משחקים עצמאיים באפריל – חלק II

כפי שהבטחתי: ביקורת על שאר ארבעת המשחקים העצמאיים שיצאו באפריל. (חלק ראשון נמצא פה)

Garden Dream (הורדה)
Day of The Tentacle
סיפורה המרגש עד דמעות של ילדה המנסה לעזור לסבתא בשימור הגינה. כמו במציאות, גידול ירקות היא פעולה כל כך פשוטה עד כדי כך שאפילו תאילנדים בלי הכשרה יכולים לעשותה: קונים זרעים (קליק אחד), שותלים אותם (עוד קליק), משקים הרבה (הרבה קליקים) ומרימים כשהירק נופל מהצמח (קליק). כל שלב מתחיל בחלקת גינה ריקה בה צריך לגדל ירקות. כל שלב מבקשת סבתא סכום כסף מסוים שתעביר לה מרווחיך – וכמו כל מאפיונר, לא נותנת לך להמשיך הלאה עד ששילמת. מצידה, שתמות בשמש.

כל שלב גם נוספות פונקציות למשחק: משפך גדול יותר, ברז מהיר יותר, מזיקים שצריך להרוג, חברים (כל מיני חיות) שעוזרות לך בגידול ואיסוף הסחורה וכו' וכו'. בחיי, לחמש דקות הרגשתי כמו פלישתינאי צעיר.

סיכום:
גראפיקה: 8.5. לא מלהיב, אך בכלל לא רע.
סאונד: 8.5. ראו הערות גראפיקה.
משחקיות: 9.0. זורם, קל, נעים ופשוט להבנה.
מקוריות: 6.0. עוד משחק של point & click.
סה"כ:7.5. לא רע, אבל גם לא מדהים.

Beezle (הורדה)
Day of The Tentacle
לאחר ההתקנה גיליתי שיש קישור לאתר המשחק בדסקטופ שלי (בלי שביקשתי). התחלה ברגל שמאל. המשחק הוא עוד גירסא של טטריס, רק שכאן צריך להחליף בין גבישי דבש בצבעים שונים ולקבל רצף של שלוש מאותו הצבע. יש שלושה מצבים שונים, בכל אחד המטרה טיפה שונה, אבל האמצעי זהה.

בשורה התחתונה: עיצוב המשחק זועק "ילדים קטנים! ילדים קטנים!", ואכן נראה שהללו היחידים שעלולים להינות ממנו. ליותר מבוגרים לא הייתי ממליץ לשחק, אלא אם כן הם רוצים לחוות רגע קצת ונחמד של אינפנטליות.

Mosaic – Tomb of Mystery (הורדה)
Day of The Tentacle
משחק פאזל עם סיפור מעניין, הייתכן כדבר? וודאי היו כאלה בעבר, אך לדעתי מספרם אינו רב. במקרה הזה אנו מנסים לפתור את תעלומת מותו של נסיך מצרי. המשחק מתקדם בחדרי היכל הקבר של הנסיך. בכל חדר יש הודעה בכתב חרטומים, שבכדי לפענחה צריך לפתור פאזל מסוים.
הפאזלים עשויים מממממממממש טוב (וזה בניגוד לפאזלים רגילים, שבדרך כלל סטטיים ומשעממים). יש בונוסים (כן, במשחק פאזלים יש בונוסים. מה ששמעתם), יש הפתעות ויש אתגרים. את מהלך המשחק מלווה קריינית נהדרת שמשרה את האווירה המתאימה.

סיכום:
גראפיקה: 8.0. סה"כ משחק פאזל.
סאונד: 10.0. גם הקריינית נהדרת וגם פס הקול המצרי עשוי היטב.
משחקיות: 9.0 יש הרבה אופציות, אבל ברגע שלומדים להשתלט על הכל המשחק זורם.
מקוריות: 9.0. אני עוד לא ראיתי משחק פאזל דומה.
סה"כ: 8.5. נחמד וכיף, אבל עדיין לא כוס התה שלי.

Stream Bridge (הורדה)
Day of The Tentacle
גראפיקה מדהימה, מקוריות אין קץ, סיפור מצוין על מלחמה ומשחקיות נהדרת. האם המשחק יכול לצאת רע? ובכן מסתבר שכן.
בואו נסתכל מזווית אחרת: הסאונד מזעזע, האפקטים נוראים (הרמקול שלי עדיין מתאושש) – והכי גרוע, מפתחי המשחק לא שמעו על בדיקות אבטחת איכות. הקראש הראשון הגיע כבר בהצגת הסיפור (ניסיתי לחזור אחורה בזמן הסיפור – והמשחק נפל). הפעלתי שוב. כל פופאפ של מסנג'ר, או אי.סי.קיו גרמו למשחק לצאת, העכבר נראה רע, התפריטים לא בנויים טוב. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ורבעק – המפתחים אפילו לא שמעו על הללו.

להוריד: כן, ולו רק בכדי לראות איך אמור משחק אינדי אמיתי להיראות. לעשות יותר מזה? מה, אתם מזוכיסטים? ברור שלא.

סיכום:
גראפיקה: 10.0. מדהימה. ממש מדהימה.
סאונד: 3.0. אני לא יודע למה אני לא נותן ציון יותר נמוך.
משחקיות: 5.0. המשחק עצמו נוח לשליטה, אבל הבאגים מורידים את הציון לחצי.
מקוריות: 10.0.
סה"כ: 6.0. המון פוטנציאל והמון יכולת – אבל התוצאה הסופית בעייתית.

כאן הסתיימו ביקורותינו לחודש אפריל. היו עוד שני משחקים שיצאו, אולם הביקורת עליהם נמנעה ממכם עקב טיבם הירוד.

ובקטנה סופ"שית:
1. עיתון העיר מכיל השבוע כתבה גדולה (ארבעה עמודים) על שתיית אלכוהול בצהריים בת"א. אין צורך לציין שלטעמי הוא שכח את המקומות הכי טובים, אבל זוהי צרתו של מומחה: כל כתבה שטחית בעיתון תמיד תיראה לו מקפחת.
2. מעקב קצרצר אחרי היעדר לחיצת היד עליה כתבתי אתמול: החייל הודח מהיחידה ומתפקידו כלוחם וגם טור בלמהנט שמשתלח בדתיים בצבא. אני מניח שאת דעתי על ההתפתחויות תבינו גם אם לא אטרח לפרט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting