אירועי השבוע האמיתיים 13.1.2007 – 7.1.2007

מצחיק קצת. אחרי חגים ישראלים אין יובש כל כך גדול כמו אחרי סילבסטר. נדמה שיזמי עירנו סיימו את המיץ ביום ראשון שעבר, וכך נשארנו השבוע עם אירועים קטנים – בלי משהו בומבסטי, מקורי ומיוחד (ועכשיו יגיעו במייל חמישים מיילים על דברים מדהימים שמתרחשים השבוע, ולי לא יישאר אלא לאכול, שוב, את הכובע)

שימו לב לטליה אליאב ביום ראשון, שיחות עם הברמן בשני, עמית ארז המצויין ברביעי, ערב ויליאם שאטנר וערב מחווה ל Diary of Dreams בחמישי ולהנרי רולינס כמובן בסופ"ש.

יום א' (7.1)
1. טליה אליאב מופיעה היום בהודנא (אברבנאל 13) שהולך והופך לפאב הופעות פורה ביותר. אגב, פתאום מסתבר שגיאחה מעריץ מושבע שלה. סתם, שתדעו. חינם.
טליה אליאב
(התמונה מהבלוג של טליה)

2. כמו שעון, גם השבוע יש ביום ראשון הופעה משובחת באברקסס (לילנבלום 40): Mad Bliss שרים, ואמיר עטר מקול הקמפוס מתקלט. 23:00. חינם.
3. עוד אירוע שפועל כמו שעון וממלא לנו קצת את יום ראשון הדליל הזה הוא נשים חיות במנרווה (סמטת בית השואבה 20). אלונה דניאל מתקלטת כרגיל לפני ואחרי הופעה של יפעת נץ. 22:00. 30 ש"ח.
4. חמורוטק לא נמים (למרות שחורף) ומקרינים היום את סרט האימה הקוריאני The Host. בימד"ב טוענים שהסרט הוא אקשן, קומדיה, דרמה, פנטזיה, אימה, מד"ב ומתח. איזה ז'אנרים התסריטאי שכח להוסיף? 20:00. אולם פאסטליכט, בניין מקסיקו, אוניברסיטת ת"א. חינם.

יום ב' (8.1)
1. נראים הדברים שהשבוע אגיע סוף-סוף להצגה שיחות עם הברמן בפאב פרינדז (בן יהודה 186). הקונספט (בפעם האלף) הוא: "מונולוגים מקוריים בבר שכונתי. ששה שחקנים מבצעים מונולוגים של כותבים שונים, יושבים בין הקהל על הבר, ושותים". 30 ש"ח. 20:30.
2. כל מי שרוצה לראות הצגה, אבל לא את זו מאייטם אחד, מוזמן לסור לליין תרבות יום ב' של תמונע (שונצינו 8 ), אשר מציע היום הצגה אחת בלבד ב – 25 ש"ח (במקום שתיים-שלוש כרגיל): כבר לא ילדה של אף אחד. 19:30.
3. מסתבר שכל יום שני 8 מ"מ מנגנת בפאב החדש מרשל (אבן גבירול 13). אני לא מכיר את ההופעה, אבל זה חינם – אז למה לא לבדוק? 21:30.
שמונה מ

4.
בלבונטין 7 עורכים מרתון מוזיקה יהודית, שהולכת ונהפכת יותר ויותר אינית ככל שעובר הזמן. 20:30. עם ש"ח.
5. המפתחות לצוללת מנגנים היום ג'אז בהודנא (אברבאנל 13). 22:00. חינם.

יום ג' (9.1)
1. Salt Salty Summer נמצאים היום בקוזה נוסטרה (נחלת בנימין 10) עם מופע ביט בוקס. 22:30. חינם.
2. היום בסטאוט (הארבעה 14): AmiramInc בהופעה אקוסטית וקוואן עם רוק ישראלי מקורי וקאברים. כניסה עולה 5 ש"ח, והכל מתחיל ב – 22:00.
3. בלימה לימה (לילנבלום 42) עדיין רץ, וכבר לא מעט זמן, הליין קשמיר האוריינטלי של דיקלה. ספרדי, צועני, פלמנקו, רגאיי, אוריינט האוס ובעיקר מוזיקה ערבים – הכל שם. 22:00. כניסה חינם.

יום ד' (10.1)
1. כתב עת השירה החדש, דקה, רוצה להציל את השירה ממחשכי האקדאמיה והספרים שאיש לא קורא, ולהוציא אותה לציבור הרחב. נשמע מוכר? כי אני שמעתי בדיוק את אותה המטרה משני מגזיני שירה חדשים בחודשיים האחרונים. ערב ההשקה למגזין בת"א (יש ערבים נפרדים לב"ש וירושלים) יתקיים בפאב המעליה (הרצל 16), בשעה 21:00. הכניסה חינם, ולהקת לבנון תהיה אורחת הכבוד.
2. איתמר רוטשילד מופיע בקוזה נוסטרה (נחלת בנימין 10) ב – 22:30. חינם.
3. בני בשן, שאת שמו שמעתי לא מעט לאחרונה, נמצא היום בקפה ביאליק (ביאליק 2) במופע שירי עם אישיים. 22:30 – ולא צויין מחיר. איכשהו, קשה לי להאמין שהכניסה חופשית. בטח ילקחו מהבאים 10-20 שקלים.
4. ה-אהבה המוזיקלית שלי בשבוע החולף (עם הדגשה על ה' הידיעה) היא עמית ארז, שבבת אחת הפך מאומן שאני לא מכיר, לאחר האמנים המקומיים החביבים עלי. מה שמחתי לגלות שבתזמון מושלם הוא מופיע השבוע בלבונטין 7 (למרות שזה לא כזה פלא. הוא מופיע לא מעט). 23:00. 40 ש"ח – ויש לכם המלצה חמה ממני אם הסגנון של זמר, גיטרה ומנגינות שקטות מתוקות-מתוקות זה הקטע שלכם.

יום ה' (11.1)
1. עוד תשמעו פה בבלוג השבוע על ההופעה ההולכת וקרבה של Diary of Dreams בארץ, אך בינתיים כדאי שתדעו שהיום עורכים במועדון הסילבר (הרצל 146) מסיבת מחווה ללהקה. שני דברים שכדאי לדעת: 1. במהלך הערב יגרילו שני כרטיסים להופעה. 2. מי שכבר קנה כרטיס יוכל להציג אותו בקופה ולהיכנס ב – 20 ש"ח. מחיר הכניסה לכל השאר יהיה 40 ש"ח. 23:30.
מחווה ליומן החלומות

2. מדוע התחזק הקשר בשבועיים האחרונים בין מגזינים לאירועים? שבוע שעבר מטעם ציינו שנה. אתמול דקה ערכו אירוע השקה – והיום מסמרים עורכים מסיבת יומולדת שנה משלהם בבית העיריה הישן (ביאליק 27). ינכחו: יורם קניוק, עמליה רוזנבלום, נטעלי בראון, מיכל זמיר, שהם סמיט ועוד כל מיני אנשים. 20:15. 30 ש"ח.
3. בדיוק אמש דיברתי עם חובב מטאל ותיק על להקת סיילם. חבורת יוצרים מתמידים עם שיר אחד (לפחות) מדהים: גירסת המטאל להעיירה בוערת. היום ב – 22:00 הם מופיעים בבארבי (קיבוץ גלויות 52). 50 ש"ח – שזה באמת מחיר מציאה ללהקה בכזה קליבר.
4. בסאבליים (סלמה 53) יש היום מופע רוק חינמי משותף של Flash ו After G.R.E.V. מתחיל ב – 22:30.
5. בסאבליים לא מסתפקים בשתי ההופעות שבאייטם ארבע, ומוסיפים מסיבה גותית שמתחילה בחצות. שרית ברוך תהיה על התקליטים – אתם תהיו בכניסה חינם.
6. ערבי המד"ב באוניברסיטת ת"א מקבלים היום קיק בצורת ספיישל ויליאם שאטנר שנראה, לפי התיאור, מבדח במיוחד. תצפו בשאטנר עושה מעצמו צחוק אצל קונאן אובראיין, יהיה ספיישל תחרות השירים הגרועים שלו, ועוד המון דברים ביניהם תחרות חיקויים של ויליאם שאטנר. המנצח המאושר יזכה, בין השאר, בקליפ של עצמו מחקה את ויליאם שאטנר. 18:30. אוניברסיטת ת"א, בניין מכסיקו, חדר 120.
7. Y-Utopia הוא אירוע השקת בלוק 03 בגלריה קו 16 (שד' ששת הימים 6), ופתיחת התערוכה פעפוע המשתתפת בפרוייקט הבינלאומי "ערים זמניות". ינגנו אליק מבומבקלאט ודניאל רוזנטל. 19:00. וניסיתי, באמת ניסיתי לחפש מידע על מחיר או לינק לעוד פרטים על האירוע – אך לא מצאתי. בעסה.

סופ"ש (12-13.1)
1. בשישי אמורה להיערך המסיבה האחרונה בליין מסיבות הצהריים בגן החשמל. בתכל'ס, אני בספק כמה ממסיבות אלו באמת נערכו בהתאם למזג האוויר בחודש האחרון. בכל מקרה, במידה ולא ירד גשם, אמורים להיות שם רונן גוטמן, תומר שלומי ולהקת Car Wash בקאברים לשנות ה – 70.
2. [תודה למוטי שהודיע לי ראשון וממש מזמן על ההופעה] הנרי רולינס הותיק והרב גוני (מוזיקאי, סטנדאפיסט ושחקן) מגיע השבוע לשתי הופעות נדירות בישראל. במוצ"ש ב – 21:00 הוא נמצא במוזיאון א"י בת"א. שלשום הוא היה במרכז ז'ראר בכר בירושלים. מישהו יודע איפה באינטרנט רושמים מה מחיר הכרטיס לדבר הזה?
3. המובייל קלאבינג מקפידים להרים מסיבה תקופתית כבר לא מעט זמן. בשישי הם מגיעים לגשר הבורסה בתחנת רכבת מרכז (שזה המעבר בין תחנת הרכבת למתחם הבורסה). כרטס חינם למעבר על הגשר אפשר להוציא במכונות הכרטיסים בתחנה. ההוראות: לבוא עם נגן המוזיקה האהוב עליכם – לשלוף, ולהתחיל לרקוד בלי חשבון. 12:16 ב-ד-י-ו-ק. חינם.
4. לבנון מופיעים במוצ"ש בשור 3. כמה? מי? מו? מה? ואללה, לא הספקתי לברר עדיין. אבל היי! יש להם פלאייר יפה:
פלאייר יפה

בקטנה:

1. בשינקין 60 פועל כבר חודש וחצי סקוואט שקט וקטן, שעלה השבוע לכותרות בעקבות נסיונות פינוי בכוח של הדיירים. סקוואטים זה כמו מוזיקה: כל המרבה, הרי זה משובח.
2. בסלאשדוט מדווחים שהערך הפופולרי ביותר בויקיפדיה האנגלית הוא: Web 2.0. מה שלווא דווקא מעיד על פופולריות הנושא, אלא בעיקר על כך שרוב האנשים לא יודע במה באמת מדובר.
3. גיאחה העלה עמוד קבוע ואחושרמוטה חשוב מוסרית בעיני: איך לא נהיה חרא של אנשים. תקראו, כדאי לכם.
4. בטיים אאוט מדווחים שההודנא קיבל השבוע את התו החברתי בגלל שלל פעולות מוסריות שביצע (בין השאר, התקנת רמפה כדי שנכים יוכלו להיכנס למקום). כל הכבוד.

5 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    יש במוצ"ש גם הופעה של דפנה והעוגיות בבארבי ת"א.

  2. ניימן הגיב:

    תודה על המידע. יוצא המון שאני משמיט דברים מעניינים מחוסר ידיעה :]

  3. Islay הגיב:

    זה כיף לאללה שהנרי רולינס מגיע אבל לא כזה נדיר, הוא כבר היה פה עם מופע כזה לפני כמה שנים (במרכז עינב. היה מעולה), ומאז הוא מזכיר את הביקור שלו בישראל לא מעט בהופעות שלו. אם הוא יקפיד לבוא לבקר כל כמה שנים, יהיה יופי.

    המחיר המזעזע להנרי רולינס עומד על 189 ש"ח, ללא הנחות משום סוג שהוא. 159 ש"ח למקומות הממש גרועים (איפשהו בשלוש השורות האחרונות). את המחירים אפשר למצוא באתר של קסטל, שם גם גיליתי שנוספה הופעה נוספת בתל אביב ביום שישי ב-14:00 בצהרים. עוד לא קניתי כרטיס, וכאן ההתלבטות: איזה מין הופעה תהיה ביום שישי בצהרים? אולי הכל יהיה יותר הזוי והרבה יותר שווה ממוצ"ש? ואולי הוא לא יהיה במיטבו כמו בהופעת ערב? צריך להחליט עד מחר.

    בכלל, לקסטל יש קטע ממש מרגיז: מעבר לכך שהם גובים עמלה שערורייתית של 10 ש"ח על כל הזמנה שלא מתבצעת במשרד שלהם (כלומר, על כל הזמנה באינטרנט ובטלפון), הם לא מציגים באתר את כל המקומות אלא רק מעט מהם, ואם רוצים להזמין מקום אחר מהיצע האינטרנט חייבים להתקשר. אוף.

  4. Tal G הגיב:

    כרגיל – תודה על הפוסט…

  5. ניימן הגיב:

    פעם בכמה שנים זה לא נדיר? :]

    יש את המנהג הזה בארץ (גם בבתי קולנוע) של להקשות ולקנוס משתמשי אינטרנט – לא משנה שלמשרד זה חוסך כוח אדם וזמן וכאלה. מעניין איך זה בחו"ל.

    (ואגב, אני בוחר בהופעת הצהריים סתם בגלל שהיא נשמעת עם יותר פוטנציאל להפתעות טובות. כאילו, כמה גרוע זה יכול להיות, לא?)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting