מיני פוסט יפואי

(שששש. מוקדם בבוקר, כולם עדיין ישנים. ובכלל, זה לא באמת פוסט – סתם מיני פוסט קצר)

א
שלושה ערבים, שבניחוש לא-מדי-פרוע ניתן לאמר שהם מיפו, ישבו אתמול לידינו על הבאר ב The Pub. נראו חבר'ה נחמדים בגדול, שתו בירות לא רעות, אחד מהם חשב שהוא באייטיז וניסה להתחיל עם בחורה תוך כדי ריקוד בצעדי מייקל ג'קסון משעשעים. לפעמים חבל לי שמצב הנוכחי אין לי יותר קשר אישי עם אוכלוסייה זו – אפילו השיחות איתם באוניברסיטה נראות קצת עצורות.

ב
בוקר שבת שעבר שועשעתי עמוקות מאייטם שכתב צור שיזף בעיתון העיר (תקציר: שיזף יצא נגד חד-כיוונו של רחוב יפת בקטע של אבולעפיה, וכלל מילים משעשעות כמו 'שוחד', 'שערוריה' וכל מיני ביטויים נזעמים אחרים).

גליון השבוע של העיר הראה שלא רק אני שמתי לב לשיזף, אלא אף עירית ת"א, ששלחה את דוברה להגיב לעיתון (וזה לא דבר של מה בכך! כמעט כל אייטם בעיתון העיר יוצא נגד העיריה – אולם הדובר בחר להגיב דווקא לידיעה זו). הוא אומר:
"יפו הוזנחה במשך עשרות שנים, אך בכל השנים הללו לא נשמע קולו של צור שיזף. וראו זה פלא: דווקא בשש השנים האחרונות, שבהן זוכה יפו בתנופת פיתוח אדירה ובהשקעה של מאות מיליוני שקלים, לא מפסיק שיזף לתקוף ולבקר את העירייה, שיוזמת ומבצעת את השיקום והפיתוח. כל מי שמסתובב ביפו רואה את השיפור הניכר בעיר: כבישים חדשים, גנים ופארקים מטופחים, הקמת מכללה אקדמית, שיקום מערך החינוך ומוסדותיו, פיתוח מדרון יפו והפיכתו ממזבלה ענקית לפארק ירוק הנושא לים, שיקום נמל יפו – ופיתוח רחוב יפת, שלשמו התכנסנו.

במאמר תוקף שיזף את החלטת העירייה לא לאפשר תנועה דו סטרית לכל אורך יפת. אין לי עניין להתייחס לנימוקים שמביא שיזף להחלטת העירייה; הם אינם ראויים להתייחסות, ואני מתפלא שעיתון 'העיר' פירסם אותם. אבל כן אציג את שיקולי העירייה.

רחוב יפת מהווה נדבך מתוך תפיסה כוללת של החיים ביפו, התיירות והמסחר בה. על פי תפיסה זו, ובשל המבנה המורכב מאוד של הרחוב, יצרה העירייה במארג הרחובות במתחם המדובר הסדרי תנועה המאפשרים זרימה של התנועה מחד וטיול רגלי מאידך, מבלי לפגוע במאפיינים היחודיים של יפו. היתרון היחסי המושג בהסדר התנועה הנוכחי גדול לאין ערוך מזה שיושג ביצירת ציר תנועה דו סטרי ברחוב יפת, המחייב הריסה של המרקם הייחודי של יפו"

(תגובה זו הובעה מתוך שירות ניימן לאנשים שתומכים בדעותיו)

ג
אני מחבב עד מאד את עיתון העיר, ולכן חש צורך להתנצל על כך שאני עומד לצאת נגדו בפעם השנייה:
תחת הכותרת 'גן סגור' פורסמה הידיעה שהעירייה השכירה את גן הפסגה להופעה של שלמה ארצי בפני איגוד הפסיכיאטרים. לא אכנס לטיעוני נגד מפולפלים, אלא רק אציין שמצחיק הדבר שאיש אינו יוצא נגד השכרת פארק הירקון להופעות ענק או אירועים מיוחדים אשר הכניסה אליהם בתשלום – ושלא נדבר על אירועים מסחריים בגני יהושע, כמו למשל, טעם העיר שמתקיים השבוע בחסות העיתון שנגד השכרת שטחים ציבוריים.

זה לא באמת פוסט, אז אין בקטנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting