אין אירועי השבוע האמיתיים השבוע

כמו שאומרת הכותרת: לא מתפרסם פוסט אירועים השבוע. הסיבה לכך היא, כרגיל, יום עמוס, דד-ליינים וכל שאר הירקות. הייתי אופטימי, התחלתי לכתוב – ואחרי עשירית פוסט הבנתי שפשוט לא אצליח לסיים אותו בלו"ז הנוכחי.

מה עושים? בודקים בעכבר העיר, טיים אאוט, האפ, תל-אביב סיטי, הבמה או עשרות תחליפי-ניימן אחרים. אבל אם אתם ממש מתעקשים לבדוק אצלי, אז הנה שלושה דברים שהספקתי לכתוב עליהם ואסור להפסיד השבוע:

1. ימי ג'-ד:בירווז תל-אביב: לפני כמה חודשים התחלנו מסע ארוך וקשה למען מטרה חשובה: הצבת פסל הברווז של דודו גבע על ראש עיריית תל אביב. ביום ג', בשעה 18:00, נזכה סוף סוף לשזוף עינינו במאורע היסטורי זה, יחד עם "ברווזים במזרקות, בלונים צהובים ונאומים מיוחדים של תמי ואהרון גבע, יובל כספי, זאב אנגלמאיר ויאיר גרבוז".

יום לאחר מכן, יום ד', מגיע תור החגיגה. ולמה לא לעשות זאת עם הופעה מרשימה בקומפורט 13? חמי רודנר, "דפנה והעוגיות", שלומי שבן, קורין אלאל, "ג'ירפות", מארינה מקסימיליאן-בלומין, "מרסדס בנד" וטל פרידמן ולהקת "הקריות" יגיעו כולם לאירוע (בתור משתתפים, לא סתם בתור קהל). דוכני קומיקס יוקמו במקום, הבראנז'ה התל אביבית תפזז ויהיה שמח. 19:00. כניסה מותנית בקניית גליון 'ספרות זולה' (20 ש"ח).

הייל לברווז!

2.
יום ד': שריפת חמץ בדאנסינג קאמל: למה? למה הציבו את מסיבת-בירווז ת"א המגניבה מול שריפת החמץ של הדאנסינג קאמל? כבר כתבתי על האירוע בהרחבה (פה! פה!) – ולא נותר אלא לשוב ולהמליץ לכל חובבי הבירה: 9 סוגי בירות, שתה-כפי-יכולתך, אנשים טובים והמון שיכורים מקומיים. כמה? 70 ש"ח. אבל חייבים לקנות כרטיס מראש: פה.

3. כל השבוע: הביאנלה לאדריכלות הנוף העירוני בבית ים:
כבר שבועיים בערך שכל העולם ואחותו מודיע, מספר ומפציץ אותי במיילים על הביאנלה לאדריכלות הנוף העירוני בבת ים, כאילו הייתה לפחות חגיגות השישים למדינת ישראל. לאור ההפגזה הזאת, נשאלת השאלה – מה זה בעצם? והאתר שמח להסביר:

ב-13 באפריל 2008 תיפתח הביאנלה הבינלאומית בבת-ים לאדריכלות הנוף העירוני. הביאנלה הינה אירוע מכונן בעולם האדריכלות בפרט ובעולם האמנות ככלל. נושא הביאנלה ל-2008 הוא "אירוח". המטרה המנחה היא לבחון את יחסי הגומלין בין המרחב הפרטי לבין המרחב הציבורי, על מנת לעורר דיון ציבורי בנושא איכות החיים בעיר במאה ה-21.

במסגרת הביאנלה יוקמו 30 אתרים ברחבי העיר. האתרים יהיו פתוחים לקהל הרחב ויאפשרו דרכים שונות וחדשות לשימוש במרחב העירוני הציבורי. בביאנלה ישולבו עבודות של סטודנטים ופרויקטים קהילתיים בעבודות של אדריכלים, אדריכלי נוף ואמנים מהשורה הראשונה בארץ ובעולם.

אבל טקסט שנון זה אינו הדבר היחיד שיש שם. מעבר לאתרי הביאנלה (ופרוייקטים שמעורבים בהם בלוגרסלבריטיים), תקבלו גם הופעות חינם, מחול, אירועים כלליים ועוד כל מיני דברים בסגנון. ואנחנו אפילו לא ביום העצמאות. הטענה אומרת ש"זה חלק ממהלך אדיר מימדים של עיריית בת ים לקירוב התושבים והקהילה". ואכן – בלי ציניות – עושה רושם שעיריית בת ים משנה פנים לאחרונה. מרימה פרוייקטים מרשימים, שאפתניים, גרנדיוזיים ובכלל לא קלים לעיכול – ורק על כך מגיע להם מבחינתי ח"ח.

כל שאר המידע על הביאנלה, כולל לוחות זמנים ותוכניה, נמצאת באתר.

5 תגובות

  1. לרמן הגיב:

    מקווה להיפגש בביאנלה (והגזמת קצת עם הטייטל).

  2. ניימן הגיב:

    איזה טייטל? שלך? נו.. מילא.

  3. גיא הגיב:

    וואלה! פסל הברווז על עיריית תל אביב! לא האמנתי שיגיע היום הזה…
    בקרוב – פסלו של רב-שאנן מול הגודזילה האימתנית בתנוחת השוקומוטו האיומה בכיכר המושבות?

  4. רוני ורד הגיב:

    אהלן ניימן,

    היה יופי של ערב בחגיגה לכבוד הברווז בקומפורט 13.
    רציתי שתדע שהגעתי לשם רק בזכותך!

    אז, תודה ושיהיה חג שמח 🙂
    רוני

  5. ניימן הגיב:

    אני מגיב קצת באיחור, אבל כיף לשמוע :]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting