בגדי הטנגו האלקטרונים (Gotan Tango – Lutanica)

יש כמה דרכים לשמוע על מוזיקה חדשה: חברים, פורומים, עיתונים (אבל רק מקוונים, אנחנו אנשי העתיד), בלוגיםmp3 ועוד. אחת הבעיות בכל הדרכים האלו היא הביציות (מלשון ביצה, swamp) שהן לוקות בה: כולם שומעים אותו הדבר. במילים אחרות: מי לא שמע arctic monkeys בחודש האחרון? שירים את היד (ויעזוב מהר כדי ללכת לשמוע אותם אם הוא רוצה להישאר מחובר לאנושות).

(הערה: הפיסקה לעיל היא הקצנה חמורה של המצב, ונועדה בעיקר לתת הקדמה לפיסקה הבאה. אני חושב שהיא עשתה זאת באופן נהדר)

לפעמים בא לי להפסיק לעשות קולות של כבש, אז אני הולך ומוריד רנדומלית אלבום חדש שעוד לא שמעתי עליו מהצינורות המקובלים. דרישות חובה מאלבום כזה: היוצר עלום שם, הסגנון נשמע מעניין\מקורי, ובגלל סיבות פסיכולוגיות שלא נכנס אליהן עכשיו, גם עדיף יהיה אם הוא יצא בשבוע האחרון (0-day, למי שמבין בסצינת ה – warez).

היום היה יום כזה. שילוב נהדר של נסיבות הביא אותי לאתר torrentazox (המון פופאפים! סכנה לגולשי אקספלורר!), שכולם כבר בטח מכירים חוץ ממני (חוק בסיסי לגבי האינטרנט: הסיכוי היחיד שתגלה אתר לפני כולם הוא אם ורק אם אתה בנית אותו בעצמך). ברשימת הדיסקים, בין כל הסגנונות שאני מעדיף לא לשמוע (היפ-הופ, ראפ, דיסקו, פופ ועוד), בלט לו הדיסק בשם Lunatico של Gotan Project. בדיקה קצרה ב allmusic העלתה שמדובר בניסיון המצאה מחדש של הטנגו ע"י חיבור לאלקטרוניקה. נשמע מעניין.

הדיסק עצמו מורכב מחציתו מבלדות טנגו שקטות ועדינות, ומחציתו משירי טנגו קצת (אבל רק קצת) יותר סוערים. השיר הרביעי celos, מהווה דוגמא מצוינת לבלדה מהסוג הראשון, והוא גם אחד מהשירים הטובים בדיסק. דוגמא לסוג השני הוא Arrabal , השיר העשירי. האלקטרוניקה בדיסק מתבטאת בעיקר במקצבים האלקטרונים, ומדי פעם בעיוות קולו של הזמר. את הטון עדיין נותן האקורדיון, מלך הטנגו המקורי, והשילוב שלו עם המקצב האלקטרוני יוצא מהכלל. שפת השירים היא ספרדית, ולמרות שאין לי מושג על מה מדברים שם, אני מוכן להתערב שזה איכשהו קשור לאהבה.

סיכומון: אני לא חובב טנגו גדול, אבל כן חובב גדול של חידושים. נראה לי שהדיסק מומלץ למי שרוצה קצת גיוון באלטרנטיבה הרגילה שנופלת עלינו. מה שכן, האזנה ממושכת לדיסק עלולה לתת תחושה קשה של בית קפה זול על חוף ים בתל אביב. ראו עצמכם מוזהרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting