משחקי מחשב עצמאיים בדצמבר 2006

חזרנו לפינתנו האהובה: סיכום משחקי המחשב העצמאיים (הטובים) שיצאו בחודש החולף. הפעם, לשם שינוי, היה לנו חודש פורה ומוצלח במיוחד. כבוד למגזר!

Neon Wars (הורדה)
Neon Wars

יותר תזזיתי מקליפ של במאי מתחיל ב – MTV! יותר מבולבל מסרט של דיוויד לינץ'! אלוהים אדירים, איך המבקרים נתנו לדבר הזה ציונים גבוהים? אם לא הייתי יודע יותר טוב עלול הייתי לשער שזו קונספירציה של חברות התרופות למכור יותר אספירין – כי בחיי שהמשחק הזה גורם חתיכת כאבי ראש.

אתם משחק ספינה שצריכה להתחמק מאויבים ולאסוף כוכבים. וזהו. זה כל המשחק. הדבר היחיד בו משתמשים הוא עכבר (הכלי האהוב עלי לגרימת כאבים בפרק כף היד) – מה שגורר את המשחק להיות שיא-הפשטות-של-שיא-שיא-הפשטות של משחקי המחשב. מסתבר שכל מיני מבקרים חשבו שזה מין אימון זן והגיעו למצב בו התת-מודע שלהם מתחמק מהאויבים בלי לחשוב. אני, בחור לא רוחני שכמוני, סתם התעצבנתי אחרי חמש דקות.

בשורה התחתונה: מתאים למי שחזר עכשיו מהודו, או לילדים היפראקטיביים.

X-Avenger (הורדה)
X-Avengers

הדבר הכי גרוע שיש לי לאמר על המשחק, זה שהשם שלו משעמם רצח. הדבר השני הכי גרוע שיש לי לאמר עליו, זה שסיפור המשחק: "חייזרים באו להתקיף אותנו, בכוחות אחרונים עצרנו אותם – ועכשיו אנו הולכים להתנקם!" הוא מטופש. חוץ מזה לא תשמעו ממני מילה רעה. בעיקר כי X-Avenger הוא משחק חמווווווווווווווווווווד!

המשחקיות לא ממציאה שום דבר מחדש: אתם משחקים ספינה בכוכב עוין (אוי, הפחד) ומטרתכם להעיף אותה ולהשמיד את הכוכב. יש המון כלי נשק, המון דברים שצריך לירות בהם וממשק די פשוט להפעלה. אבל מה, הכל עשוי טוב, הפרטים הקטנים מוקפדים, הגראפיקה חלקה והסאונד נעים. פשוט כיף להעביר שעה-שעתיים מול המשחק, לחקור את העולם ולירות בדברים שונים.

מקוריות: 2. כיף: 9. אם לשחק או לא זה כבר שיקול שלכם – אבל קחו בחשבון שהדמו מספיק רק לחצי שעה.

War on Folvos (הורדה)
War on Flovos

עוד משחק מד"ב? תגידו, מה נסגר עם מפתחי המשחקים העצמאיים האלה שהכל אצלם סובב מד"ב החודש?

מעבר לנושא המד"ב אין קשר רב בין War on Folvos לבין שני המשחקים הקודמים. בעצם, גם המד"ב מתבטא אך ורק בעלילה, ולא במשחק עצמו שמכיל טנקים, חיל רגלים, מטוסים ועוד כל מיני דברים שנדמה לי שקיימים גם על כדור הארץ. העלילה, אם כבר מזכירים אותה, מעניינת הרבה יותר מהצפוי, מורכבת, כוללת דמויות ועוד כל מיני ירקות שלא ניכנס לפירוט שלהם עכשיו.

War on Folvos הוא משחק מלחמה בתורות – תיאור יבש שלא מעיד על גדולתו. תיאור יותר טוב יהיה שלמרות שאין קשר בין מלחמה על פולבוס לבין משחק הקופסא 'סיכון' (ריסק), הוא הראשון שמצליח להעביר את הרגשת הכיף של ריסק למחשב. במהלך המשחק עומדות לרשותך יחידות שונות – שמתרבות ככל שהולך הזמן ע"פ העלילה. כל תור מזיז השחקן את היחידות ע"פ המשימות שהוא מקבל, ותוקף בהתאם את האויב. זה נשמע משעמם טיכו – אני יודע. אבל זה לא. באמת! אל תגלגלו את העיניים למעלה בחוסר אמונה!

מילה אחרונה טובה תלך על הפסקול המצוין של המשחק. כזה שמחדיר הרגשה אמיתית של דרמה ומלחמה. לא מאמינים? תורידו ותראו.

Minigolf Mania (הורדה)
Minigolf Mania

הנה גילוי קצת מביך: אני סאקר למיני גולף. כשהייתי קטן, הרבה יותר קטן מהיום, היו באיזה עיתון, נדמה לי שב'כולנו', מודעות שהיקנו משחק חינם בגולפיטק המיתולוגי (שעדיין קיים) בגני יהושוע. בדרכים-לא-דרכים הצלחתי להניח ידי על לא מעט מאלו – ובמשך שבועות מספר התמקצעתי במקום. כבר שנים שלא שיחקתי ב"ספורט". אבל מי יודע? אולי מתישהו אמצא בחורה שתסכים לצאת איתי לדייט במקום?

מיניגולף מניה לוקח את משחק המיני גולף, ומעביר אותו בצורה הכי פשוטה וישירה לעולם התלת-מימד. המשחקיות זהה לכל משחק מיניגולף אחר אי פעם: מכוונים עם העכבר, מסדרים את הכוח – ויורים! נקודות מעצבנות יש במצב הלמידה, שם מסביר לך המחשב שהלבה חמה, ולכן לא כדאי ליפול אליה – או שקרח חלקלק. יא ואללה, מה אתה אומר יא חביבי – לא ידעתי.

כיף פשוט וטהור, גראפיקה חביבה (אם כי הזרימה טיפה מגמגמת מדי פעם). מבחינתי זה מתאבן לא רע למשחק בעולם האמיתי.
Dawn Spire (הורדה)
Dawn Spire

ה-בעיה ה-גדולה ביותר עם גל המשחקים מרובי המשתתפים ששוטף אותנו בשנים האחרונות (עיינו ערך World of Warcrat) הוא שהם פשוט דורשים *המון* זמן. אין כמעט אופציה לשמור על חיים חברתיים ראויים אם ברצונכם להיות שחקנים כהלכה. מצד אחד – זה כיף לשקוע במשחק. מצד שני – למי לכל הרוחות יש זמן לזה?

Dawn Spire פותר את הבעיה שבפיסקה הראשונה בדרך הכי-פשוטה-בעולם: לא צריך לבזבז שעות על לבנות דמות, פשוט כי מקבלים אחת מוכנה מראש. כל מה שנותר לעשות עתה הוא לחתוך, להרוג ולצאת להרפתקאות. הקונספט הפשוט תפס מבחינתי מקום די טוב ברשימת 'איך לא חשבו על זה קודם'.

המשחק מתרכז בעיקר באקשן מול שחקנים אחרים, כאשר לחימה מול דמויות שהמחשב משחק היא די משעממת ופשוטה. פה גם נכנס החסרון הכי גדול של המשחק: הוא לא פופולרי מספיק, ולכן אין יותר מדי משתתפים לשחק נגדם. בעסה, אה?

הגראפיקה הרבה יותר מסבירה, המוזיקה בדיוק סבירה – והקרבות משחררים אגרסיות. המשחק נמצא דרגה מתחת למיניגולף מניה, ושבע דרגות מתחת למלחמה על פלובוס – אך הוא עדיין יצירה ראויה.

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]