אירועי השבוע האמיתיים 17.6.2006 – 11.6.2006

בואו נראה: יש תערוכה מגניבה ביום א' ולאורך כל השבוע, יש הקרנה חינם של סרט מדהים (סרניטי) ביום שני, תערוכת יין בינלאומית בשלישי ומלחמת כריות + הפנינג בשוק הפשפשים בערב יום חמישי. שייא אללה, עומד להיות לי שבוע מוצלח.

יום א' (11.6)
1. אתמול נפתחה התערוכה האלטרנטיבית הכי מגניבה בעיר: הפירטים של תל אביב. למה היא מגניבה אתם שואלים? מעבר ל – 25 אומני הרחוב שישתתפו בה, ישנו גם עניין מיקומה: סלון של לופט בסלמה 44 (שדייריו ימשיכו לחיות בחדרים הסמוכים בזמן התערוכה). שעות הפתיחה משתנות בכדי לתת לדיירים הזדמנות לישון, אז תתעדכנו פה.
2. ביום א' הזה, בדיוק כמו בקודם, נזכה להיכרות צמודה עם תרבות קצת פחות מוכרת באזורנו: פסטיבל 'קסמי ניגריה' המציג את התרבות הניגרית. האירועים יערכו כולם בתאטרון גבעתיים (רמז 40 ב*גבעתיים*) ויכללו אמנות, מוזיקה, מחול, אופנה וקולנוע – כולם תוצרת האומה הניגרית. החגיגה מתחילה היום במסיבה אפריקאית ברחבת התאטרון בפיקודם של: להקה ורקדנים מניגריה, ניר אצבעוני מלהקת גונזומה ודי.ג'יי שירי פעמוני. הקהל מתבקש להגיע עם תופים וכלי נקישה (אני רציני! זו לא בדיחה טיפשית שלי כמו תמיד). 16:30. חינם. אגב, יש עוד הרבה פעילויות בנושא מחר ומחרתיים, תבדקו פה.
3. בפולה, הפיקאפ בר בבן גוריון 22, יש קטע חדש בימי ראשון שנקרא crazy Sunday (נורא מקורי השם): במהלך הערב נמזגים שלושה בקבוקי ייגרמייסטר חינם ל"כל" הנוכחים. מנסיוני, אחד לא נכלל ב"כל" הנוכחים אם הברמן לא חושב שהוא אישה יפה.
4. יונתן גת ושי הלפרין (מה – Capitol Years) מופיעים היום בקפה מרסנד (פרישמן פינת בן יהודה). שי הלפרין, למרות שמו, הוא אמריקאי כשר שהגיע לארץ לסיבוב הופעות אינטנסיבי. בינינו, מתי פעם אחרונה יצא לכם לשמוע אומן מחו"ל בעשרה שקלים? 21:30, 10 ₪.
5. אני תוהה אם אני כבר זקן מדי לתחרויות להקות רוק-נוער כמו זו שנערכת היום בקולטורה (הרצל 154). ע"פ האתר, מדובר ביוזמה עצמאית של בחורה צעירה שהצליחה לרתום את העירייה, המועדון והמון להקות שאפתניות. בסופו של המרתון תוכתר להקת הנוער הטובה ביותר בת"א (כלומר: זו עם הכי הרבה חברים ובני משפחה). 19:00. 10 ₪. ממש חצי חינם.
6. ערב למען חולי סרטן נערך היום בבארבי. בין המופיעים: איה כורם, אהוד בנאי, בית הבובות, יוני בלוך ועוד כמה אנשים טובים. שימו לב: במהלך הערב ייאסר העישון במועדון, כך שמי שלא יכול לעמוד בזה מתבקש לא להגיע. 22:00, 70 ₪.
7. טלוי עם פאנק רוק ו S.N.A.S עם בריטפופ רוסי(!) מופיעים היום בתאטרון תמונע (שונצינו 8). 22:00, 20 ₪.

יום ב' (12.6)
1. סלונה (תרצה 17) ממשיכים להפגיז באירועי תרבות מעניינים. היום נפתחת שם תערוכת 'סיפורי פרטיזנים מיערות ירושלים' שזה בעברית: מפגש בין שלושה אומנים: צייר-משורר, צייר-אומן וידאו-ארט ו צייר-מעצב (שאלת פסיכומטרי: מהו העיסוק המשותף לכל שלושת המשתתפים?) המספרים סיפורים מהחיים האמיתיים וגם מקריאים קצת שירה. 20:00, הכניסה חינם.
2. הסדרה פיירפליי הלכה לעולמה מוקדם מדי. הסרט סרניטי שעלה לאקרנים השנה ונעשה ע"פ הסדרה, הוא אחד מסרטי המד"ב הטובים שראיתי אי פעם. יש בו דיאלוגים שנונים, מכות ואקשן פנטסטי, עלילה מתוחכמת שלא גורמת לכאב ראש, הפתעות, דרמות, קומדיה והכי טוב: לא צריך להכיר את הסדרה בכדי ליהנות ממנו. היום ב – 19, מקרינים אותו חינם באולם לב באוניברסיטת ת"א. תבואו בהמוניכם!
3. ניר גבר, בן דוד של אודי שאקל וטל תותח, מופיע היום בכפוסטה (פלורנטין 8) ועושה "מוזיקה קומית, פופ ורוק טקסצנטרי" – סגנונות שנשמעים מאד מבטיחים. עקב שמו המגניב אחושרמוטה הוא גם זכה לדיווח קצרצר פה. 21:30. חינם.
(וברצינות: אני לא מכיר את הבחור וחיפושים בגוגל הניבו תוצאות כגון: "ניר הגבר-גבר! בהצלחה בשחרור! החברים!1". אבל הכפוסטה זה מקום נחמד ששומר על איכות לא רעה, אז אני לא מצפה לאכזבה)
4. במרכז למוזיקה ע"ש פליציה בלומנטל (ביאליק 26) מתקיים היום ערב בשם 'סקסופוניה' לקראת הופעת גליון 7 של המגזין תו+. את החגיגות יובילו אלברט בגר ואבי אלבז שיתנו בראש עם אימפרוביזציות לסקסופון ואלקטרוניקה. 20:30, 35 ₪.

יום ג' (13.6)
1. היום נפתחת במרכז הירידים תערוכת Winexpo הישראלית שתימשך עד יום חמישי. זו אחת התערוכות החשובות בעולם בתחום היין, והיא מגיעה השנה לראשונה לישראל. הקהל הרחב מוזמן להיכנס בין השעות 17:00-22:00 ולהתרשם ממבחר היין הגדול מהארץ והעולם. חינם.
2. בנוסף גם יחולקו פרסי תחרות היין Terravino שנערכת במרכז הירידים מאז יום א'. זו תחרות ראשונה בארץ שנערכת תחת פיקוח ארגון OIV (ארגון הגפן והיין הבינלאומי). לצערי, אין בידי מידע מתי ואם ניתן לטעום יינות מתחרות זו.
3. היום גם נפתח באוזן השלישית פסטיבל הקולנוע ההומו-לסבי הראשון שימשך עד יום שבת. יש די הרבה סרטים ואופציות מעניינות, אז תעיפו מבט ב תוכניה.
4. הזמרת דיקלה ממשיכה לתת בראש עם מוזיקה ערבית בליין קשמיר בלימה לימה (לילנבלום 42). 21:30. חינם.
5. קבוצת 'קוויר בעיר' נסגרת לאחר חמש שנות פעילות ו מקיימת היום את מפגשה האחרון במכללה האקדמאית ת"א-יפו (רבנו ירוחם 14, יפו). לאחר הפגישה תיערך מסיבת סיום על גג המכללה. 19:30ב – הפגישה, וב – 21:00 המסיבה. חינם.

יום ד' (14.6)
1. האלכוהול ג'אנקי (חומה ומגדל 32) מתחילים בליין סטודנטים חדש (בשיתוף המכללה למנהל) מידי יום רביעי. תעודת סטודנט תקנה לכם כניסה חינם וגם בונוס של צ'ייסר איכותי (של אבסולוט, רמזוטי, גרנטס, ארטיק מלון ועוד) בעשרה ₪ על כל הזמנת בירה מהחבית.
2. אלקטרה משתלבים היום בליין המסיבות 1984 בקפה ברזילי (ברזילי 5) ונותנים הופעה מיוחדת לרגל השקת הסינגל "בטר סאונד". הלו"ז: ב – 21:00 תיקלוט של די.ג'יי. סקולמאסטר, ב – 22:00 הופעה – ואחריה: מסיבת 1984. 35 ₪.
3. האירוע התיאטרוני המקורי, שיחות עם הברמן, החליף יום ליום רביעי והחליף מיקום לפולה (בן גוריון 22). בתפריט: ששה מונולוגים מקוריים של כותבים שונים, יושבים בין הקהל על הבר ושותים. 21:30-22:30. 25 ₪.

יום ה' (15.6)
1. היום, כמו בכל יום חמישי בחודש יוני, מתרחש יריד פשפש לילה ברחבת הרוכלים שבשוק הפשפשים (רחוב עמיעד). החזון מדבר על פסטיבל אמנות שוליים ומזיקת מחתרתית. בפועל יהיה דיג'וג' משתנה (היום למשל הוא יהיה צועני) והופעות חיות (היום: אמיל) פלוס מיצגים תיאטרונים באדיבות שסלשי"ל (שחקני הסטודיו למשחק של יורם לוינשטין. הראשי תיבות הם המצאה שלי ואני גאה בהם), דוכני מעצבים, עבודות וידאו ארט וקולנוע, בגדי וחפצי יד שנייה ואספנות – וכמובן, חלק מדוכני השוק שיישארו פתוחים מחוץ לשעות הרגילות שלהן. תזכרו, מילת המפתח היא: ל-ה-ת-מ-ק-ח!
2. לפני שנה ומשהו יצאו כל העולם ואחותו (חוץ ממני, הסנוב) לכיכר רבין בכדי להיאבק אחד עם השני בכריות. היום הם עושים זאת שוב, ואני שוקל להגיע – ולו רק בכדי לראות אם לתת למישהי יפה מכה עם כרית על הראש זו דרך טובה להתחיל איתה.
3. אמיתי סנדי מדווח על מסיבה נוספת בליין האוריינטל פיוז'ן בליזארד (המסגר 1). 23:00, 20 ₪.
4. בקפה נינה (שבזי 29) חוגגים היום את שבוע הספר בחגיגת חתימות אולטרה מרשימה של סופרים ואמנים. ישתתפו: יורם קניוק, עמליה רוזנבלום, צביקה טריגר, עדי שורק, דוד טרטקובר, אורנה קזין, חיים כהן, ננו שבתאי, בתיה קולטון, גדי דגון, דב אלבוים, אפרים סידון, דני קרמר ועוד. 17:00-20:00. חינם.

סופ"ש (16-17.6)
1. בשישי יש ערב דפש מוד בדאנג'ן.
2. ביום שישי גם יש את בלומסדיי, החג האירי שנחגג ביום בו מתרחשים אירועי הספר יוליסס (הידוע גם בתור הספר המשעמם-ביותר-בעולם). צפו לחגיגות חמודות בפאבים האיריים באיזור (ובעיקר במולי בלומס במנדלי 2).

בקטנה:
1. לאחרונה שלחו לי כמה אנשים מידע על אירועים במייל. זה היה רעיון נ-ה-ד-ר ואני קורא לכולם להמשיך כך! בחיי, שלחו מידע על כל אירוע מקורי שבא לכם – אפילו ובעיקר אם אתם אלו שמארגנים אותו.
2. עכבר העיר הביאו אותה בספיישל נחמד על שוק הפשפשים (לכבוד החגיגות בימי חמישי). גיליתי שם כמה מקומות שלא הכרתי, אז זה כבר טוב.
3. לכל מי שעדיין לא יודע: קפה ברזילי עומד לעבור מקום לאחר השבוע הנוכחי. סתם, שתדעו.
4. בתי קולנוע לב יוצאים במבצע 'שניים במחיר אחד' לרגל המונדיאל. כל הקונה כרטיס לסרט במחיר של 35 ₪ יקבל כרטיס חינם לסרט אחר המוקרן ברשת. המבצע מתקיים בתאריכים 9.6-28.6. המוצא קשר בין המבצע למונדיאל מקבל ארטיק מתנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting