אירועי השבוע האמיתיים 18.11.2006 – 12.11.2006

אאוץ'. זה היה שבוע מעצבן במיוחד. בקושי יצאתי מפתח ביתי עקב פציעה טורדנית בקרסול (ללכת לרופא לא נקרא 'לצאת מהבית'). השבוע אחזור לאט-לאט לחיים.

ולעניינו. שבוע סביר מינוס מצפה לנו, בלי אירועים נרעשים עד שמגיע יום חמישי רווי האלכוהול. שימוש לב לבנות ריינס באברקסס בראשון, ליין האלקטרו החדש במינרווה בשני, המסיבה האורגנית בשלישי, הרצאת הפיזיקה הפופולרית ברביעי, חגיגות הבוז'ולה ומסיבה החמש שנים לאחוות הבירה בחמישי וכנס אימה ופחד בסופ"ש. מוהאהאהאהא!

יום א' (12.11)
1. ליין ההופעות של אברקסס (לילנבלום 40) ממשיך להביא לנו בחינם את האלטרנטיבות המוזיקליות הכי טובות בעיר. הפעם אלו נערות ריינס, שחכמים ממני אמרו שהן מוצלחות (יש שם גם שיר להורדה). 23:00. חינם.
2. בהתחלה הם הודיעו שחמורוטק מבוטל השבוע. אחרי זה הם ביטלו את הביטול, והודיעו שיש הקרנה – אבל לא בשעה הרגילה, אלא ב – 20:30. השורה התחתונה היא שהיום מוקרן הסרט Trust של האל הארטלי כמחווה לאדריאן שלי. זה קורה כאמור ב – 20:30, ומתרחש באוניברסיטת ת"א, בניין מקסיקו אולם פאסטליכט. חינם.
תמונה: אדיראן שלי

3. Digital Primitives, טריו ניו-יורקי שיוצר ג'אז אוונגרדי מופיע היום (וגם מחר) בלבונטין 7. 22:00, שישים ש"ח.

יום ב' (13.11)
1. עמית ארז נותן "הופעת סולו אקוסטית" (כמו כל ההופעות שלו) היום בבלום בר (קינג ג'ורג' 2) ב – 22:00. חינם.
2. apostles מופיעים היום בסאבליים (סלמה 53). 22:30. חינם.
3. ואפילו עוד הופעה חינמית אחת: טליה אליאב מופיעה בכפוסטה (פלורנטין 5). 21:30.
4. לא יוצא לי יותר מדי לדבר על אירועים בגילמן, אבל כשזה קורה אז זה כיף. אריה לב סטולמן, סופר אמריקאי-יהודי ידוע, בא לדבר על יצירתו בפני יהודי הארץ. סטולמן, שספרו הראשון, נהר הפרת הרחוק, ראה אור השנה בעברית, יתארח בחדר 496 בבניין גילמן באוניברסיטת ת"א בדיוק כאחד המרצים. למעשה, בדיוק כאחד המרצים הוא יתחיל לדבר בשעה 10:15 – מה שגורם לי לנחש שהוא מרצה אורח בקורס כלשהו.
5. די ג'יי תמר ביברינג מתחילה להריץ ליין אלקטרו חדש במנרווה (אלנבי 98). מ – 22:00. חינם.
6. במסגרת תרבות יום ב' בתמונע (שונצינו 8), תעלה היום ההצגה התיבה במחיר מצחיק של 35 ש"ח (25 ש"ח ע"פ עכבר העיר. לכו תדעו מי צודק). 19:30.

יום ג' (14.11)
1. בהודיה (האחים מסלויטה 7) דואגים לנו היום למסיבה אורגנית מקורית. בתוכנית: מוזיקה מכל הקצבים והסגנונות (אני לא מאמין לרגע. בטח תהיה רק מוזיקת עולם), פינת ציור, כיבוד צמחוני ואיסור עישון על הרחבה. מ – 21:00. 40 ש"ח. פרטים נוספים בחלק 'כדאי מאד' פה.
2. נדמה שכל הלהקות שאני לא מכיר החליטו להתאחד ולהופיע השבוע. היום מדובר על Beggar's Change, שדווקא נראה לי ששמעתי את שמם איפושהו בעבר. הם מופיעים בבלום בר (קינג ג'ורג' 2) ב – 22:30. חינם.
3. לבנון מופיעים עם ה monotonix והמידנייט פיקוקס בארט ספייס (קיבוץ גלויות 45). עד סגירת הפוסט לא הצלחתי (וגם לא ניסיתי יותר מדי) לברר כמה זה עולה, אבל אני כן יודע את השעה: 20:30.
4. השבוע התבשרנו על עוד יום חג מיותר שהתווסף לחיינו: יום השימושיות הבינלאומי (ופייר? הוא כנראה הכי מיותר שהתווסף השנה). ארגון מומחי השימושיות הישראלי (מי לעזאזאל האנשים האלו?!) מציין את היום באירוע מקצועי חגיגי שייערך בקריית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה . מ – 8:30. 200 ש"ח לאדם מן השורה, 100 ש"ח לסטודנט או חייל.

יום ד' (15.11)
1. כבר חמישים שנה שהצרפתים חוגגים את חג הבוז'ולה נובו, חג פתיחת יין הביכורים של השנה, ביום חמישי השלישי בנובמבר. כבר לא-מעט שנים שישראלים מתחילים לחגוג כל חג יום לפני שהוא מתרחש (למה? ככה). שילוב האלמנטים נותן לנו את חגיגת הבוזולה המרשימה למדי בוינו סיגר (קניון עזריאלי) היום. בעד עשרים ש"ח כניסה מקבלים כוס יין במתנה, ואפשרות לטעום מגוון בכלל לא קטן של יינות. מ – 22:00
2. גם דרך היין (החשמונאים 83) חוגגים היום בלילה את הבוז'ולה. 22:30. 45 ש"ח.
3. משה שוראקי, שאין לי שמץ של מושג מי הוא, מופיע היום בקוזה נוסטרה (נחלת בנימין 10). ולמה אני מספר על זה? אך ורק בגלל שאני מחבב את המקום. 22:00. חינם.
4. שיחות עם הברמן הוא אירוע יוצא דופן שמתרחש כל שבוע. מכיוון שאני לא יכול להמליץ עליו כל שבוע בלי להישמע כמו תקליט שבור, הוא נכנס לפוסט רנדומלית מדי כמה זמן (וכך אני נשמע כמו תקליט קוואנטי, שזה כבר הרבה יותר מגניב). ע"פ התיאור, האירוע הוא "ששה שחקנים מבצעים מונולוגים של כותבים שונים, יושבים בין הקהל על הבר, ושותים". בכדי להוסיף לאווירה, זה גם מתרחש בפיקאפ בר תל אביבי אמיתי: הפרינדז (בן יהודה 186). 20:30, 30 ש"ח.
5. פינת האירוע ההזוי: ערב playbar באינבר מיוזיק (המסגר 19) הוא ערב היכרויות באמצעות משחקי קופסא. הכללים הם: משחקי קופסא זוגיים מחולקים למשתתפים, אשר משחקים בהם עד שנשמע הגונג (כל עשר דקות) המסמל על חילוף פרטנרים. נשמעת דרך מאד מעניינת להכיר בנות זוג, ואולי אף הייתי הולך לו לא חששתי שהתחרותיות הטבעית שלי תגרור קטטה במקום. מ – 21:00. להרשמה (ופרטים): 054-2221302.
6. 1984 עורכים את מסיבת כיתה ד' החודשית שלהם היום. בזו הקודמת הייתי, ומעבר לכך שהיה כיף טהור, גם היה פרץ נוסטלגיה מרוכז לורידים (אשכרה ניגנו שם את 'אין מוצא' של אדם!). מ – 23:00, בברזילי (הרכב 13). 20-40 ש"ח (להנחות צריך להירשם באתר).
7. כבר שנה שאני מגיע כמעט לכל הרצאה שהמועדון האסטרונומי מארגן באוניברסיטת ת"א, אבל היום זה פעם ראשונה שאני נזכר בכך בזמן הנכון בכדי לכתוב בפוסט. מדובר בהרצאות פיזיקה מודרנית פופולרית (כלומר: מתאימות לקהל הרחב. לא חייבים להיות פיזיקאי בשביל להבין). המרצים הם מיטב הפרופסורים הרהוטים של ארצנו, והאופי הקליל יחסית של ההצאות מזכיר\מסביר לקהל למה יש כאלה שאוהבים פיזיקה (בעיקר ההרצאה של יובל נאמן, שהספיק לדבר כמה חודשים לפני פטירתו). היום מדבר אריה מלמד-כץ על "בית חרושת לחורים שחורים". ב – 19:00. אולם לב, אוניברסיטת ת"א. חינם.

יום ה' (16.11)
1. אבירים שחורים לובשי מעילי עור, חולצות מטאל צעקניות ומתכות על כל חלקת גוף: היכונו – יומכם הגיע! חבורת brothers of beer, נו אתם יודעים, החברה האלה שמתאספים פעם בשבועיים ושותים ביחד המון בירה לצלילי שירי בירה ומטאל איריים חוגגת חמש שנים. הבובים, כמו שהם מכנים את עצמם, יעשו זאת בצורה שונה מאד מרוב המסיבות שלהם. ראשית, המסיבה לא תהיה בדאנג'ן(סימן קריאה), שנית – הכניסה לא חינם (שני סימני קריאה), ושלישית – יש שם בירה איכותית(שלושה סימני קריאה).
אז מה נשאר אותו הדבר? מחיר הבירה הוא 15 ש"ח לחצי ליטר (יש בישוף, קרושוביצה, ויישטפן, אדלוויס ועוד) והמוזיקה תהיה כרגיל פלוס הופעות חיות, סטריפטיז ותחרויות. מתחיל ב – 21:00, ומתקיים ב"פאב הלבן" בטיילת, ליד מלון שרתון (מפה יש פה). 50 ש"ח לבנים, 40 ש"ח לבנות, 0 ש"ח לבנות בלי חולצה. אגב, תשעים אחוז שאני שם – סתם, שתדעו.


2.
חגיגות הבוז'ולה שהתחילו מעשית אתמול, נחגגות רשמית היום. בבית היין במעברות חוגגים עם יין GO החדש של יקבי רמת הגולן (החל מ – 19:00), ובתל אביב נערכות חגיגות בקורדליה, ג'אפה בר (שם חונכים את יין הביכורים של חוות צוק בעמק האלה ששייכת לבעלים), במטרופוליס, בקפה ביאליק, בצ'ין צ'ין ובעוד לא מעט מקומות. אם נראה לכם שאני עומד לפרט את הכתובות של כולם – אתם טועים לחלוטין. בשביל זה יש גוגל.
3. ג'ון רוז מופיע היום בלבונטין 7 עם מופע פותח של Hardcortex 1.1. הכנר האוסטרלי הוותיק החל רומנו עם עולם המוזיקה בגיל 7 (תיפוף על צלחות) והתחנך מוזיקלית באנגליה ואוסטרליה. הוא השתתף ביותר משישים אלבומים והוציא יותר מעשרים אלבומי סולו – כמות שנופלת רק מזו של זמר הבאסטות המפורסם סמיר שוקרון. לפני יותר מעשרים שנה הוא נכנס לתחום החם של נגינה על גדרות, שהן, לטענתו, "כלי מיתר ארוכים במיוחד" (מי שמסתובב כל היום עם כינור, שלא יתפלא אם כל העולם נראה לו כמו מיתר). בארץ הוא ינגן על גדר ההפרדה וגדר המערכת עם מצריים, ומכיוון שלהערכתי בעיות בירוקרטיות ימנעו את ניתוק החשמל מהגדר, אני צופה שיהיה, אהמ, פיצוץ. 20:30, 50-60 ש"ח.
4. 951 שעושים מוזיקת רוק\אלקטרונית מקורית בטירוף, מופיעים בלבונטין 7. לא הייתי אף פעם בהופעה שלהם, אבל אם היא מזכירה במשהו את האלבום – אז כדאי, מאד כדאי להגיע. 23:00. 20 ש"ח.
5. הופעה של אסף אמדורסקי היא לא משהו עליו הייתי מדווח בדר"כ (הוא נהדר אך לא מוגדר אלטרנטיבי). הופעה של אמדורסקי בקפה ברזילי (הרכב 13), לעומת זאת, שווה גם שווה דיווח. הוא מופיע שם היום ב – 22:30. 60 ש"ח.

סופ"ש (17-18.11)
1. אל תבלבלו לרגע: יום שישי הקרוב אינו יום שישי השלוש עשרה. אך למרות זאת עורך מועדון סטארבייס 972 כנס אימה ופחד ביום זה. בבית יד ראשונים (ברנר 14) יתאספו הרבה גיקים קטנים-גדולים, ויצפו ביחד בסרט 'האחרים' (הקצת טחון) ולאחר מכן ישמעו הרצאה בשם: "'המפלצות שבתת-המודע' – הפסיכולוגיה שמאחורי האימה" של אילנה ניג'ניק. מ – 10:00. 20 ש"ח לחברי מועדון, 30 לבני אדם רגילים ומפלצות אחרות.
2. בלבונטין 7 מקרינים חינם גם השבת בדיוק את אותו הסרט שהקרינו שבת שעברה. בפוסט הקודם רשמתי: "החודש מקרינים (ארבע הקרנות. כל שבת בשש בערב) את Santa Sangre. בהודעה טוענים שהוא “ סרט סוריאליסטי, על גבול האבסורד, שבהחלט אינו מתאים לבעלי קיבה רגישה אך הינו בגדר חובה לכל חובב קולנוע ואסתטיקה באשר הוא“. ב – 18:00. חינם.
3. במהלך הסופ"ש, ובעצם גם ביום חמישי, ירוץ המופע טטריס של נעה דר ושמיע עפר. ע"פ ההודעה זכה המופע לציון לשבח בפסטיבל עכו האחרון, אבל מה שיותר מעניין הן האזהרות בתחתית ההודעה: "הצפייה במופע כרוכה בעמידה על שרפרפים. המופע אינו מומלץ לאנשים הסובלים מרגישות למקומות סגורים ואינו מתאים לצפיית ילדים". הסתקרנתם? גם אני. חמישי ב – 22:00. שישי-שבת ב – 23:00. מתקיים בסטודיו של קבוצת המחול נעה דר (קפלן 6). 120 ש"ח. כרטיסים מזמינים באתר או בטלפון 03-6954440.
(ובירור נוסף העלה שהצופים עומדים על שרפרפים מתחת למשטח הבמה וראשיהם מגיחים מתוך חורים בבמה. סתם, אם תהיתם).
4. בפטיפון (יצחק שדה 32) מופיעים ביום שישי beat69, beer7 ו bloodshot eyes ויש להם פלייאר יפייפיה. אגב, הסגנון המוזיקלי הוא פאנק. 21:00. 30 ש"ח.
 תמונה: פלייאר להופעה בפטיפון

1. סוף סוף, גם אם קצת באיחור, יוזמה ראויה כתגובת נגד להצעת החוק של רוחמה אברהם. בלאונרה (דרך בגין 148) מציעים בימי חמישי אחרי שתיים בלילה (שעה רנדומלית כמובן) שוט של "קוקטייל רוחמה" לכל הרוכש משקה אלכוהולי. בהשראת חברת הכנסת מורכב הקוקטייל מג'ין, ורמוט יבש ובנדיקטין. בקיצור: יבש ומר.
2. לא נעים בכלל, אבל רוברט ג'ורדן (כותב סדרת הפנטזיה האינסופית מחזור כישור הזמן) לקה במחלת דם סופנית – והמעריצים חוגגים (כי הוא סוף סוף ייאלץ לסיים את הסדרה).
3. במוזיאון ישראל נפתחה לא מזמן תערוכה על בתי הקפה של תל-אביב בשנים 1920-1980. תאמינו או לא, אבל אני אשכרה שוקל לקפוץ לחזות בזה.
4. פרוייקט עשרים מקומות האוכל שפתוחים באמצע הלילה (פלוס עשרת המקומות שמגישים ארוחת בוקר בשש בבוקר) של טיים אאוט הוא פשוט מגנייייייייייב (וממש עושה לי חשק ללכת לישון מאוחר או לקום מוקדם). דפדפו לעמוד 24.

13 תגובות

  1. סנדי ש הגיב:

    באמת פלייר חמוד

  2. ניימן הגיב:

    עכשיו רק צריך לברר אם היוצר של זה גם עושה קומיקס, אה? 🙂
    (אגב, אהבתי מאד את פרוייקט קרואטיה שלך. אפילו יש קישור אליו בצד שמאל בדף הראשי של הבלוג. באמת! בחיי!)

  3. גיקס1 הגיב:

    אגב…
    אני חבר בארגון השימושיות הבינלאומי. אני לא צוחק איתך – אני מקבל את הניוזלטר והכל.
    ברם אני לא בא לאירוע.
    אנחנו צריכים לדבר על זה 🙂

  4. ליידי קילדר הגיב:

    הייתי בכיף מגיעה ליום השימושיות הבינלאומי, אבל לסוע עד לרעננה בשביל זה? זה פשוט לא שימושי במיוחד בשבילי:-)
    והח'ברה ששרים שירי בירה ומטאל איריים נשמעים מגניבים למדי, הייתי שוקלת לבוא אבל זה נשמע לי ביזארי מידי לטעמי.
    ואגב – אתה מכריז גם על אירועי ספרות במדור הזה? כי יש את ההשקה של הספר החדש של חגי אברבוך מחר בקדמת עדן ב19:30. קראתי רק סיפור אחד שלו אבל מאוד התרשמתי והוא זכה בגפן השנה אם אני לא טועה.
    והשבוע הארור הזה נגמר! הרגל יותר בסדר?

  5. ניימן הגיב:

    גיקס1, בוא נגיד שאם היו אומרים לי שמי מחברי חבר בארגון – אז הניחוש הראשון שלי היה אתה 🙂

    ליידי,
    אהמ. הרגל משתפרת. אני צולע קשות, זה כואב קצת – אבל לפחות אפשר ללכת. כבר משהו. ואני מכריז על מה שבא לי פחות או יותר. אין חוקים (איזה כיף להיות דיקטטורה אה?). לא כתבתי על אברבוך בעיקר בגלל שלא יצא לי לקרוא אף פעם שום דבר שלו…

  6. גיקס1 הגיב:

    ליידי, צודקת ב – 100%. דוגמה מצויינת לאיך לא מתכננים משהו שימושי 🙂

  7. סנדי ש הגיב:

    תודה (:
    יהיה גם פרק רביעי: תוצאות המשחק….

  8. רוני הגיב:

    הי ניימן,
    הלכתי להרצאה של "בית חרושת לחורים שחורים" של המועדון האסטרונומי.
    נהנתי מאוד !

    תודה 🙂
    לא הייתי מגיעה לזה במקרה.

  9. ניימן הגיב:

    איזה כיף לשמוע 🙂
    הלכתי גם בעצמי להרצאה, ולמרות שהיה מהנה, אני עדיין בדעה שהוא מרצה קצת בוסרי ושהיו הרצאות טובות מאלו בסדרה (כמו אבשלום אליצור מלפני שלושה שבועות למשל).

  10. סיוון הגיב:

    וגם אני…
    ביום רביעי הלכתי להרצאה שהיתה משגעת, ומשם לדרך היין והיה ממש סבבה (מה דעתך על השילוב?)
    Thnks

  11. ניימן הגיב:

    מה דעתי? אה, כמעט עשיתי אותו בעצמי, רק שכל מיני דברים לסיים ליום שאחרי מנעו ממני לחגוג את הבוז'ולה כמו שצריך.

    איך היה בדרך היין?

  12. שלום,
    נתקלתי במקרה בציון האירוע הכולל את המילים המזלזלות בו.
    בדרך כלל אני לא מגיב לכאלו השתלחויות, אך אני חורג ממנהגי כי נראה שיש בו בעיית חוסר מודעות וידע קשה.
    יום ה-Usability העולמי מצוין החל משנת 2005 ומטרתו להעלות למודעות את הצורך במוצרי טכנולוגיה נוחים, קלים ומהנים לשימוש.
    המטרה חשובה לכל מי מאיתנו שמשתמש במוצרי טכנולוגיה והיא בעצם באה להעביר מסר לאנשי הטכנולוגיה שכבר ברור לכל משתמש בטלפון סלולרי או Word: קשה להשתמש במוצרי טכנולוגיה ויש מה לעשות בעניין.
    חיים יפים לכם,
    תומר שרון
    נשיא UPA ישראל

  13. ניימן הגיב:

    אהמ, תשמע – לא נעים.

    ראשית, האייטם אכן נכתב בטון מזלזל למדי למתבונן מבחוץ, אך הכוונה הייתה לטון הומוריסטי (ואני מקווה שמי שעוקב אחרי סגנון הכתיבה שלי הבין זאת). הביקורתיות לא הייתה נגד נושא השימושיות, אלא נגד מגמת הקדשת הימים שמתעצמת בשנים האחרונות. שימושיות היא נושא חשוב ללא כל ספק, ואף נתקלתי בו בעבר בצורה שטחית (אם כי לא שמעתי על ארגונכם), אולם לדעתי הוא לא יותר חשוב מ – 1001 נושאים אחרים שלא מקבלים יום משלהם. אני אכן בור בתחום, וייתכן שאשנה דעתי במידה ואחקור אותו יותר לעומק.

    במילים אחרות: לא הייתה כוונה להשתלחות או לזלזול בנושא השימושיות – ובוודאי שזוהי לא מדיניות של הבלוג (הכותב השני בבלוג, גיקס1, אפילו חבר בארגונכם). אני יכול להבין (כמי שקורא עכשיו את האייטם בדיעבד), איך נוצר רושם כזה – ואני מקווה שתקבל את התנצלותי בעניין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting