מזון רוחני I

חופשת הפסח פלוס העייפות שנחתה עלי בשבוע האחרון, גרמה לצריכת תרבות שכמותה לא ראו כוחותינו כבר חודשים. בהתאם לנסיבות חגיגיות אלו החלטתי לרכז את דעותיי הקצרצרות על הפריטים שחוויתי:

ספרים
כנס המד"ב עולמות גרם, כמו תמיד, לצריכת ספרי מד"ב ופנטזיה בכמות שערוריתית:

1. The Phoenix Guards – סטיבן בראסט – לבראסט אני מכור מאז שקראתי את סדרת ולאד טאלטוס, שהרביעי בה יצא עכשיו בעברית. בראסט, שתמיד היה ידוע כמעריץ וחקיין אלכסנדר דיומא (שלושת המוסקטרים, הרוזן ממונטה כריסטו ועוד כמה מאות ספרים אחרים), כתב הפעם ספר מחווה לאלילו. העלילה מעבירה את סיפור שלושת המוסקטרים לעולם ספריו של בראסט. ישנם כמובן שינויים הכרחיים בכדי למנוע שעמום. חמוד, אבל לא מרגש.
2. אויבים – לי הוגן. המשך לבלארוס. הספר הראשון היה מקורי, מצמרר, עשיר ברעיונות חדשים – ולא ניתן היה להניחו מהידיים. אויבים עושה את כל זה, אבל טיפה פחות טוב. הספר מתרחש כאלף שנה לאחר בלארוס, כאשר אירועי הספר הראשון כבר הפכו למיתולוגיה של גיבורי הספר השני. בחלקים גדולים מדי ממנו ישנה התרפקות על העבר וגילוי פרטים חדשים על העלילות הישנות, במקום שזירת רעיונות חדשים.
ועדיין – קריאה נהדרת.
3. בגן אידן ו קויוט השמיים – קייג' בייקר – שני הספרים הראשונים מתוך שבעה של סדרת ה'חברה'. אלו גם שני הספרים היחידים שיצאו בעברית. נכון לרגע זה שאר הסדרה לא תתורגם עקב מכירות נמוכות (תיקנו! תיקנו!). הספר הראשון הוא חלקו מד"ב וברובו סיפור רומנטי טרגי במאה ה – 16. לפרקים הוא נראה ילדותי אך עם זאת מהנה. הספר השני, לעומת זאת, מתרחש במערב ארה"ב, רגע לפני שהגיעו הספרדים, ומציע מפגש של הגיבורים עם האינדיאנים באזור. הוא הרבה*7 יותר מוצלח מהספר הראשון. את שאר הסדרה כבר הזמנתי מאמזון 🙂
סקירה יותר נרחבת כולל תיאור העלילה ניתן למצוא פה.
4. אדון האור – רוג'ר זילאזני – במסגרת השלמת הקלאסיקות הכנסתי גם את הספר הזה, שיושב אצלי בבית כבר שנה. מ-ד-ה-י-ם, מקורי והכי חשוב: הוסיף אוסף שלם של ציטוטים שאני עומד להשתמש בהם מתישהו ("היקום לא המציא את הצדק. האדם המציא את הצדק. לרוע המזל נאלץ האדם לחיות ביקום"). פירוט עלילה וכאלה פה.
5. Waiting – Frank Robinson – ספר מתח שיגרתי. הסיבה היחידה שניגשתי אליו היא בגלל שאהבתי עד מוות את 'הכוח' של אותו הסופר.

אהמ. זה יצא יותר ארוך ממה שחשבתי. נראה לי שאת שאר המזון (מוזיקה + סדרות. סרטים אני בקושי רואה) אני אשמור לפוסט מאוחר יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting