אירועי השבוע האמיתיים 14.10.2006 – 8.10.2006

וואו. חג אמיתי ראשון מאז שהטור החל לרוץ – ולמען האמת, עומס האירועים גרם לי קצת להתבלבל. אז דגשים אין היום (כי יש יותר מדי מבחר) אבל התנצלות יש: אני מודע לכך שהשמטתי כל מיני פסטיבלים זניחים יותר-או-פחות שמתרחשים השבוע. בחלק המקרים זה בכוונה (לא על הכל בא לי לכתוב) ובחלק זה בטעות. אני בטוח שתמצאו מה לעשות השבוע מהאופציות שכן מופיעות.

דגש אחד שכן ראוי לתת: האירוע המשמעותי ביותר מבחינתי השבוע הוא פסטיבל המד"ב והפנטזיה אייקון. עקב חשיבות זו, קיבל הטור התמקדות מיוחדת בפסטיבל, ובכל אחד מהימים מצויינים האירועים היותר מעניינים שמצאתי בו.

יום א' (8.10)
1. מכון ויצמן מארגן בחול המועד סוכות שבוע פתירת תעלומות. איך מזהים כסף מזויף? איך מרכיבים קלסתרון? איך לוקחים טביעות אצבעות? התשובות לשאלות אלו ולהרבה אחרות יינתן במהלך הביקור בגן המדע במכון. א'-ה': בשעות 10:00-17:00. הכניסה בתשלום, אבל אני לא יודע את גודלו.
2. נכון, זה לא בתל אביב, אבל פסטיבל סרטים הוא משהו שראוי לדווח עליו אפילו אם הוא בחיפה. אז: פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-22 של חיפה מתרחש לאורך כל השבוע. תבדקו באתר אם יש משהו שמעניין אתכם.
3. ליין ההופעות החינמי של אברקסס (לילנבלום 40) מפציץ השבוע עם שי נובלמן. כרגיל: 23:00 (יתחיל הרבה אחרי). כרגיל: מפוצץ באנשים.
4. לא ברור לי מה סוד הצלחתם של פסטיבל מספרי הסיפורים שרץ אצלנו כבר 13 שנה – כי הרי לאף אחד לא חסרים סיפורים לשמוע ממכריו – אך גם אני, כמו הרבה אחרים, נהנה מסיבות לא ידועות לשמוע עלילות של ידוענים שונים ומשונים. השבוע יחול בתיאטרון גבעתיים (רמז 40, גבעתיים) הפסטיבל ה – 13 במספר, שמבטיח כמה שמות מעניינים וכמה ערבי מחווה לאומנים גדולים. פרטים בתוכניה.
5. למרות שלל האירועים הגרנדיוזיים שנופל עלינו השבוע, אחד האירועים היחידים, מבחינתי, שנותן פייט אמיתי לאייקון הוא אמנות הארץ 5. מדובר בפסטיבל האמנות הגדול של השנה, וגם היחיד שממש מביא ניחוח מסחור בריא לאמנות – ובכך מושך אליו לא מעט מבקרים. לצד המון יצירות אמנות, המתמקדות כולן בנושא ספציפי, יש גם דוכני נקניקיות, בירה, דוכנים למכירת אמנות ודוכנים של בתי ספר שונים בארץ. שנה שעברה גם הייתה מוזיקה (שלדעתי עזרה מאד לקדם את העניין) – השנה, לפחות על פי הפרסומים – אין. גם הנושא, ששנה שעברה היה די ברור ('כוח') השתנה עכשיו למשהו הרבה יותר מופשט: 'הווה עכשיו'.
הפסטיבל ייערך מהיום ועד יום ג'. מתחם תחנת הכוח רידינג א'. 17:00-24:00. חינם.
6. ואפילו עוד פסטיבל: פסטיבל התמר שמתחיל היום הוא פסטיבל מוזיקה ישראלים בים המלח. לא נראה לי שיש צורך בביאור או פרשנות מיוחדת לעניין.
7. פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר הוא אירוע תיאטרון חזק, מגניב, מקורי, מעניין ומבטיח, שאילו רק היה מתרחש בשבוע אחר, היה מקבל ספיישל אמיתי בבלוג זה. מכיוון שהשבוע הוא נבלע בתוך אייקון ושאר 700 הפסטיבלי שמציפים אותנו, לא נותר לי אלא רק להפציר בכם לבדוק פרטים באתר. החכמים מביניכם ישלבו הצגה עם חומוס אצל סעיד, וייצאו מרוצים מכאן ומכאן. מהיום ועד יום ד'.

יום ב' (9.10)
1. היום הראשון של איקון דל יחסית בתכנים לעומת ימים אחרים – בעיקר מכיוון שהללו נערכים היום רק בשני מתחמים, לעומת יותר משבע בשלושת הימים הבאים. ראוי לשים לב לאירוע הפתיחה בהשתתפות ניל "גיימן" האליל, סרט הפתיחה: רנסאנס ולסרט גיימרז, ששמועות עקשניות טוענות שהוא טוב במיוחד.
2. נועם וצבא הישע מופיעים הערב ב Sublime (סלמה 53). מומלץ לכל מי שאוהב רוק ישראלי במיטבו. שימו לב ש"ההופעה במתכונת מיוחדת, ותכלול המונד וגיטרות בלבד". 22:30. חינם.
3. זה כבר ארבע שנים שבחג הסוכות נסגר לתנועה רחוב אחד העם בין שינקין לבלפור לצורך מיני פסטיבל חרדי הכולל הופעות וריקודים. גם השנה זה יקרה. מלבד האמור לעיל יהיו גם להטוטני אש וחלוקת פרסים לילדים, שאחריה יתחילו ההופעות והריקודים. רחוב אחד העם: בין בלפור לשינקין. מ – 20:00 ועד הרוקד האחרון.
4. אני רוכב הרבה על אופניים. בעצם, קבלו תיקון: אני פחות או יותר חי על זוג האופניים שלי. נשמע שאני בדיוק הקהל שאמור להגיע להפנינג העיר על אופניים 4 שמתרחש היום. ולמרות זאת לא ברור לי מה בדיוק יש לי לחפש בשלל הפעילויות שיש באיזור: השכרת אופניים, מסלולי טיול בעולם, מופעי ראווה של להטוטי אופניים, חידוני טריוויה על אופניים, מתחם ענק והסבר על המסלולים בתל אביב, מתחם ספינינג, שוק אופניים יד שנייה (אפשר להביא אופניים), מתחם אקסטרים, תערוכות אופניים.
מי שכן מתעניין מוזמן להגיע לספורטק ופארק הירקון בשעות 16:00-23:00. הכניסה חינם.
5. יוזמה מבורכת של העירייה שנודפת ריח חזק של נוסטלגיה: קולנוענק – הקרנת סרטים על מסך ענק בגן התקווה (גבעתי פינת דרך ההגנה). היום יוקרנו שם מדגסקר (19:00) וסופרמן חוזר (20:30). מחר יהיה את קינג קונג (19:00). הכל חינם לחלוטין. אל תשכחו להביא שמיכה!
6. איתי בלטר נמצא היום בכפוסטה (פלורנטין 5) במופע "השמש, הרוח, השד והים". מדובר ביוצר שאני מאד מחבב, ואפילו ביוצר הראשון שקניתי שירים שלו בפורמט mp3, כך שההופעה מומלצת ביותר. 21:30. חינם.

יום ג' (10.10)
1. וואו. קשה לא ללכת לאיבוד במגוון התכנים שמציע איקון ביומו השני. שימו לב לסרט האנימציה נער הקיטור, לימים קפואים הישראלי, סדנת כתיבה: שימוש בחלומות בכתיבת ז'אנר של ורד טוכטרמן (תקשיבו לה. רבים מסיפוריה נכתבו "בטכניקה" זו, כך שכנראה היא יודעת על מה היא מדברת) ול- 1001 ההרצאות המעניינות שמציאה התוכנייה. אני מפחד להמליץ על אי-אילו מהן, מהחשש שאקפח את כל השאר.
2. מהפכת אוקטובר בתמונע ממשיכה. ההצגות שיוצגו השבוע במחיר מצחיק של 25 ש"ח הן: מי הזיז את השרפרף שלי ביום ג', שיחות לילה ב – ג',ד',ה' והתיבה ביום ד'.

** אזהרת פסטיבלים **
3. אשרם, מודעות עצמית או דברים שדורשים יותר מדי חשיבה זה לא בדיוק הקטע שלי. לכן אסתפק באיזכור שפסטיבל זורבה הבודהה נפתח השבוע במדבריות ארצנו. תהנו.
4. פסטיבל הנבל נפתח היום במשכן לאמנויות הבמה (שאול המלך 19). פרטים: פה.
 Harp Festival
5. פסטיבל המחולות המסורתי בכרמיאל מתקיים גם השנה. פרטים באתר.
** סוף אזהרת פסטיבלים **

יום ד' (11.10)
1. תכני איקון היום לא פחות טובים ועשירים מאלו של אתמול. לצד עשרות ההרצאות\סדנאות\סתם אירועים מעניינים, כדאי לשים לב לסרט מסיכת המראה ע"פ ספרו של ניל גיימן , סרט החובבים הישראלי על באפי ולהפקה הבימתית המאד-מאד מבטיחה: ערפו את ראשו.
2. נאג' חמדי – עוד להקה ששמעתי עליה דברים טובים – מופיעה היום ב Sublime (סלמה 53). 22:30. חינם.
3. 1984 עורכים היום מסיבת סוכות מיוחדת בברזילי (הרכב 13). יתארחו די.ג'יי עידן קרוצ'י מההרכב האפלולי-אמסטרדמי סופיה לצורך השקת אלבומם החדש, "ת'ירד וויש". רמז: אם תרשמו באתר תקבלו הנחה. מ – 23:00. 20-40 ש"ח.
4. את אנרגיה חולנית שמעתי לראשונה שבוע שעבר, ולכן הם זכו לכך שההופעה שלהם תיכנס לטור השבוע. בשיתוף עם שליחי הבלוז, יבצעו שתי הלהקות את שירי האלבום הראשון של פינק פלויד, כולל קלאסיקות משאר האלבומים. כמו כן יבוצעו שירים מאלבום הקרוב של אנרגיה חולנית. זה יקר (100 ש"ח), זה מאורגן (מקומות מסומנים), וכדאי להזמין כרטיסים מראש באוזן השלישית (קינג ג'ורג' 48). זה גם אמור להיות כיף גדול. צוותא (אבן גבירול 30), 22:00.
5. בטי פורד ממשיכה לחגוג את יומולדת מספר 4 שלה. הפעם יגיעו אדי נוימן (טאפו) וגדי רענן (בוקובסקי) כדי לקחת את הבר לידיים ולעשות כבוד לכלת השמחה.
6. בקמלוט מעלים מופע קאברים ללהיטי שנות ה – 60-70, ובכדי להתאים עצמם לרוח התקופה הם גם קוראים לו 'פסטיבל' (למרות שהוא בעצם מופע אחד ארוך). אז: פסטיבל וודסטוק בסוכות. 20:30. 100 ש"ח.

יום ה' (12.10)
1. עוד יום איקון, ועוד יום בו אני הולך לאיבוד במבוך התכנים. שימו לב לסדנת משחקי התפקידים של סנדמן ולרצועה הקצת טחונה, אך עדיין מהנה של פרקי הומור בבאפי, אנג'ל ופיירפליי
2. ליין פרוגרסיב ת'רסדיי של קולנוע מקסים (קינג ג'ורג' 48) עושה מסיבת השקה מיוחדת לאוסף New Order. מ – 22:30. 30-50 ש"ח.
3. השבוע בגדה השמאלית (אחד העם 70): schlaf gesucht, magnolia ו happy happy joy joy. מ – 21:00. לא יודע כמה זה עולה.
 West Bank

סופ"ש (13-14.10)
1. יום שישי ה – 13 באיקון: רצועת סרטי אימה וההקרנה המסורתית-מיתולוגית של מופע הקולנוע של רוקי בכנס. זו גם ההקרנה שהכי מתאימה לחובבי-רוקי חדשים. בואו בהמוניכם!
2. יום שבת באיקון: הסרטים הטובים ביותר מכל הכנס מוקרנים ביום אחד. תבדקו בתוכנייה.

בקטנה:
1. דלילותו של הסופ"ש לעומת שאר ימי השבוע, בולטת היום לרעה. יש שתי סיבות לכך: א. מגוון הפסטיבלים לאורך חול המועד משאיר את הסופ"ש קצת מקופח. ב. הסיבה הרגילה: הסופ"ש רחוק מאד מהרגעים בהם נכתב טור זה, ולכן המידע שנמצא בידי לגביו עדיין איננו מדוייק.
2. יוזמת שירותי ההופעות של Tel Aviv Music Scene עבדה השבוע בפעם הראשונה. זה עוד לא לוח הופעות מקיף, כמו שהם קיוו שיהיה – אבל זו בהחלט התחלה נחמדה. עם קצת זמן וקצת סבלנות, יכולה להיות שם תוצאה מאד נאה.
3. מצחיק לראות שהאייטם במדור חדשות המוזיקה של עכבר העיר השבוע, הוא כמעט מילה-במילה פוסט שפורסם בטכוגרף ב – 19 לספטמבר.
4. בטמפטיישן (אלנבי 35) הופכים את הפאב לסוכה לשבוע אחד, ואף מציעים לכבוד המאורע דיל מיוחד לארבעה סועדים. ב – 259 ש"ח תקבלו 4 צ'ייסרים, 4 מנות עיקריות ובקבוק יין. שווה? תחליטו אתם.
5. וגם באינגריד מציעים דילים מיוחדים לסוכות: ליין קוקטיילים בהשראת החג. אתרוגצ'לו תוצרת בית (לימונצ'לו אתרוגים), סכך שיכור (רום, קרם דה-קסיס, הרמוסה ליים ג'וס, קוליברי סיגליות), לילה בסוכה (וודקה וניל, טריפל סק, הרמוסה ליים ג'וס, קוליברי יסמין) ואושפיזין (וודקה הדרים, טריפל סק, סאוור מיקס וקוליברי שושנה).
נשאר רק לשאול: מה זה קוליברי בכלל?
6. הסקיצה פלוס הוא מגזין מוזיקה ישראלית אלטרנטיבית חדש ומבטיח שקם השבוע.

16 תגובות

  1. מרק ק. הגיב:

    (אני מתחזה לוולווט) זה באמת רעיון טוב לשנות את הכותרת ל"השבוע האמיתי"

    ואם כבר עוסקים בעוד דברים פרט לתרבות, אז ביום שני החל מ10 בבוקר אמורה להיות התכנסות של מועדון החמש בפארק הלאומי של רמת-גן, ובין מינגול למינגול אפשר יהיה לעבור בין המכוניות ולהחליט האם היא עתיקה או מדליקה. בעצם, גם זה תרבות, תרבות מוטורית.

  2. ניימן הגיב:

    אוף. copy-paste יכול להיות עניין כל כך מסובך..

    ונשמע מגניב! שלח לי מיילים על כאלה דברים אם אתה יכול 🙂 (זה בהחלט תרבות. אפילו רשמתי פעם, בעבר העתיק על איזה פעילות שלהם).

  3. מרק ק. הגיב:

    בפעם הבאה אני אשלח, למרות שאני לחלוטין לא אופטימי שיהיה על מה. לא סתם אני גר ברמת גן שני מטר מהגבול עם תל אביב.

  4. ניימן הגיב:

    🙂 אני יכול לחשוב על בערך 200 מקומות יותר גרועים לגור בהם..

  5. גיאחה הגיב:

    1. הסקיצה פלוס קיים כבר הרבה זמן.
    2. לא תאמין, אבל יש אשכרה סיכוי (זעיר) שאגיע לאייקון השנה. תזהו אותי לפי המבט המבולבל של ילד אבוד שנקלע ללונה פארק בלי אמא.

  6. ניימן הגיב:

    1. לא הכרתי אותו. אני חושב שההודעה הזאת (מהאתר שאתר מנהל! :)) הטעתה אותי: http://hasharat.co.il/html/forumonepost.php?id=4&idp=4675&post=4675

    2. למה לאיבוד?! תאמין לי, אתה תרגיש שם ממש בבית 🙂 שלח אימייל אם אתה מגיע. אני אוכל להזמין אותך לקפה מגעיל של הסינמטק..

  7. טלג' הגיב:

    🙂
    האל ישמור, נהפכת לבלוגר.
    אבל כמה לא מפתיע, לבלוגר טוב !

    אחלה פירוט, כמה כואב להישאר בבית ולהכין עבודות…

    טל.

  8. ניימן הגיב:

    כבר חצי שנה, אתה לא מעודכן ידידי 🙂

    לא סיימת את התואר כבר?

  9. טל ג , הגיב:

    בעיקרון, אחרי יום ראשון, נישאר לי רק עבודה אחת – ויש תואר…

    הייתי מטלפן אליך, אבל אתה בטח לא בבית.
    תן צילצול, כשזה מתאים :)…

  10. ניימן הגיב:

    בחור, אני באיקון כמובן עד יום חמישי. תבוא ותצטרף (או שנדבר כבר בסופ"ש).

  11. D הגיב:

    אררררג. איקון, ניל גיימן(!), פסטיבל עכו.

    טוב נו. לפחות תפסתי את רוג’ר ווטרס בשיקגו בשבוע שעבר. (-:

  12. ניימן הגיב:

    רוג’ר ווטרס זה כל כך תשס"ו…

    לא הייתי בונה על זה שתתפסי את פסטיבל עכו בשיקגו, אבל את יכולה לחכות. (רק אל תחכי בחוץ, את יכולה להצטנן :-))

    יש סיכוי לראות אותך בדצמבר? לשריין מקום להופעה שלך בארץ מראש? 🙂

  13. D הגיב:

    🙂

    התחיל עכשיו פסטיבל סרטים ישראליים, בת שבע מגיעים לפה בשבוע הבא, אז אני אופטימית בקשר לעכו. (-:

    אכן דצמבר. אתה רוצה מקום קרוב לבמה?

  14. ניימן הגיב:

    תשמרי לי את כל השורה הראשונה. למקרה שאשמין, את יודעת 🙂
    (אף פעם אי אפשר להיות בטוח מדי, הא?)

  15. ללא שם הגיב:

    המממ… בעייתי. חלק מהכרטיסים לשורה הראשונה כבר נמכר.

    מה דעתך על כרטיס VIP במקום?
    (יש המון מקום מאחורי הקלעים, אז אתה יכול להשמין כמה שבא לך. P-: )

  16. ניימן הגיב:

    אפשר גם וגם? אני בטוח שאמצא מה לעשות עם הכל 🙂
    תרשמי אותי בינתיים לכמות המקסימלית המותרת להזמנה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting