משחקים עצמאיים במאי (חלק I)

בדומה לאפריל, גם הפעם מתפרסמת פה סקירת המשחקים העצמאיים שיצאו החודש. הפעם יצאו אחד עשרה משחקים, מתוכם ארשום רק על אלה שעברו את סף החמש דקות שלי (יענו, לא היו ממש גרועים). נראה לי שמתישהו השבוע או שבוע הבא אעלה גם פוסט על 'למה אין להיטי משחקים עצמאיים?', שאני מתכוון לגנוב כמעט במלואו מכתבה אמריקאית שקראתי. יהיה סוער בחזית המשחקים פה!

RIP: Strike Back (הורדה)
RIP: Strike Back

שלוש דמויות יוצאות למסע נקמה (במה? במי? לאיודע, תהיו רציניים – לא באמת קראתי את סיפור המשחק). הדמויות הם מוות, האלאווין (זה עם ראש הדלעת) ורוקנ'רול (שהוא בעצם שד מגהנום עם שם טיפשי). הדמות, אותה רואים במבט גוף שלישי מלמעלה, עומדת בשדה הפתוח ומחכה לאויבים שיבואו, והם, למרבה ההפתעה, אכן באים. לאורך כל המשחק משתמשים האויבים באסטרטגיה של "לרוץ אליך ממש בקו ישר כדי לעזור לך להרוג אותם" וזו נכשלת פעם אחר פעם (במילים אחרות, אל תצפו לאינטליגנציה מלאכותית גבוהה מדי). יש גם, כרגיל, סוגי נשקים\קסמים וכו'.
לסיכום: לא כיף טהור מדהים, אבל היו רגעים קסומים (כמו זה בו רצו אלי 432 אויבים והרגתי אותה תוך 89 שניות. מן כיף פרימיטיבי כזה).

סיכום:
גראפיקה: 8.5. חמודה ++.
סאונד: 7.0 לא שמים לב אליו.
מקוריות: 6.0. היו לי משחקים דומים באטארי בכיתה א'.
סה"כ: 7.0.

American History Lux (הורדה)
American History Lux

אח! כמה שעות חיים וימי כיפור העברתי בזכות המשחק סיכון (risk). הייתה תקופה שזו הייתה מסורת חודשית עם החברים שלי (וכן מתחכמים – האינטרנט כבר היה קיים אז, אז מה?). המשחק הנוכחי עושה מה שעושים משחקים עצמאיים רבים: לוקח משחק קלאסי ומשכלל אותו. יש המון מפות, שמייצגות מלחמות היסטוריות בהיסטוריה האמריקאית, יש יותר בונוסים ויותר קלפים. והכי טוב? המחשב הרבה פחות טוב מחברים שלי, כך שזו לא בעיה לנצח.

סיכום:
גראפיקה: 8.0.
סאונד: 9.0. מלחמתי ומשובח. הרבה פיצוצים טובים.
מקוריות: 7.0.
סה"כ: 9.0. ואללה שווה.

Eets (הורדה)
Eets

זוכרים את The Incredible Machine? זוכרים את Lemmings או Worms? (לא זוכרים? אתם בטח מממש צעירים, או שסתם לא הייתם חנונים בתקופה הנכונה). העיקרון במשחקים הללו היה: 1. לכוון יצורים מסכנים למטרתם ו 2. לשים כל מיני חפצים בדרך שיעזרו להם בכך. Eets משלב את שני אלמנטים אלו, ובצורה די מכובדת אם יורשה לי להעיד.
מה יש? ייצור אחד, די חמוד ומסכן. חפצים שניתן לשים בדרכו בכדי שיצליח להגיע לסיום ו.. אהמ, זהו. זה לא פשוט כמו שזה נשמע, אבל זה די נחמד.

סיכום:
גראפיקה: 7.0. פסדר.
סאונד: 5.0 מעצבן למדי.
מקוריות: 8.0. הכל כבר היה, אבל פה זה קצת שונה.
סה"כ: 7.0.

The Odyssey Winds of Athena (הורדה)
The Odyssey Winds of Athena

זה ממש משחק כלבבי, כך שבצורה טבעית כמובן, מאד קשה לי לתאר אותו. אתה משחק את אל הים ותפקידך הוא להוביל את ספינות האודיסיאה ליעדן. נשמע משעמם, נכון? אז זהו, שלא. יש מעט מאד דברים שאתה יכול לעשות: לעשות רוח, לעשות זרמים במים, לתפוס סלעים של ציקלופים ועוד מספר קטן של פעולות. בעזרתן אתה אמור, בכל מסך, להוביל את צי הספינות מנקודת הכניסה של המסך לנקודת היציאה.
אולי זו האופציה להיות אל, אולי זה הכיף של להכווין את הספינות או לגלות את הטריק בעזרתו יוצאים מהמסך – ואולי זה סתם הממשק הנוח עם ביצוע מוצלח – אבל בכל אופן, התוצאה מאד חמודה.

סיכום:
גראפיקה: 7.0. דווקא לא הנקודה החזקה של המשחק.
סאונד: 8.0. אפקטים יעילים.
מקוריות: 9.0. בכנות – שונה.
סה"כ: 8.5.

המשך הסקירה, עם משחקים אפילו-יותר-מעניינים מאלו שהיו פה היום, תבוא בעוד כמה ימים. צ'ירס!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting