גם הים קפא

[אלוהים. יש לי כל כך הרבה דברים לכתוב עליהם וכל כך מעט זמן לכתוב. החיים לא הוגנים ככה, נכון?]
[[זהירות, פוסט תמונות!]]

מה שהכי מדהים הוא שבמינוס שבע-עשרה מעלות החיים ממשיכים. הכביש מכוסה קרח, הדלתות של האוטובוס בקושי נפתחות והלחיים שלך, החלק היחיד שלא מכוסה כמו מומיה, מאיימות ליפול – אבל כל זה לא תירוץ לא להגיע להרצאה. זה גם לא קור אופייני פה, אלא השבוע הכי קר שנמדד מאז תחילת המילניום. הפלוסים של המצב הם שהעולם מטמטמם ביופיו בכזו טמפרטורה. בחיי, המראה שראיתי בשבע בבוקר ביום שני לפני שבועיים, עת עליתי לאוטובוס בדרך להרצאה, הוא לבטח אחד היפים בחיי.


[נוף מחלון חדרי]

כשחושבים על נופש קיץ בברלין, חושבים על ואנזה. האגם הענק הממוקם במערב העיר, מציע טיולי יאכטות, ספורט מים וטיילת ענקית שמקיפה אותה ומאפשרת שעה\ות של הליכה בשמש. בחורף, לעומת זאת, נטוש שם לגמרי. כאילו שמישהו שם שלט 'ניימן – בוא לבקר'. אז באתי.

מלבדי מצאתי שם כמה סקרנים אחרים. רובם באו עם ילדים כדי להראות להם את הפלא. חלק אחר בא לתעד כך שלבטח לא הייתי המצלמה היחידה באיזור. היו גם כמה ציפורים ענקיות מפחידות למראה, ומאות, אם לא יותר מזה, ברווזים חמודים*. ו.. נו. אין יותר מדי מה לספר על הקפת האגם, אבל יש המון תמונות להראות.


[בית בסוף אגם קפוא]

מתוך חובה היסטורית או רצון לסמן 'וי' ביומן, עצרתי בבית ועידת ואנזה. המקום הנוראי בו החליטו ב – 1942 על הפתרון הסופי לעם היהודי. יש שם תערוכה, חינמית כמובן, שכוללת המון קטעי וידאו ואודיו מהתקופה הנאצית. האמת היא שהם מעניינים מאד. בעיקר סרטי התעמולה הנאצית שנעשו בכזו גאונות קולנועית דמגוגית שלא הייתה מביישת את מיטב יוצרי הבלוק-באסטר ההוליוודיים. גם הנאומים מהרייכסטאג מפעימים. קשה להאמין שהסצינות האלו מציאותיות ולא טיוטה לדיון באימפרית הרשע של מלחמת הכוכבים.

אה כן, חלק מההוראות בעברית – וזה נורא מצחיק. כי לדעתי מי שתרגם אותם מעולם לא שהה במקום, אלא פשוט קיבל את הטקסט בגרמנית ישירות ליד. כמובן שמשמעות המילים עלולה להשתנות בהתאם להקשר. ולכן כל מיני צירופי מילים כמו 'לחץ', שהיה אמור להיות פשוט 'דחוף' (=דחוף לפתיחת הדלת), מקבלות משמעות של אתנחתא קומית לא מכוונת במקום רציני זה.


[הבית של ועידת ואנזה. לחצו על התמונה כדי לראות גירסא לפני עריכה מזעזעת שלי]

ו… זהו. רגע לפני שאתחיל לספר על מסעדת הפועלים שאכלתי בה באיזור, ועל עוגת הגבינה המהממת שהייתה מטר ליד (כולל כתובות ושעות פתיחה!) אני עוצר עצמי. אז חזרתי ללמוד אחה"צ. זה היה קצר. אבל יפה וקולע.

לקריאה נוספת: לא רק לי היה קר בברלין. גם חברים מוכשרים של קוראות הבלוג יודעים לצלם ים קפוא.
———————
* החיה החמודה ביקום. מכירים את הויכוח הישן כלב-חתול? חבל על הזמן איך שברווז לוקח אותם בהליכה (מגעגעת).

8 תגובות

  1. אביה הגיב:

    מהמם. רק בשביל להתעורר לנוף שנשקף מהחלון שלך הייתי משלמת הרבה…
    ואני תמיד בעד לא לערוך תמונות, גם אם מדובר בעריכה מוצלחת

  2. ניימן הגיב:

    האמת היא שאני משלם מעט מאד כסף ומתכוון לעבור דירה בהקדם האפשרי. החסרונות של הסביבה היפייפיה הם: א. 6 שותפים ו – ב. מרחק די גדול ממרכז העיר :]

    אני דווקא אוהב עריכה, אבל אני נוטה להשאיר את הגירסא המקורית לצפייה (כמו פה) כדי לא לרמות את המציאות..

  3. אביה הגיב:

    6 שותפים?! עגלות?

  4. ניימן הגיב:

    עגלות? לא הבנתי..

  5. יוחאי הגיב:

    כיף לראות תמונות כאלה בחורף הקליל של תל אביב.

  6. ניימן הגיב:

    אתם הישראלים וה"חורף" שלכם… :]

  1. 6 בדצמבר 2010

    […] פה תמונות. זו כבר הופיע בפוסט מלפני כמעט שנתיים על אגם ואנזה […]

  2. 7 בפברואר 2012

    […] לסיפור זניח מלפני שלוש שנים. שוב מינוס שבע עשרה מעלות, שוב נהרות, אגמים ומקורות מים […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting