אירועי השבוע האמיתיים 20.1.2007 – 14.1.2007

זה לא שבוע שיא, זה לא שבוע נפל – זה שבוע ממוצע עם כמה דברים סופר-חמודים שיכולים לשים לכם חיוך גדול על הפנים.

תבדקו את Ex Lion Tamer ביום ראשון, מאור כהן בפרוייקט ידידי השכחת בשני, דיגיטל-מי בהודנא בשלישי, מרתון הההופעות המדהים ברביעי, Diary of Dreams הגרמנים בחמישי ושירה-פלוס ושוק המוזיקה בסופ"ש.

יום א' (14.1)
1. שבוע חדש, ואיתו הופעת בכורה של להקה חדשה בשם Mary and The Baby Cheeses בריף ראף (גרוזנברג 22) . יש להם שם חביב, הודעת פרסום חביבה ופלאייר חביב. 22:00 (וכמו שהם אמרו: בטח יתחיל ב – 23:00 פלוס). חינם.
להקה חביבה - פלאייר חביב.

2. בזכותה של כרמל ויסמן גיליתי סדרת הרצאות שמתקיימת במרכז EnlightenNext (רבי חנינא 25, יפו). היום ירצה דני כהן ממכון וויצמן בנושא "מדע: פיזיקה והתשובה לשאלה: למה?". 20:30. 65 ש"ח.
3. Red Cotton מופיעים בליין ימי א' של אברקסס (לילנבלום 40). 22:30 (לא שצריך להאמין לשעה). חינם.
4. אירוע נדיר: ההופעה החינמית הטובה ביותר היום היא לא באברקסס, אלא באוזן השלישית (קינג ג'ורג' 48). Ex LIon Tamer יצ'פרו את הקהל המקומי רגע לפני יציאה לסיבוב הופעות בארה"ב. 21:30. חינם.
5. יש גם הופעות לא חינמיות וטובות בעולם: עמיר לב מארח את גבע אלון היום בלבונטין 7. 21:00. 50 ש"ח.
6. עוד הופעה מומלצת ומפתיעה: רפי פרסקי נמצא בקפה ביאליק (ביאליק 2). 22:30. 30 ש"ח.
7. חזרנו לאירועים חינמיים: מצוירים בסלון מופיעים בסאבליים (סלמה 53). 22:30. חינם.
8. חבר שעובד בדנזל (הצפירה 19) לא מפסיק לדבר על מסיבת יום ההולדת שלוש שתיערך שם ביום ראשון. לקראת האירוע עבר המקום שיפוץ יסודי, והבאים יוכלו להנות גם ממבצעים שישתנו כל שעה עגולה. חינם. (ודי, אני לא יודע מתי בדיוק זה מתחיל. אל תבואו בשבע בערב. אל תבואו גם בחמש בבוקר).

יום ב' (15.1)
1. פריצת דיסק הוא פרוייקט של עיריית ת"א ותמונע (שונצינו 8 ), בו נבחרים מדי חודש שני הרכבים או אמנים מתחילים, טובים אך לא מוכרים (עדיין!) לבצע ערב משותף. השבוע מופיעים שם השכנה ממול (שכתבו הודעה מקסימה פה) ולהקת הבאים. פתיחת הדלתות ב – 21:30, וההופעה תתחיל ב – 22:00 בול (כן, בטח). מחיר הכניסה הוא 20 ש"ח, ובכניסה צריך לאמר שבאתם להופעה של השכנה ממול. אך אל דאגה – בהודעה מדגישים שתוכלו להישאר גם להופעה הבאה של הבאים (עקב שמם לא הייתה ברירה אלא לשים אותם בהופעה השנייה).
2. בכלל יש היום ערב די מושך בתמונע (שונצינו 8 ). ההצגה שיחות לילה עולה ב – 25 ש"ח במסגרת ליין תרבות יום ב'.
3. למי שלא רוצה תיאטרון: תמר קפסוטו שבה למקום שהכי מתאים לשם המשפחה שלה, כפסוטה (פלורנטין 5) להופעה חינמית היום ב – 22:00.
4. זה לא חדש, וזה לא מתחיל השבוע – אבל כדאי שתדעו ששגרירות סאנידייל בישראל מקרינה את פרקי הסדרה באפי כל יום שני בבניין ברגלס (כלכלה) חדר 8 באוניברסיטת ת"א. 19:00. חינם.
5. ידידי השכחת, פרוייקט המפגיש בין אמנים ישראליים לפייטנים ישראלים, מארח היום את מאור כהן ודוד מנחם. 18:15. בית התפוצות באוניברסיטת ת"א. בדר"כ האירוע עולה כסף – אך הפעם זה חינם.
השכן שלא מפסיק לפייט

6.
במכללת לוינסקי (שושנה פרסיץ 15) מתרחש היום אירוע המשלב שירה ונגינה: המשוררים סבינה סבג, מירון איזקסון וגד יעקבי יקריאו שירים, בזמן שחברי "המפתחות לצוללת" יאלתרו מוזיקה ברקע. 19:00. המחיר לא ידוע, אך להשערתי האירוע חינמי.

יום ג' (16.1)
1. ההודנא (אברבאנל 13) מארח היום את דיגיטל-מי (שזה בעצם בן אדם אחד בשם שי ליברובסקי). תחילה יופיע שי במופע ניסיוני המשלב אלמנטים ומניפולציות משירים ישראליים מוכרים. לאחר מכן יחבור אליו רני בירנבאום עם תופים וביחד הם יבצעו "סשן סמפלר-תופים ספונטני עם חוש הומור". יותר מסקרן מזה לא יכול להיות. 21:30. חינם.
2. אורי פרנס והפסנתר נמצא היום בבלום בר (קינג ג'ורג' 2), וטולקין נמצאים בסאבליים (סלמה 53). שניהם מתחילים ב – 22:30. שניהם חינם. אגב, מי שמצפה למצוא הגיון בבחירת ההופעות בבלום בר ובסאבליים שאני רושם עליהן, נידון לכשלון מראש.

יום ד' (17.1)
1. 1984 עורכים מסיבת מחווה לז'אק ז'אק גולדברג – סמל אייטיז שהלך לעולמו החודש. 23:00. 20-40 ש"ח (תרשמו באתר להנחה).
2. במרפאה (הצפירה 19), שנמצא בדר"כ מחוץ לאיזור המחיה הטבעי שלי, נמצא היום אביחי פרטוק עם אלקטרו ומינימל. 23:00. חינם לגמרי.
3. החבר'ה במשה מאור 3 מארחים עוד ערב הופעות נפלא ומושך שמשפר לכולנו את ההבנה המוזיקלית המקומית בכמעט חינם. יהיו שם מלכת הפלקט, פיימוס פיפל, אד, לבנון, מונוטוניקס ופיג סטברז. 20:00 30 ש"ח. מומלץ מאד-מאד-מאד.

6(!) להקות(!) בשור(!) 3(!)

4. אני לא יודע יותר מדי(=כלום) על להקת "האנשים היפים", אבל הם "מתחילים היום את סיבוב ההופעות שלהם במייקס פלייס (הרברט סמואל 86)". 21:00. מחיר? "כמה שבא לכם לשלם על הופעה טובה". סחטיין.

יום ה' (18.1)
1. דיארי אוף דרימס הם הלהקה האהובה עלי בז'אנר המוזיקה הגותית. וכן, לא התבלבלתי, לא אחת האהובות, אלא *האהובה*. עם ה' הידיעה. בהמשך השבוע (לדוגמא, עד יום שני) תעלה ביקורת בבלוג על אחד האלבומים הטובים שלהם. השבוע הם מופיעים בארץ (יש!!), ובינתיים אתם מוזמנים לבדוק אותם בעצמכם (אתם יודעים איך!) ולהחליט אם בא לכם לשלם 130 ש"ח על ההופעה. קולטורה (הרצל 154). 23:00.
2. יש מעט תחומים שיותר מתאים לשילוב מאשר קרמיקה וסקס. איתן גרוס בן ה- 67 (גיל בו, כידוע, ההורמונים זורמים ומין לא יוצא מהראש) פותח במוזיאון רמת גן (אבא הלל 146) תערוכת יחיד מסקרנת עם השם הנהדר: "ציפורה, אם איתן היה בת הייתי מחכה לו!". דוגמיות מהתערוכה ניתן לראות בע"מ 16 בטיים אאוט (גירסת הרשת), והעסק כולו מצליח לסקרן אפילו חובב אמנות רדום כמוני. מהיום ועד ה – 10.2. שעות פתיחה פה. מחיר, אני לא יודע איפה.
3.
בבית העירייה הישן (ביאליק 27) עורכים היום ערב על האיש, המשורר והרחוב: טשרניחובסקי. 20:15. 30 ש"ח.
4. פסטיבל הקולנוע הבריטי נפתח היום בסינמטק תל אביב עם הסרט קאשבק. אין לי כוונה לפרט על כל הסרטים וסדנאות באירוע. פשוט תעיפו מבט בתוכניה של הסינמטק.
5. נאג' חמדי, להקה שמורכבת מעיתונאים בעיקר, מופיעה היום בסאבליים (סלמה 53). 22:30. חינם.
6. המייקס פלייס (הרברט סמואל 86) מנסים להכריע בשאלה הנצחית: "מי יותר מגניב, פיראטים או נינג'ות?", ועורכים היום מסיבה פיראטית למהדרין. שוטים חינם של רום לפיראטים, ופרס לפיראט המאיים ביותר של הערב יהיו רק חלק מהאווירה במקום. חינם.

סופ"ש (19-20.1)
1. שוק MuzikStage Market למוזיקאים\אמנים\מלחינים\מפיקים או יוצרים חוזר ביום ו' בצהריים, ואמור להפגיש בין כל מי שקשור איכשהו לעשיית מוזיקה. 11:00-16:00. רחוב בן שמן 4, קומה א'. הכניסה חינם.
2. שירה פלוס, אירוע השירה החודשי של לבונטין 7, מתרחש בשישי בצהריים עם דורי מנור בליווי שלומי שבן ומאור כהן המדהימים. 16:00. 30 ש"ח.
3. עוד בלבונטין 7: בשבת ב-18:00 הם מקרינים בחינם את Team America של יוצר סאות'פארק. אני חשבתי שהסרט הוא בדיחה-לא-רעה אך ממש ארוכה מדי. אחרים חושבים שהוא יצירה אלוהית. לכו ותשפטו בעצמכם!
4. שישי בערב, הפטיפון (יצחק שדה 32), שלוש להקות לא מוכרות (לפחות לכותב שורות אלו) ומעניינות: Seven Morgues, schlaf gesucht, AutoRussia מופיעות. 22:00. 30 ש"ח – וגם יש פלאייר יפה.
אני להקה לא מוכרת שמופיעה! כבוד למגזר!

בקטנה:

1. GeishaNO, שתוך שבוע הפכה מלהקה שבחיים לא שמעתי עליה, ללהקה שלא-הפסקתי לשמוע עליה, נמצאת ברביעי – 18:00 בקול הקמפוס. 106FM לתל אביבים, דרך הרשת לשאר העולם.
2. באגף ההופעות של עכבר העיר, רשום שההופעה של סי היימן במנרווה ביום א' עולה 50 ש"ח. באגף המסיבות לעומת זאת, מציינים שאותה ההופעה עולה רק 30 ש"ח. מישהו פה לא מסונכרן.
3. אחד ההפי האוורים המוזרים ביותר נצפה השבוע בפרינדז (בן יהודה 186): ימי א'-ד', כל האלכוהול ב – 50 אחוז הנחה מהשעה 3:00(!) בלילה. לטעמי אפשר להרחיב את זה למ – 6:00-9:00 בבוקר, ואיכשהו נראה לי שכיס הבעלים לא ייפגע.
4. חברי הטוב, המורבידי, מוכר מזה כמה חודשים כפתורים עם כתובות-קורעות-מצחוק בעיצובו באירועי תרבות אלטרנטיבית בארץ. לאחרונה ניתן להשיג את הכפתורים גם בחנויות UFO שבסנטר, סטודיו מורנו ברשל"צ ואפילו בחנות פנאי לי שבצורן. אפשר להתרשם ולהזמין גם לבדוק באינטרנט, פה. (כן. זו פירסומת חינם לחברים. מה, אסור? :])
5. רוקפור מנסים לזכות בתחרות קאברים ל – Arnold Layne, ולצורך כך מבקשים את עזרתכם. כל מה שצריך הוא לעקוב אחר ההוראות פה – ולהצביע עבור הלהקה. זה לוקח בדיוק שלושים שניות – על השעון.

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]

4 תגובות

  1. הראל הגיב:

    הצבעתי לרוקפור – קאבר ענק! הלואי ויזכו

  2. ניימן הגיב:

    בגלגול הקודם שלה (עם הסולן), היא הייתה אחת הלהקות האהובות עלי.

  3. מרק ק. הגיב:

    בגלגול הקודם זו היתה הלהקה היחידה בארץ שהייתי מוכן להתיחס אליה. זה עצוב שעכשיו הם צריכים לבקש עזרה בשביל יום הקלטות (יש אנשים שלא מצליחים להבין מתי צריך לשנות את שם המותג).

  4. ניימן הגיב:

    תשמע, זה לא סתם יום הקלטות..