די מהר. בקיץ אפשר לשבת בחוץ, ואז בכלל החוויה מושלמת. בחורף באים לפני שתיים עשרה, כשיחסית פנוי וכיף לשבת, לשתות קפה באיטיות, ולקרוא את אחד המגזינים המשובחים שלהם.

כרטיס ביקור:
שם: Bonanza Cofee Heroes (אתר. ביקורת מאחד הבלוגים החביבים עלי)
כתובת: Oderberger Straße 35, 10435 Berlin. תחנה: Ebeswalder Strasse U2.
שעות פתיחה: ב-ו': 8:30-19:00. שבת-ראשון: 10:00-19:00.
שורה תחתונה: יצא לי להיות שם כשהגיע משלוח הקפה השבועי שלהם. שמונה מאות וחמישים קילו של שקי קפה כבדים ואיכותיים עברו, בזהירות, תוך כדי התנגשות בכל לקוח מזדמן, בשערי המקום הקטן למחסן. 850 קילו(!). זה הרבה קפה למכור בשבוע.
שורה תחתונה#2: זה לא כמו הקפה בשרייבר, אבל זה מה יש. ועם זה נצא למלחמה (במתמטיקה).

5 תגובות

  1. אמיר הגיב:

    הקפה הכי טוב ששתיתי בברליןף, אין ספק בכלל! יש להם גם בראוניז מטורף!
    הם קצת איטיים אבל זה בגלל שהם באמת משקיעים בכל כוס וכוס…

  2. ניימן הגיב:

    מי שמחפש שירות מהיר, אין לו מה לעשות בברלין. לפחות לא בחלק הפיינשמייקרי שלה.

  1. 2 בפברואר 2011

    […] « ביטים של ברלין 2011: Bonanza Cofee Heroes […]

  2. 3 בפברואר 2011

    […] הליגה של גיבורי הקפה של בוננזה ודאבל איי, ניצב לו גם God Shot. או שמא עלי לאמר: בליגה אחת […]

  3. 5 בפברואר 2011

    […] Coffee Heroes [פוסט]: בית קפה מהגל השלישי בסגנון אמריקאי. אנשים עולים לרגל […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting