פינת היצירה הגרמנית: Frau Potz – פאנק-רוק גרמני מודרני

מי ומה היא Frau Potz? כלומר, 'גברת פוטץ' בעברית. האם היא גברת מבוגרת עצבנית? שצועקת על ילדים שמשחקים ברחוב בין 2 ל – 4 ומתלוננת תמיד על רעש?

לא ולא! גברת פוטץ היא זו שעושה רעש! כלומר, חברי להקת Frau Potz, שלושה חבר'ה אנרגטים מהמבורג, עושים המון רעש. אבל זה לא סתם רעש: זהו רעש ממריץ, חתרני, מתריס והכי חשוב: יפה.

פאנק זה לא כוס התה שלי, אבל הדיסק של פראו פוטץ לא זז לי מהרמקולים כבר כמה שבועות. זה הזמן להודות לבן, שהתלהב מ – Serum 114 בפוסט קודם ושלח לי רשימת המלצות מעולה באימייל שכוללת את הלהקה מפוסט זה.

כמה דברים שוברי מוסכמות שלמדתי מדיסק הבכורה של גברת פוטץ. ראשית, מסתבר שאפשר ליצור מוזיקת פאנק עם יותר משלוש תווים. אל דאגה, פראו פוטץ לא מאיימים על התחכום המוזיקלי של פרנק זאפה, אבל הם בהחלט עושים מוזיקה "אמיתית".

שנית, אפשר גם לכתוב רוק גרמני עם מילים איכותיות! משפטים מסובכים, מתחכמים – שלזר קשה להבינם. אפילו שם האלבום, Lehnt dankend ab, הוא דרך גרמנית מסובכת לאמר 'לסרב'. תענוג ללומדי הגרמנית איפה שלא יהיו.

שלישית – הקליפ לשיר הראשון באלבום מגניב אותי. ההתרסה בבחור שפתאום נמאס לי מהכל באמצא מסיבה ברלינאית והוא מתחיל לצעוק על אנשים אדירה. אני מתחבר לזה מאד. אם היה לי אומץ הייתי עושה זאת מדי פעם.

אבל אני פחדן ומסתפק בלהמליץ על קליפים שעושים זאת בבלוג.

[Frau Potz – Ach Heiner]
[Frau Potz – Bo Jan Und Die Bullen]

3 תגובות

  1. טליה הגיב:

    האם גב' פוץ היא מה שנדמה לי שאני מבינה בשפה הזו??? אם לא…אז לא,אבל אם כן…אז כן(מילה גסה,הלא כן???
    Y,אכן רעש והמולה…

  1. 2 בדצמבר 2012

    […] בכלל עושה רושם ש – Frei.Wild היא להקה קצת ימנית. לא בקטע האנטישמי אם הבנתי נכון – אבל בקטע קצת לאומני של גאוות יחידה של מיעוט גרמני בתוך איטליה. הם מותקפים בנושא ללא הפסקה – כשהיריבה הגדולה היא להקת הפאנק האהובה על הבלוג Frau Potz. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting