אירועי השבוע האמיתיים 2.9.2006 – 27.8.2006

אומרים שהיה מעניין פה בזמן שהלכתי. בכל מקרה, בטח איבדתי קצת מיכולתי למצוא אירועים מעניינים, אז תסלחו לי אם יהיה הפעם קצת חלש.

יום א' (27.8)
1. פסטיבל האנימציה, הקומיקס והקריקטורה התחיל אתמול בסינמטק ת"א (שפרינצק 2) ויתקיים עד יום שלישי. התוכניה מלאה בסרטים מסקרנים והרצאות מעניינות, וגורמת לי כאב לב עצום על כך שלא אוכל להגיע ליותר מאחד מהם (וגם זה בקושי). נו, אאלץ להסתפק בבזבוז כספי על חוברות כחול-לבן חדשות.
2. תאטרון הגוף (סלמה 46 – בחצר הפנימית) מעלה מופע ייחודי לכבוד חגיגות היובל של בית הספר הצרפתי עליו הוא מבוסס. כמו תמיד, מחיר הכניסה הינו סמלי בלבד (15 ש"ח) והיצירות אמורות להיות מקוריות. 21:00.
3. ליין מסיבות רגאיי חינמי למהדרין, בשם "מרק רגאיי" מתחיל לרוץ בימי א' בחוף טופסי (חוף הילטון). סתם, שתדעו.

יום ב' (28.8)
1. בכלי זמר (דיזינגוף סנטר) מארחים כיתת אמן עם טל פרידמן, הראל בן עמי (התעויוט) ולהקת הקריות. זה חינם, אך מומלץ להזמין מקום מראש בטלפון 03-6298251).

יום ג' (29.8)
1. פסטיבל C-Sides נערך זו השנה השניה בירושלים, והפעם תחת הכותרת "פסטיבל למוזיקה אלקטרונית ואמנות מדיה פוליטית". מדובר בשיתוף פעולה *ענק* בין הסצינה האלקטרונית הניסיונית המקומית לזו הגרמנית. כמעט מאה אומנים, מתוכם 37 זרים, ממיטב הלייבלים של האלקטרוניקה הנסיונית בעולם ישתתפו במרתון בן שלושה ימים של הופעות, מסיבות, תערוכות וכיתות אומן. לקראת הפסטיבל ראה אור אוסף מרובע הכולל קטעים של האמנים המשתתפים בו (למצוא באתר הפסטיבל , תחת Releases). המחירים אינם יקרים עבור שפע תרבותי מדהים כזה: 60 ש"ח ליום אחד (50 לסטודנט) ו – 120 לכל שלושת הימים (110 לסטודנט). רכישה מראש של כרטיסים לכל שלושת הימים תוריד את העלות ל – 95 ש"ח. בואו בהמוניכם!
ג'-ה' 29-31.8. מרכז הקונגרסים, בנייני האומה, ירושלים.
2. שרון עזריאלי, הבת של זה מהמגדל, משתתפת במופע "שרים על הגג": קונצרט שירה בציבור על גג עזריאלי (אני תוהה איך הם קיבלו אישור לזה?). שרון, זמרת אופרה ממונטריאול, תחבור לשישה זמרים-שחקנים מתיארון יידישפיל לאירוע קונצרט\שירה בציבור. המחיר: 80 ש"ח, אבל יש הנחות ל(תנשמו עמוק): מנויי התיאטרון, אזרחים ותיקים, בני נוער, סטודנטים וכן לאנשי צפון הארץ ודרומה. במילים אחרות: יש הנחות *לכל* מי שלא חי בבועה.
3. מדי יום שלישי ב – 21:00 מתקיימים ערבי פלמנקו באחד הפאבים\מסעדות האהובים עלי: אל בריו (נח מוזס 22). בזמן ההופעה מוצעת לסועדים כוס יין של יקב בנימינה יחד עם טאפאס פירות ים, בארבעים ש"ח.

יום ד' (30.8)
1. ברוך שפטרנו מצרתה של זו: עיר הבירה של גולדסטאר עוזבת את תל אביב לנפשה, ומצפינה היום (ומחר) לחיפה, כמחווה לתושבי הצפון. מדובר, כרגיל, בהפנינג של מופעים, מוזיקה, ריקודים, אוכל, בירה (בעיקר גולדסטאר) והרבה ערסים. יש כמה הופעות טובות חינם, שאולי בשבילם שווה להגיע, אך מצד שני, אין שום דבר שאי אפשר לראות במקום אחר בתנאים נוחים יותר.
ולפינתנו הקומית. לילה מדווחים ש "להשלמת אווירת הפסטיבל תוקם במתחם שדרת הבירות המיוחדות, בה ימכרו כעשרה סוגי בירות מרחבי העולם וכן בירות תוצרת הארץ". שמעתם?! עשרה סוגים(!). לא ייאמן! אני חושב שהנורמה ג'ין, עם עשרות סוגיו, חייב להיסגר מיד בבושת פנים. אין לו סיכוי לעמוד בתחרות.
(אגב, לא מצאתי אתר לפסטיבל. הייתכן כדבר הזה? האם החובבנות פשתה בטמפו?)
2. ה – Twilight Singers מופיעים היום (ומחר) בבארבי (קיבוץ גלויות 52). אני הולך וא-תתתתתתם ללללל-א! נה נה ונה נה! :-). 150 ש"ח. 22:00.
3. אירוע "קולטים בנמל 3" מתקיים היום בהאנגר 11 בנמל ת"א. המופע, פרי יוזמתו של המשרד לקליטת עליה, אמור לקרב בין הישראלים מלידה לישראלים מבחירה (יענו: אלו שבדיוק עלו). בין המופיעים ניתן למצוא את עברי לידר, עידן רייכל, סאבלימינל והצל ועוד רבים אחרים. כמו שניתן לראות: לא בדיוק רשימת המופיעים החביבים עלי – אבל היי! זה חינם, אז למה להתלונן?
הכניסה למופע ללא תשלום, אך צריך להזמין כרטיסים מראש דרך מזכירות משרד הקליטה. התוכנית המקורית שלכם הייתה להעביר את הערב בדמעות על כך שלא השגתם כרטיסים ל Twilight Singers? הנה, רואים – סידרתי לכם בקלות תוכנית אלטרנטיבית נעימה 🙂
4. והנה אופציה חינם אליה לא צריך להזמין כרטיסים מראש: Electro Game עושים מוזיקה אלקטרונית בלילנבלום 19. 22:00. חינם.
5. מועדון הפטיפון (יצחק שדה 32) מארח את מונוטוניקס: הלהקה שמציבה כליה במרכז הקהל ומרקידה אותו בקצב הפוגו. 30 ש"ח. 22:00. יהיו גם ה – Verner Alarm, ו… לבנון (!).

יום ה' (31.8)
1. להקת שחרית, המתמחה במוזיקה מזרחית אותנטית, ומבצעת, בין השאר, פיוטים של יהודי סוריה, עירק וצפון אפריקה – מגיעה להופעה נדירה בת"א (הם ירושלמים במקור). בעכבר העיר טוענים שזה מומלץ לכל מי שמוזיקה עם עומק רגשי ותרבותי נוגעת בו. אני מאמין להם.
2. לייבל Earsay מבית האוזן השלישית, עורך פסטיבל בשם.. (תיפוף מותח) Earsay. הפסטיבל ייערך במועדון לבונטין 7, שממוקם ב.. (תיפוף מותח) רחוב לבונטין מספר 7. בערב הראשון יופיעו מיקי שביב, עמית ארז, Jet Sam ו Rockfour. ובשני יופיעו: Mad Bliss, יובל גורביץ' וה – Midnight Peacocks. רשימת הופעות סופר מכובדת ומוצלחת, ובמחיר 50 ש"ח לערב (80 ש"ח לשני הערבים במכירה מוקדמת) הרי שזוהי עוד עסקה מוצלחת המתקיימת השבוע. הערב היום מתחיל ב – 21:00.
3. בשביל כאלו אירועים אני אוהב את ת"א: מערבולת הינו אירוע אומנות בינתחומי המתקיים היום בחוף עלמה ביץ' במאנטה ריי. ב – 22:00 תבוצע היצירה Song For X, המבוצעת ע"י רקדנית הלובשת מסיכה עליה מוקרן וידאו. ב – 22:30 יחל וידאו ג'אם: הקרנת סרטי וידאו-ארט וקולנוע קצרים על מסך ענק. ומחצות ועד הבוקר: מסיבת חוף חינמית. לתשומת לבכם: האירוע מאורגן ע"י מעין שלף, שכבר ארגנה בעבר אירועים מצוינים כמו אירוע האמנות ההמוני בשכונת נגה.
4. אני מת על ערבי הרוק הקיצוני בגדה השמאלית (אחד העם 70). הפעם יש שם הארדקור, פאנק ורוקנרול, כאשר שמות המופיעים הם: בוא לבר, אוטו רוסיה מח"ש והנירים. לא נשמע מסתורי עד כדי פיצוץ? 19:00. 30 ש"ח.

סופ"ש (1-2.9)
1. ערב שני לפסטיבל Earsay בלבונטין 7 (ראו יום חמישי). היום מתחיל הערב ב – 22:00.
2. זה כבר כמה שבועות שאני מקבל, כמו שעון, הזמנה לליין מסיבות "גג העולם" ברחוב התחייה 17 ביפו (על גג הבניין). כניסה חינם עד חצות, 20 ש"ח לאחר מכן – ואלכוהול איכותי במחירים מוזלים. מדווחים לי שזה ממש טוב.
השבוע, ע"פ ההזמנה, מובטח קוקטייל חינם למגיעים מוקדם. תהנו 🙂

בקטנה:
1. דן תורן, אחד האומנים האהובים ביותר עלי (וגם אחד מאלו שאני קונה את הדיסקים שלהם עוד לפני בירור איכותו בעזרת עותק פיראטי) נתן השבוע ראיון משובח ביותר בעיתון העיר. אך למרות זאת, מכיל תחילת הראיון את המשפט הפלצני הבא: "אנשים בעלי נטיות אמנותיות חווים את הדברים שנייה לפני שהם קורים" – שמטרתו להסביר כיצד חזה תורן את המלחמה עוד לפני שהחלה.
תהרגו אותי, אך אני לא נוטה לייחס תכונות מיסטיות לאמנים אהובים עלי. אבל אולי זה רק אני.
2. בעכבר העיר מדווחים שיקב מורד מוכר ליקרים מעניינים-עד-מאד כגון: חרובים, גת, פטרוזליה, סלק ועוד ועוד. ואללה מעניין. תנו דיווח אם יצא לכם להיות בטעות באיזור התעשייה של כרמיאל.
3. טיים אאוט מדווחים שיש ריקשות בנמל ת"א. ישראלים בטלנים. לא היו שורדים יום אחד בצבא 🙂
4. ועוד מטיים אאוט: מסתבר שקריית המלאכה, בין שדרות הר ציון לרחוב שוקן, הפך לאיזור האמנות הלוהט בישראל. למה אני תמיד מגלה הכל אחרון?

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]

2 תגובות

  1. loyla הגיב:

    שלום אני מחפשת סרט שהוקרן בערוץ הראשון אני חושבת מסופר על אישה שנכנסה לכלא ולה שלושה ילדים סרט מאוד יפה ואחותה של האם נאלצה לטפל בשלושת ילדיה עד שהתחברה עם הספרנית בבית הסוהר וההיא החלה להסביר לה איך משתחררים הכי מהר שאפשר אפילו שהיא יודעת שלא עשתה דבר תודה למוצאים סרט מעלף