אירועי השבוע האמיתיים 2.6.2006 – 28.5.2006

עוד תחרות בירה, יותר קטנה, נופלת עלינו השבוע.

יום א' (29.5)
1. הכנס הבין-אוניברסיטאי ה – 21 של החוג לספרות באוניברסיטת ת"א מתחיל היום ויימשך עד יום שלישי. התוכנית כוללת 50 הרצאות בנושאי ספרות כפולה. יש דברים מעניינים, ושווה לבדוק אם מגיעים לאוניברסיטה.
2. היום גם מתחיל באוניברסיטת ת"א כנס 100 שנה להולדתו של סמואל בקט. בתוכנית: מחכים לגודו, מחזהו המפורסם של בקט ועוד הרצאות וקטעי מחזות רבים. הכל בחינם לקהל הרחב. תוכניה מפורטת ניתן למצוא כאן.
3. את ספיריטו ראיתי לראשונה במסיבת קווירחנה בקיץ האחרון. מאוחר יותר באותו הערב טענה הזמרת בפני שזו הופעתה הראשונה, שהיא גמרה את הקול ושהיא מאד מתרגשת. בתכל'ס, מדובר בקברט רוק מרשים ביותר עם בחורה שמגיעה לצלילי הגרואלינג של מטאל ולצלילים הגבוהים של שירת אופרה. חוץ מזה היא גם לובשת פיאות מוזרות ונוטפת כריזמה על הבמה.
ביום ראשון ב – 23:00 ספיריטו מופיעים בליין ההופעות החינמי של אברקסס (לילנבלום 40). יהיה צפוף – יהיה טוב.
4. במסגרת ליין הברמנים המתארחים של ימי א' באלכוהול ג'אנקי, תמזוג שם היום עדי קייזרמן מהלנה, הזוכה בתחרות בר ליידי. חומה ומגדל 32.

יום ב' (29.5)
1. פסטיבל איטליה מתחיל היום בגן העיר ויימשך עד יום חמישי. יש תפאורה איטלקית, יש אוכל ויין איטלקיים – ויש תצוגת רכבי רכב איטלקיים.
2. קשה לי לאחרונה להעביר שבוע בלי אירוע תרבותי בסלונה (תרצה 17, יפו). היום מתקיימת בפאב השקת הספר "יש בבאגט, יש בפיתה" של אלון הדר. יהיו גם דן שביט ולוסי דובינצ'יק. 18:30. חינם.
3. איתי באומן ב"מופע רוק נוגע ונוסע" בכפוסטה (פלורנטין 5). 21:30. חינם.

יום ג' (30.5)
1. המובייל קלאבינג מעולם לא עזבו ולכן קשה לאמר שהם "חזרו", אבל בכל מקרה הם עורכים מסיבה היום שקטה ב – 19:29 בדיוק ברחבת הסינמטק. ולמי שלא יודע: מובייל קלאבינג זה גל מסיבות מוזר בו כל אחד מהמבלים מגיע עם מכשיר נייד לשמיעת מוזיקה ורוקד לבדו לקול הצלילים שהביא מהבית. הייתי בזה פעם ולא התחברתי – אבל זו עדיין חוויה שכדאי לראות לפחות פעם אחת.
2. הליין 'מוות להיפ הופ' של לירון תאני עובר ממוצ"ש ליום שלישי, ומארח היום את חברו של תאני, קוואמי דה לה פוקס. יהיו הרבה צלילי גיטרה ומוזיקה לא מיינסטרימית לדורותיה. נלו'ס בר (אילת 11), 22:00.
3. האזרח צודורוב והשפנפן מופיעים ב -22:00 בקוזה נוסטרה (נחלת בנימין 10). זה חינם, ויש להם שם מצחיק. (ולמי שתוהה: הם עושים פולק מקורי)
4. באיסט (השרון 12א) מקיימים סדנא בנושא "להתחיל עם בנות" עם הבייבמאסטרית(?) שרוני. 19:30. חינם, אך כלול בהזמנת משקה\אוכל במקום. נשמע, אהמ, הזוי מאד. לא?
5. בסלונה (תרצה 17, יפו) עורכים השבוע ערב 'משחקים לגדולים'. אלכוהול + משחקי שולחן זה שילוב שנשמע לי תמיד מנצח. 20:00. חינם.

יום ד' (31.5)
1. פסטיבל 'אינדיגו' נערך היום בקולנוע מקסים . הפסטיבל מציג תערובת מוזיקלית שמתמקדת ב"אלקטרו ורוק עם גיוונים מעבר להגדרות". בין המופיעים אפשר לראות את הקיי.ג'י בייבז עם פופ אלקטרוני, אוריה גזיה במופע סולו של אלקטרו רגאיי, את המודלז (ממקימי אק-דק) עם אלקטרוניקה ממכשירים אנאלוגים בלבד (wtf?) ועוד רבים ומשונים. 40 ₪. 22:00.
2. הפקת סוף השנה של תאטרון הגוף (סלמה 46, הכניסה מהחצר) מתקיימת היום וביום שבת(3.6). כל תלמיד קיבל משפט וביסס עליו את ההשראה לפרוייקט האישי שלו. בצורה מתאימה קוראים להפקה 'משפט סיום'. 20:00, 15 ₪.
3. 1984 עורכים בקפה ברזילי (ברזילי 5) מסיבת השקה לדיסק החדש של הפט שופ בויז. 23:00, 20-40 ₪.

יום ה' (1.6)
1. לקח קצת זמן, אבל סוף-סוף יש פיצול בעולם הבירה. חברת HomeBrewing עורכת תחרות בירה ביתית מתחרה לזו שהייתה ביום חמישי האחרון. 13:00, בנורמה ג'ין (אליפלט 23). אני לא יודע כמה עולה טעימה, אבל אני מניח שלא יהיה יקר.
2. זו הפעם השניה שקולטורה (הרצל 154) עורכים מסיבה הודית. פעם שעברה פיספסתי מסיבות לא ברורות, היום אולי אצליח להגיע אם יישארו לי כוחות לאחר תחרות הבירה. 22:30, 60 ₪.
3. ב עלמא עורכים גם השנה, כמו כל שנה, תיקון ליל שבועות, שמציע "חלופה תרבותית עכשווית למנהג עתיק". יש מוזיקה, יש הרצאות ויש המון קשר למסורת. מוזיאון ת"א לאומנויות (שאול המלך 27). 20 ₪. מ – 21:30 ועד זריחת החמה. פרטים נוספים פה.
4. האירוע היקר של השבוע: נאמוש, טורקי-גרמני שמריץ מופע אלטרו-פאנק-בלוז, נוחת השבוע בארץ להופעה בשרון 12. היחצנים מגדירים אותו בתור "ג'ון טראבולטה על ויאגרה", ואלוהים יודע מה זה אומר. 80 ₪, 22:30.

סופ"ש (2-3.6)
1. תחת השם המזעזע פולקל'ה יערך בשבת פסטיבל פולק מקומי בסלואו משה (המחוגה 4, פלורנטין). רשימת המופיעים מרשימה מאד(!) וכוללת את רוב המי-ומי של עולם האינדי המקומי. נסתפק בלהזכיר את שי נובלמן, דויד פרץ, נעם רותם, עמית ארז, רם אוריון – והפייבוריט שלי: דני הדר. 14:00, 40 ₪. מובטחת תמורה מלאה לכסף.

בקטנה אירועית:
1. ממחרתיים, ובכל שבת שניה בקפה באצ'ו (קינג ג'ורג' 85): "תיאטרון בובותי של דני ומוטי" (שזו כמובן, הצגת תיאטרון בובות לילדים) ישעשע את ילדי השכונה והילדים ברוחם. 11:00. חינם.
2. הספיישל של Timeout על פלורנטין די נחמד, ושווה קריאה למי שמכיר קצת את האיזור (מתחיל בעמוד 26).
3. הגלריה התת-קרקעית של מנרווה נפתחה לפעילות לאחר חמש שנות בצורת. התערוכה הראשונה היא "מופע הבובות של העורבים (המתים)" של שמוליק גולדשטיין (המשמש גם כאוצר הגלריה). מדובר בתיעוד אישי של מופע בובות אפל באמצעות (אזהרת רשימת מכולת): שבעה ציורי שמן, שלושה גופי תאורה, כיסא, מיצב אינטרקטיבי וקוטג' 5% של תנובה. בעתיד יהיו גם תערוכות מקושרות אלכוהול (גלריה בפאב או לא?).
4. ההודנא, הפאב בעל תשע הנשמות, חזר לפעול. לאחר שנפרץ, קיבל קנסות ונשרף – פותח המקום שוב את שעריו ומציע אווירת רחוב שמחה ואלכוהול זול. תחי העקשנות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting