משחקים עצמאיים בנובמבר

ומדברים שלא ברומו של עולם, אנו עוברים היום בתפנית חדה לדברים הכי-חשובים בעולם: משחקי מחשב עצמאיים! מה זה? ראיתי שם גיחוך נבנה בקצה פיכם? איך נראה לכם שבני סלע למד לברוח אם לא מהמשחק של סדרת נמלטים? ואיך אתם חושבים שפרץ למד לנהל צבא? סתם ככה? ממש לא! אלא ע"י חקירה עמוקה של Warcraft 3. למעשה, חלק גדול מהפאשלות במלחמה האחרונה נבעו מכך שקסם הצמחת הכנפיים ליחידת חי"ר שלמה לא עבד כפי שציפה.

ובאמת: מדי פעם, כשנחה עלי הרוח, יוצא פה פוסט סיכום משחקי המחשב העצמאיים שיצאו החודש. כמו פעם קודמת, גם הפעם אין כאן סיכום של *כל* מה שיצא החודש, אלא בעיקר של הדברים הטובים שעשו רוח יותר מהשאר.

The Shivah (הורדה)

ואוו. קשה לכתוב ביקורת על the shivah. צריך אחת שתתלהב כראוי, אך יחד עם זאת גם לא תחמיץ את הביקורת על הנקודות החלשות של המשחק. אז מאיפה נתחיל? כרגיל, מההתחלה:

the shivah הוא הומאז' ברור עד-כדי-רמת-הפיקסל למשחקי ההרפתקאות הישנים של תחילת שנות ה – 90. אי הקופים, ז'אק וכמעט כל קווסט שלוקאסארט הוציאה השפיע על the shivah. זה ניכר בעלילה, שרצינית ועמוקה אך באותה המידה מכילה רגעים קומיים מצויינים, בגראפיקה המזכירה נסיון ליצור בשנות האלפיים גראפיקת ascii – ובמוזיקה ובדיבוב הפשוט מ-צ-ו-י-י-נ-י-ם(!). המשפט הראשון במשחק הוא "גוי בא אל רבי מוישה ואמר לו: 'רבי מוישה, למה אתה תמיד עונה לכל שאלה בשאלה?', ולזה רבי מוישה ענה: 'למה לא?'". משפט זה מעיד לא מעט על ההמשך – תמהיל עמוק של תרבות יהודית, עם הומור יידעשאי משהו, הוכנס לחקירת רצח שגרתית. פשוט נפלא.

החסרון הגדול של המשחק הוא אורכו הקצר, וחוסר ניכר בחידות קשות. רוב הזמן מנווט השחקן את הגיבור מדיאלוג אחד למשנהו, כאשר יצירתיות וכשרון התסריטאים ניכר בעיקר בשיחות, ולווא דווקא בהברקות משחקיות אחרות (כאן למשל, לא תצטרכו למצוא ספר שירה שירדים סוס). זה עדיין כיף, וזה עדיין נחמד לראות רעיון מקורי כך כך ממומש באהבה ניכרת לקווסטים קלאסיים – אבל זה גם לא מושלם.

ציון כללי: 9.0.

Boom Voyage (הורדה)
Boom Voyage

ארקנויד, המשחק בו אתה משחק מחבט קטן שצריך להעיף כדור ולשבור בעזרתו לבנים, הוא אחד המשחקים הקלאסיים של שנות השמונים. כמות החיקויים והמשחקים מושפעי ארקנויד שנייה רק לטטריס, ונדמה שראינו כבר כל ספין אפשרי על הנושא. Boom Voyage, הוא גירסא תלת-מימדית של ארקנויד, ומממש כל תקווה שניתן לתלות במשחק כזה – אולם לא שום דבר יותר. הגראפיקה מדהימה וכך גם האפקטים הקוליים. במקום לשבור לבנים צריך לשבור מבנים עתיקים (פירמידות במצריים לדוגמא), והבונוסים שמקבלים במהלך המשחק מקוריים. אם זה מהנה? אה, ככה. אולי בגלל שהתבגרתי, ואולי מכיוון שכבר מיציתי את הז'אנר לפני שנים – המשחק החל לשעמם אותי תוך זמן קצר. הסיכוי היחיד שאטען אותו שוב בעתיד הוא אם ממש אצטרך לנקות את הראש בעשר דקות. לזה המשחק מוצלח.

ציון כללי: 7.5 (כי אי אפשר להתעלם מהמקצועיות המרשימה בה נעשה המשחק)

FastCrawl (הורדה)
FastCrawl

אחת הסיבות בגללן אני לא משחק כמעט במשחקי תפקידים ממוחשבים, היא שאורכו הממוצע של משחק כזה היא בין שבוע לשנה. לי, מה לעשות, אין את הזמן הנדרש להקדיש לזה כרגע. FastCrawl, בא לפתור בעיה זו, כי כשמו כן הוא: משחק "זחילה" מהיר בן 30 דקות בערך, במבוך שנוצר באופן רנדומלי ע"י המחשב. בתחילת המשחק יכול השחקן לבחור את קושי ואורך המשחק, לאחר מכן הוא מקבל חבורת לוחמים קשוחה (בערך) ומתחיל לתור את המבוך במהירות שיא. הגראפיקה חביבה, המוזיקה דרמטית כמתבקש והמשחקיות לא רעה בכלל. חביב? כן. אבל לא הרבה יותר מזה.

ציון כללי: 7.0 (סחטיין על הרעיון המקורי, אבל להיט זה לא).

Naked War (הורדה)
Naked War

הרעיון יפה: משחק בסגנון וורמז (worms) המשוחק דרך אימיליים. מזכיר קצת את התקופה בה שיחקו משחקי שח דרך מכתבים. היה לוקח שנים לסיים משחק כזה. הגראפיקה מקסימה, האפקטים קוליים סבירים מינוס, ומוזיקה בכלל אין. אז מה הבעיה? הממשק, למרות יופיו הויזואלי, לא זורם יותר מדי – וגם חסרה (או שסתם לא מצאתי) אופציה למשחק של שחקן אחד. לא היה לי זמן (וחשק) להתחיל לשכנע חבר לשחק איתי, וקצת קשה לבדוק אסטרטגיות כשאתה משחק נגד עצמך. בגדול זה משחק עם המון פוטנציאל, אבל קצת ליטוש לא היה הורג אותו.

ציון כללי: 7.5 (ולו רק בגלל הגראפיקה המדהימה).

Sensational Soccer (הורדה)
Sensational Soccer

הדבר הראשון שעלה לי בראש כשראיתי את שם המשחק, הוא המשחק הישן: Sensible Soccer (הידוע גם בשמו העממי: כדורגל גמדים). למרבה ההפתעה לא הייתה זו מקריות, ו Sensational Soccer בהחלט יכול להיחשב אביו הבוגר (והעצמאי) של כדורגל גמדים. על המשחק עצמו אין יותר מדי מה להרחיב: זה משחק כדורגל שהשחקנים בו קטנים. מאד מאד קטנים. בעצם, הקטע שלו הוא שהשחקנים קטנים. המשחקיות מצויינת, הגראפיקה סבירה והסאונד לא-רע גם הוא. בסיס הנתונים מעודכן ביותר, וכך יצא ששיחקתי נגד Moadon Sport Ashdod ב Ligat Ha'al בישראל. המשחק עושה בדיוק מה שמצפים ממנו – ומבחינתי זה פשוט כיף גדול.

ציון כללי: 9.0 (לא מקורי, אבל כיייייייייייייייייייייייייייייייף).

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]

6 תגובות

  1. D הגיב:

    ספר שירה? באמת? אני די משוכנעת שזה טקסטבוק (נדמה לי של אסמבלי, אבל לא מתחייבת).

    אין ברירה, צריך לשחק שוב. (-:

  2. D הגיב:

    ארג. בתגובה הקודמת נעלם תג "ניטפיקינג".

  3. ניימן הגיב:

    די, תסמכי על הזכרון שלך ולא עלי. הסיבה היחידה שאני מכיר את הפרט הזה הוא בגלל שאת סיפרת לי עליו ולא בגלל שאני זוכר את המשחק. כנראה שבילבלתי 🙂

  4. ג'יין יקירתי הגיב:

    הורדתי את הדמו של ה shiva ונהניתי מאוד! אני בדיוק הלקוח של הדברים האלה, אין לי מספיק רצון להעמיק במשהו יותר מסובך מסוליטר.
    אפשר גם את המשחק השלם?

    אגב vialka, שמעתי את השירים בלינק שנתת, ודווקא לא התלהבתי 🙁 איכשהו מהתיאור של "פאנק צועני" הסקתי שזה יהיה יותר דומה ל gogol bordello, רק עם פחות צעקות ויותר עידון.

    אפשר להמליץ לך על director? לא מחדשים הרבה, אבל חמודים.

  5. ניימן הגיב:

    אני לא בטוח אם המשחק שיש לי הוא השלם או לא (לא סיימתי). המקור שלו שונה מהמקור של הלינק בפוסט (אימיול..). אביא לך את זה כשניפגש 🙂

    ואוף – אני לא מכיר את gogol bordello ולא את director – אבל בטוח שקשה לאמר שויאלקה יותר מעודנים ממישהו :). תודה על ההמלצה.

  1. 17 בינואר 2007

    […] חזרנו לפינתנו האהובה: סיכום משחקי המחשב העצמאיים (הטובים) שיצאו בחודש החולף. הפעם, לשם שינוי, היה לנו חודש פורה ומוצלח במיוחד. כבוד למגזר! […]