אירועי השבוע האמיתיים 16.9.2006 – 10.9.2006

היסטוריה קטנה התרחשה השבוע כאשר 'רמת השרון' אוזכרה לראשונה בבלוג – ואף יותר מפעם אחת. איזה כיף לראות את תושבי רמת השרון עושים מאמצים עצומים כאלה להיכנס לבלוג שלי 🙂

יום א' (10.9)
1. חומוס סעיד המיתולוגי מעכו מגיע לתל אביב – ומקיים היום פתיחה חגיגית. בעוד שהבעלים טוענים שהסניף התל אביבי הולך להיות "העתק מדויק עד רמת הכפית", הרי שהם כבר איכזבו כשקבעו את שעות הפתיחה המוזרות: 10:00-22:00. חומוס, לכל מי שלא יודע, אוכלים עד 9 בבוקר. ורק אז. דרך בגין 120. א'-ה' 10:00-22:00. ו' 9:00-16:00.
2. החבר'ה המגניבים מחמורוטק, שאין לי כוח לכתוב עליהם הקדמה כל שבוע (אז פשוט תסתכלו פה) מביאים לנו השבוע את תיק אלצהיימר: סיפורו של רוצח שכיר שנזכר שלרצוח זה רע. הסרט, שעלילתו מזכירה באופן חשוד אי-אלו ספרים מסדרת ולאד טאלטוס, זכה באוסקר הבלגי לסרט הזר – כך שיש כבוד. אולם פאסטליכט, בניין מקסיקו באוניברסיטת ת"א. 18:00. חינם.
3. אחת התכונות המרשימות ביותר של מועדון הגדה השמאלית (אחד העם 70) היא היכולת להביא כל שבוע שתיים-שלוש להקות שמעולם, אף אחד, לא שמע את שמן. ולכן, הרמתי יותר מגבה אחת כשראיתי ברשימת המשתתפות בערב הרוק המיוחד היום, את להקת לבנון המופלאה (והדי מוכרת). כמובן שעל מסורת צריך לשמור, ולכן לצד לבנון יופיעו ליה פרנצ'סקה ומגנוליה הלא מוכרות. זוהי הופעת פרידה חגיגית של לבנון לפני סיבוב הופעות בארה"ב, כך שבטוח שכדאי להגיע. 21:30, 40 ש"ח.
4. לידיעת חובבי הרוק הישראלי: בלימה לימה (לילנבלום 42) יופיעו היום דבק במופע שעולה 30 ש"ח. 22:00.
5. פסטיבל טעימות מיפו עליו דיווחתי שבוע שעבר, ממשיך גם השבוע במלוא המרץ. כלומר, גם השבוע ניתן להנות מטעימות זולות, סיורים, בתים פתוחים ועוד מיני תופנים המתרחשים ביפו. תבדקו פרטים באתר.
6. כולי תקווה שאתם פה בשביל הדברים הקצת הזויים, בגלל שהמופע התנכ"י המשתה הוא בדיוק אחד כזה. הוא לא מאורגן ע"י אף תאטרון או גוף מוכר וגם לא מפורסם במדיות הרגילות. זה מתרחש היום ב – 20:30, ואני לא באמת בטוח איפה – אבל אפשר להרים טלפון למספר 054-7444641 לצורך פרטים והזמנות. מידע נוסף ישנו הזה.

יום ב' (11.9)
1. הטמפטיישן (אלנבי 35) יוצאים בליין מסיבות קיטש בימי שני. יש מוזיקת קיטש, יש קוקטיילים קיטש שיוגשו בכוסות קיטש (כלומר, הרבה סוכר מסביב לפיה) ויש את אווירת הקיטש הטבעית של המקום. לצערנו, איש לא הבטיח שהבנות יבואו בלבוש קיטש – וחבל. אני דווקא אוהב את הסגנון. מ – 22:00 עד 5:00 לפחות (מטבח נסגר ב – 4:00). חינם.
2. Monkey son of a donkey, להקה שהפכה למפורסמת בזכות אוסף פולארויד 01 והשיר הפוליטיקלי-קורקט 'שרמוטה', מופיעה היום יחד עם המשביר לעגבות ואוטו רוסיה בלבונטין 7. על השתיים האחרונות לא שמעתי מעולם, אבל מסתבר שהן עושות פאנק רוק. זה עולה 20 ש"ח וזה מתחיל ב – 20:00. איזה יופי זה הופעות שמתחילות מוקדם 🙂
3. מסיבת אייטיז דיסקו "מטורפת" נערכת היום בלילה (בן יהודה 77). על המוזיקה אחראי שחר שפירא, די.ג'יי ותיק ומצוין שעבר כבר כמעט בכל ליין אלטרנטיבי בעיר. הכניסה חופשית, מי שמגיע עד חצות מקבל צ'ייסר חינם, ועד 00:30 יש מבצעי 1+1 בבר. מתחיל ב – 22:00.
4. בתמונע ממשיכים בליין תרבות יום ב', בו מוצעות הצגות ב – 25 ש"ח. השבוע מועלות מיי פירסט סוני המפורסמת של בני ברבש ו קשר דם.
5. איזה כיף זה שלהקה ידועה ומוצלחת מופיעה חינם: נערות ריינס יביאו אותה ברוק ישראלי ב Sublime (סלמה 53) היום ב – 22:30. למרות הביקורת הרעה שלי על הצוות של המקום, הוא עדיין שווה ביקור. גם הנערות שוות שמיעה – ומי שלא מאמין לי יכול להוריד את הסינגל שפורסם באייפוד הרעב.

