שירי בירה איריים

להרבה עמים יש הרבה שירי שתייה. לגרמנים, רוסים, פולנים, צ'כים, הונגרים – ואפילו לישראלים יש כמה ("עוד לא אכלנו, עוד לא שתינו – יבש לנו בגרון!"). אבל למרות שלפחות חמשת הראשונים הם עמים שמתמחים בשתייה יותר מאשר האירים – הפכו שירי השיכורים של האחרונים לסמל של ממש. למעשה, מאד קשה לי לדמיין כרגע שיר אירי כלשהו שלא יכול להפוך להמנון שתייה.

אז לכבוד אלו ששותים נפט שחור בפאבים – קבלו את רשימת חמשת שירי השתייה האירים הגדולים ביותר. לצערי הרב, היות ואין לי שטח אכסון, תאלצו להשיג את השירים בכוחות עצמכם. מישהו צעק הרגע סולסיק?
(הערה: שירים אלו הם חמשת השירים הגדולים ביותר לדעתו של ניימן – וסביר להניח שאך ורק לדעתו. היות והבלוג 'ניימן 3.0' הוא דיקטטורה אכזרית של אותו הניימן, הרי שדעתו היא היחידה שנחשבת פה. אסור בתכלית האיסור לחלוק עליה)

Seven drunken nights (מילים)
כל לילה חוזר גיבור השיר לביתו במצב פיזי של As drunk as drunk can be – וכל לילה הוא מוצא משהו מוזר מתרחש בבית (ומעיד על נוכחות גבר אחר בבית). כל פעם אשתו אומרת "you're drunk you're drunk you silly old fool" וממציאה לו תירוץ מוזר – וכל פעם הוא פוסל את התירוץ בשורה מצחיקה. וכך, הולך וחוזר, מגלה ומתעלם וצוחק ומתבדח, עד הסוף הבלתי נמנע בו הוא חוזר הביתה ומוצא "A thing in her thing, where my old thing should be". ולמי שחושב שמדובר פה על שיר עצוב – אז ממש לא. זו מין קומדיה קלילה על התמוטטות חיי נישואין של אדם שיכור.

אה כן, יש גם גירסת מד"ב בשם Seven Drunken nights in space. היא אפילו הרבה יותר מצחיקה.

Beer beer beer (מילים)
כמו שהשם רומז: שיר האהבה לבירה ולממציאה, צ'ארלי הופ (שאגב, הוא לא הממציא האמיתי שלה). מושלם, פשוט מושלם, לפאב מלא אנשים עם כוסות בירה ענקיות שיודעים את המילים בע"פ. אם יש לכם פאב פנוי והמון אנשים שאוהבים בירה ושירה שתויה – אז תקראו לי ונארגן ערב נחמד.

Some say the devil is dead (מילים)
"השטן מת! השטן מת!" אומרים חלק מהאנשים. אבל אחרים אומרים "הוא קם לתחיה! הוא קם לתחיה!" ומוסיפים "והתגייס לצבא הבריטי". השיר בו האירים, שלא ידועים בחיבתם הרבה לאנגלים, מסבירים לכולם מאיפה השיג צבא הוד-מלכותה את חייליו. הגירסא האהובה עלי לשיר היא להקת המטאל Cruachan. קאברי מטאל לשירים עתיקים הם ז'אנר שאני מאד מחבב.

Those were the days (מילים)
לא יודע אם אתם מזהים את שם השיר – אבל את המנגינה, תזהו גם תזהו לו תקדישו כמה דקות בשביל להשיג אותו. זהו שיר נוסטלגיה לבר שהיה, לחברים שהיו בו. לזמנים שמחים שאבדו – ועל אנשים שמאד מתגעגעים לזה. בתור תושביה של עיר בה ברים נסגרים על ימין ועל שמאל – בוודאי יש פה כמה קוראים שהשיר ידבר אליהם.

Drunken sailor (מילים)
"מה נעשה עם חייל שיכור?" שואל השיר שאלה שהעסיקה בעלי פאבים איריים רבים לאורך השנים. עקב נפשם הרכה של חלק מקוראינו, לא נזכיר פה את כל הפתרונות המוצעים – אך רק נציין שהם כוללים בטן, סכין גילוח חלוד ועוד כמה נפלאות ממיטב הדמיון האירי. המלצת הבלוג: מושלם לריקוד במהלכו שוברים בקבוק בירה על ראשו של מלח שיכור. עכשיו רק צריך למצוא מלח שיכור בת"א, ואז העולם יהיה מושלם.

בקטנה:
1. אין כמו לשבת בספריה, לראות מישהו גולש בוואינט במחשב בעודו מדבר בפלאפון – ואומר לתוך המכשיר: "אמא – באמת שאין לי זמן לזה. לא, נו. אני פה בספריה, לומד כל הזמן – אפילו הפסקות אני לא לוקח! באמת!".
אח. אמנות התירוץ היא מחזה נעים לעין 🙂
2. אייפוד הולך ומתפתח למכשיר שבסופו של דבר ישתלט על כל שווקי הבידור בעולם. אחרי שאתמול גיליתי שאפשר להוריד סרטים דרכו – היום התבשרתי שגם משחקים ישווקו דרכו בקרוב.

[סגור לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]