עונת הפיילוטים עומדת להסתיים (חלק א')

כולם כותבים על עונת הטלוויזיה החדשה, אז מה? שרק אני אצא פראייר?

לאחר שנתיים-שלוש בהם הקולנוע האמריקאי משחרר בעיקר מלפפונים, ולאחר שנתיים-שלוש בהם בטלוויזיה האמריקאית יוצאים עוד ועוד פנינים – לא נותר לנו אלא לקבוע: את אמנות הקולנוע הטובה בארה"ב עושים דווקא בטלוויזיה.

אבודים, ורוניקה מארס, משפחה בהפרעה, קוראים לי ארל, סקראבס, עקרות בית נואשות, 24 ועוד ועוד. כל אלו גרמו לי, השנה במיוחד, לקצוץ ציפורניים לקראת תחילת עונת השידורים החדשה. לא ראיתי את כל הפיילוטים שיצאו (יש לי חיים), אלא בעיקר כמה שקיבלו ביקורות מוצלחות במיוחד. ונקודה נוספת לפני שנתחיל: לא יהיו ספויילרים בסיכומים – אך כן יהיה סיכום כללי של העלילה וכמה הערות עליה – כך שמי שזה מפריע לו, מתבקש להימנע מקריאה.

Heroes
 Heroes

קבוצת אנשים מרחבי העולם מגלה, לפתע, שיש להם כוחות מיוחדים. לא ברור למה הם קיבלו אותם. לא ברור מה הם צריכים לעשות איתם – ולא ברור אם הם שמחים שיש להם כאלו – אבל אין להם ברירה – זו העלילה. הכוחות עצמם לא משתייכים לז'אנר ה"מגניב". הם לא יורקים אש, יורים קרח או מוציאים סכינים מהידיים. למעשה, חלק מהכוחות כל-כך לא מגניבים, שאפילו לא ברור בשביל מה הם טובים. כמו למשל, זו שרואה דמות אחרת כשהיא מסתכלת על עצמה במראה.

העלילה קצת איטית, כמו באבודים, אך לדעתי כתובה היטב. הגיבורים מקושרים בקשרים משונים אחד לשני, כמו באבודים, ולדעתי זה קצת טיפשי. הפיילוט נפתח בהצגת הדמויות וגילוי הכוחות – כלומר: בצורה הכי צפויה בעולם. אבל בהמשך זה משתנה. מאד משתנה. יש לפחות שני טוויסטים בפרק. אחד קטן ואחד ע-נ-ק-י שתפס אותי לגמרי לא מוכן. יש גם הכנה למה שנראה כמו העלילה של העונה כולה (אם לא של הסדרה) – ויש כתיבת דמויות אמינה ומשכנעת. כן כן – הגיבורים לא מתנהגים כמו דבילים מושלמים.

אותי זה קנה ואני מחכה להמשך בכיליון עיניים – אך אל תשכחו שאני גיק של סופר גיבורים.

The Knights Of Prosperity
 The Knights Of Prosperity

חבורת אנשים, שהדרך הכי פוליטיקלי קורקט לתאר אותם תהיה 'לוזרים שאפילו את התוכי שלי לא הייתי מעז להשאיל להם' מחליטה לשחק אותה רובין הוד ולגנוב מהעשירים. הם נטפלים למיק ג'אגר המסכן, שמשחק בסדרה את עצמו, וזוממים מזימות על גבי מזימות בכדי להוריד אותו מהעול של להיות אחראי על רכושו. אם נראה לכם שזו העלילה של חמש הדקות הראשונות – הרי שאתם טועים: זו העלילה של כל העונה הראשונה. למעשה, זו הייתה אמורה להיות העלילה של כל הסדרה – אבל אז גילו שג'אגר מתכוון להשתתף רק עונה אחת, ולכן נאלצו לשנות את שם הסדרה מ "בואו נשדוד את מיק ג'אגר" לשם הנוכחי.

לסדרה יש כמה יתרונות: פס קול מצוין, שחקנים מצוינים, כושי גדול וכמובן: את העניין הפעוט הזה שלפחות ע"פ הפיילוט – היא נורא מצחיקה. יש לה גם כמה חסרונות, ביניהן ניתן למנות עלילה טיפשית וצוות סטריאוטיפי עד מוות: מנהיג (באמריקאית זה אומר: בחור שנותן נאומי מוטיבציה טיפשיים), כוסית, ילד טוב, בחור חכם וציני, אחד עם אומץ – וכמובן, כושי ענק.

אל תצפו לסיינפלד חדש, או למשפחה בהפרעה – אבל בתכל'ס, נראה לי ששווה צפייה. לפחות בהתחלה.

מי רוצה להיות גיבור על
אין מקום מושלם מזה לתת כמה מילים על סדרת הראליטי שרצה בקיץ האחרון: מי רוצה להיות גיבור על. מצד שני, למה לי לכתוב על זה כמה מילים, בזמן שאנשים אחרים כתבו על זה הרבה יותר מכמה מילים? (והרבה יותר טוב ממני). הנה, תקראו פה.

בקטנה:
1. בשבוע הבא: חלק ב' עם שלוש סדרות מרגשות (או שלא). הסיבה היחידה שהם לא נכנסו לפוסט הזה היא שעוד לא הספקתי לצפות בהן. אני יודע, אני יודע – סדר העדיפויות שלי ממש לא נכון. אל דאגה – עובדים על זה.
2. קצת קישורים לחבר'ה שכתבו על העונה החדשה יותר בהרחבה: למסך המפוצל יש שלוש כתבות בנידון (1, 2, 3). ל – 1909 יש רק כתבה אחת.

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]