יום ג' (12.9)
1. היום נפתחת במדיטק (שדרות גולדה מאיר 6, חולון) תערוכת מילים – אהוד מנור בה יוצגו 70 איורים של אומנים חשובים ל – 70 משיריו הגדולים של היוצר. ערב הפתיחה יכלול את השקת ספר התערוכה, כמה נאומים מאד משעממים וגם חלק אומנותי בהשתתפות קורין אלאל, אוהד חיטמן ואחותו, ענת חיטמן. ונסיים בציטוט מתוך אתר wol: "אין לנו שיר למלחמה הזו, ואולי זה בגלל שאהוד מנור איננו איתנו". מתחיל ב – 20:00, ובשום מקום לא כתוב שזה עולה כסף – אז אולי זה חינם?
2. אני יודע שכבר המלצתי על זה לפני שבועיים – אך אני באמת מחבב את המקום, ככה שתאלצו לסבול עוד המלצה. החיים קשים אני יודע. אז כך: באל בריו (נח מוזס 22) עורכים מדי שלישי ריקודי פלמנקו ספונטנים של אנסמבל להקת קומפאס. מלבד זאת מציע המקום גם כוס יין טמפרניליו של יקב בנימינה עם טאפס פירות ים בארבעים ש"ח. משתלם? אחול משתלם. (עדיף להזמין מקום מראש בטלפון: 03-6960512).
3. זה לא האירוע הכי אלטרנטיבי בעולם, אבל איך יכולתי לעמוד בפני שם מגניב כמו "תחרות באטלים"? תחרות קרבות הראפ נערכת היום בצ'יץ' ביץ' בראשות הרזידנט (לא סובל את המילה הזאת) upreme$ והמנחה Shi 360. 22:00. כניסה חופשית. יהיה קווווווווווול.

יום ד' (13.9)
1. אנשים טובים מרמת השרון יזמו פרוייקט חדש המערב בתוכו כמעט כל עקרון מוסרי קיים. המטרה: לאסוף מחשבים ישנים מחברות הייטק, למחזר אותם ולמכור בזול דרך קואופרטיב בקלקיליה. כל מי שחושב שהוא יכול לעזור, מוזמן להגיע למפגש המתנדבים ברחבת יד לבנים בהרצליה ב- 18:30. כניסה עולה 135 ש"ח כאשר הרווחים הם קודש לתפעול הקואופרטיב בקלקיליה. (סתם! סתם! זה חינם).
2. חברים, יש מתחרה חדש לחמורוטק, אלו מיום א', באגף 'האירוע הקולנועי המגניב בעיר'. החל מהשבוע יוקרנו במועדון לבונטין 7 סרטי פולחן שלא הוצגו מסחרית בישראל. הסרטים יוקרנו מדי יום רביעי והכניסה אליהם – חופשית. השבוע יוקרן The American Astronaut מחזמר מדע בדיוני שהפך לקאלט עולמי (אם אתם מאמינים להודעות פרסומיות). 24:00. חינם.
3. מסיבת שלוש שנים ל בלום בר (קינג ג'ורג' 2) עלולה להיות אירוע מטריף במיוחד – לו רק היה לי מושג מה הולך להיות בה. מהאתר של הבלום בר אנו מקבלים את התיאור המפורט הבא: " ואאו וואו איזה מסיבה".
4. מפגש מעניין במיוחד יש השבוע במסגרת אירועי "גב אל גב" של אברקסס (לילינבלום 40): אפרת גוש ויוני בלוך, שני אומנים שאני מחבב במיוחד, נפגשים לסט דיג'וג' משותף. 23:00. חינם.

יום ה' (14.9)
1. פסטיבל מים אהבה הוא, למרבה הצער, לא אירוע נודיסטי רוחני, אלא נסיון מוערך של מועדון קולטורה (הרצל 154) לעשות פסטיבל שיישלב הכל – אמנות ומוזיקה, תערוכות והופעות, וידאו ארט ופלסטיקה. האומנים המופיעים באירוע הם הבנות נחמה, דנה ברגר, NX2, אלונה דניאל, דודי לוי ואחרים – אולם הקהל מתבקש להתמקד במכלול האומנותי כולו ולא רק בהם. רוצים לראות פה פרטים על כל ההופעות, התערוכות והמיצגים? אז חבל – כי יש הרבה כאלה ואין לי כוח להעתיק את כולם 🙂 פשוט תבדקו בקולטורה לפרטים.
2. ספריית בית אריאלה מקיימת (pdf) השבוע יום פתוח לקראת חידוש הפעילות. יש המון דברים חינמיים (תבדקו ב תוכניה) אבל חייבים להירשם מראש בטל' 03-6910141, שלוחות 208, 209, 222.
3. מסיבה אפלה במיוחד תיערך היום במועדון הסילבר (הרצל 146) לרגל יציאת האלבום החדש של להקת Combichrist. יהיה: EBM, Industrial, Old School EBM, Dark Electro ועוד כל סגנון יותר כהה מאפור שאתם יכולים לחשוב עליו. 23:30. 40 ש"ח כניסה – ובירה ב – 11 ₪, וודקה רדבול (בלעחס!) ב – 22 ש"ח.
4. במסגרת פסטיבל טעימות מיפו 3 נערך היום אירוע משמרת לילה בשוק הפשפשים. בעברית זה אומר: מיצגי אמנות, מופעים, דוכנים ועוד. מ -20:00 ברחבת שוק הפשפשים.

סופ"ש (15-16.9)
1. תרומתו העיקרית של הסרט הערבי המסורתי בשישי אחה"צ לתרבות בה גדלתי, התבטאה בעיקר בבדיחות שסיפרנו עליו. בכנאפה (פרישמן 90) התרשמו ממנו הרבה יותר, ולכן החלו בשישי שעבר לערוך בשעה 17:00 מסיבות סרט ערבי. בתפריט: עראק ביתי בטעמים, ריקודי בטן, ניגובים, קבבים – וכמובן: סרט ערבי שיוקרן על מסך ענק הפונה לשדרה. מי יודע, אולי אגלה שפספסתי איזה פיסת תרבות מקסימה? חינם.
2. ליין אפ ההופעות בלבונטין 7 בשישי הקרוב מספיק מטורף בשביל לקבל אייטם. ב – 16:00 יופיעו שם צביקה פלסר ושי וודנר ב מוזיקה קלאסית (בטהובן וקודאי). ב – 22:00 יופיעו אמסטף עם ניו מטאל וחאלס, להקת רוק ערבית מעכו. שתי ההופעות עולות 50 ₪ (השתיים האחרונות דורשות כרטיס אחד).
3. העתקה בוטה של הטקסט משבוע שעבר: " הבלוג ימשיך להמליץ לכם ללכת לליין המסיבות האלטרנטיבי "גג העולם", אשר נערך כל יום שישי ברחוב התחייה 17 ביפו. כמו תמיד, עוד לא התקבלו פרטים על המסיבה הקרובה – אז תבדקו את הפוסט לעדכונים בהמשך השבוע." (עד שלא ישתנה כלום גם הטקסט יתעקש לא להשתנות).
4. אירועי סטודיו פתוח ברמת השרון נערכים זו השנה הרביעית ברציפות (מה שלא מפריע לי לשמוע עליהם רק השנה). זה התחיל שבוע שעבר, אך גם בסופ"ש הזה נמשכים הביקורים בבתי אומנים והאירועים השונים בחוצותיה. את רשימת האומנים שפותחים בתיהם ניתן למצוא פה (doc) ורשימת האירועים נמצאת באתר הזה תחת קטגוריית 'תרבות ואירועים'.
5. הליין האלקטרוני המצוין, פאקוטק, מרים מסיבה אחרונה לפני חופשה בת מספר חודשים. משה שור 3 (כניסה מקיבוץ גלויות 47). מתחיל ב – 23:00. לא נעים לי לאמר, אבל אני לא יודע כמה זה עולה. בטח בסביבות ה – 50 ש"ח.
6. T-Market, שוק חולצות הטישרטים נערך הסופ"ש בפעם השלישית במועדון ברזילי (הרכב 13). יהיו: 70 מעצבים וחנויות שימכרו מיטב עיצוביהם. כניסה תעלה 5 שקלים. בין 10:00 – 20:00.

בקטנה:
1. אולי זה בגלל שהחופש הגדול נגמר, ואולי זו סתם מקריות – אבל אין אפילו אירוע אחד השבוע שגורם לי ממש ממש להתרגש. נו, ניחא. נחיה.
2. לפני נסיעתי לחו"ל הייתה מגמה מבורכת של גולשים לשלוח לי לינקים לאירועים מעניינים בעיר. מאז חזרתי נפסק קצת הזרם – כך שאני נאלץ לחדש את הקריאה: כל מי ששמע או ארגן משהו מעניין, עדיף באזור המרכז, מוזמן (בעצם, הרבה יותר ממוזמן) לשלוח לי פרטים על כך לכתובת שמתפרסמת בראש הבלוג. ברצינות, אני נורא אתרגש. אולי אפילו יהיו לי דמעות.
3. הספר City Guide Tel Aviv שיצא השבוע אמור להציג לתיירים את תל אביב המגניבה האמיתית. להיות כנה? רוב הסיכויים שלא ארכוש אותו בקרוב – אבל אם מישהו שקרא רוצה להביע פה דעה, הרי הוא יבורך.
4. משהו בלב צורב לי כשאני קורא את ספיישל ניו-יורק של טיים-אאוט. קשה לראות כמה דברים טובים, שאני לא יכול לחוות, מתרחשים עכשיו בעיר שאני הכי אוהב בעולם (נו טוב, יחד עם עוד כמה אחרות).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting