וידוניזם

שום פריט מהמידע בפוסט הנוכחי אינו חדש – לא לי, ולא לעולם המקוון. בקריז של הרגע החלטתי לתת כבוד לג'וס ווידון: האיש והערפדה.

רינונים על עונה שמינית לבאפי החלו בערך חצי שנה לפני שהעונה השביעית נגמרה. בזמנו נשמעו הם תקפים בערך כמו דיבורים על פיטר ג'קסון מביים את ההוביט, אלביס עדיין חי – או חברה עשירה קונה את הבלוג 'ניימן 3.0' תמורת כמה מליונים צנועים. ג'וס וידון תמיד היה איש של חלומות, ולכן איש לא הופתע כששמע שלבאפי תהיה עונה שמינית: בקומיקס.

עטיפת החוברת הראשונה של באפי - או משהו כזה

בניגוד למלחמת הכוכבים או מסע בין כוכבים, עושה רושם ש'באפי – גירסת הקומיקס', לא תהיה זבל מוחלט. וידון עצמו יכתוב את החוברות הראשונות וקשתות העלילה הראשיות. את בעיית הזמן הפנוי האפסי שלו, החליט הוא לפתור בכך שלקח על עצמו עוד משימות. גאוני. הקומיקס יחל מהנקודה בה הסתיימה העונה השביעית, ויהווה קנוניזציה להמשך הסיפור (לא, חלילה וחס, גירסא לא רשמית שתשונה מאוחר יותר). די, תפסיקו להיות מפונקים. זה נשמע ממש ממש טוב. החוברת הראשונה צפויה לצאת בשביעי למרץ – אך לאור חוסר הארגון הידוע של חברות הקומיקס (מתחרה רק בזה של מיקרוסופט), תאריך זה עוד עלול להשתנות. ולהשתנות. ולהשתנות.

רוב הדמויות האהובות יהיו שם – מלבד אנג'ל וספייק. האחרונים שייכים לחברת קומיקס אחרת, כחלק מעולם "אנג'ל". הם יופיעו מדי פעם, אך לא לעיתים תכופות – מתוך כבוד של וידון לחברה המתחרה (ולא, חס-וחלילה, מתוך חשש מתביעות זכויות יוצרים. כידוע, חברות גדולות אף-פעם לא נוקטות בכאלו. בעיקר לא בארה"ב). העלילה תשונה כך שתתאים יותר לעולם הקומיקס (הדמויות לא יעמדו עשר עמודים ויברברו בחנות הקסמים). במחווה יפה לשרה-מישל גלר, הם החליטו *לא* להגדיל לבאפי את החזה – ועוד קראו לזה: קו אומנותי שונה. זנדר אגב, לא נהנה מאותה המחווה – ולפחות ע"פ עטיפת החוברת השנייה, הפך לגבר מסוקס במקום חנון חביב ורכרוכי.

עטיפת החוברת השניה של באפי

פיירפליי לעומת זאת, היצירה הפייבוריטית עלי של וידון, לא עושה סימני תחייה בינתיים. החודש גיליתי, באיחור מסוים של שנה וחצי, שלפני יציאת סרניטי (סרט שהמשיך את אירועי הסדרה), פיזר ווידון באינטרנט כמה קטעים קצרים בשם River Tam Sessions. בואו לא נקרא לסרטונים יצירת מופת, אבל לי לפחות הם הזכירו: א. כמה אהבתי את הסדרה. ב. כמה ריבר יפייפיה ו – ג. כמה חבל שהיא לא ממשיכה (הסדרה, לא ריבר. טוב, בעצם גם ריבר). הנה קישור ליוטיוב המציג את כל הסרטונים.

הפרוייקט היחיד בפיתוח בהקשר פיירפליי, שאני יודע עליו כרגע, הוא משחק תפקידים מרובה משתתפים (MMO בלעז. מעניין אם יש קיצור טוב בעברית). המשחק מפותח בידי מולטיוורס, חברה שהוקמה בידי בוגרי נטסקייפ ומקווה לעשות לעולם ה – MMO מה שנטסקייפ עשתה לדפדפנים: ליצור פלטפורמה אחידה לפיתוח עולמות. משתמשים של מולטיוורס יוכלו להיכנס לכל העולמות שהחברה פיתחה מאותה התוכנה. אני, לפחות כרגע, עוד רחוק מלהיות נלהב.

בקטנה:
1. עוד תמונות מקומיקס של באפי: 1, 2 ,3 ו – 4.
2. תלמידי הפקולטה לחקלאות ברחובות התחילו ללמוד קורס להכנת בירה. שוב מסתבר שאני בפקולטה הלא נכונה?

9 תגובות

  1. רוני הגיב:

    למרות שאני לא שותף לחיבה הגדולה שאתה נושא עבור ריבר, אני מסכים איתך שפיירפליי היא אחת מסדרות המד"ב הטובות שיצא לי לראות ובאמת חבל שהיא לא ממשיכה.
    למרות זאת, היא עדיין לא מתעלה על פארסקייפ. 🙂

  2. ניימן הגיב:

    התחלתי לראות ארבעה פרקים של פארסקייפ, והתאכזבתי נורא. אחרי זה אמרו לי שהסידרה משתפרת ברמות בהמשך, כך שייתכן שעוד אחזור אליה. מתישהו, כשאשלים את בבילון חמש וסטארגייט :]

  3. רוני הגיב:

    סטארגייט באמת התחילה להימאס עליי בערך בעונה ה-9. זה כבר נהיה ממש לעוס ומרוח. המשכתי רק מכוח האינרציה.
    פארסקייפ נהיית מעולה החל מאמצע העונה הראשונה. אני יכול להגיד לך שהנבל העיקרי שם, שלדעתי עוד לא יצא לך לראות (scorpius) הוא אחד הנבלים הטובים ביותר שיצא לי לראות. באמת.

  4. ניימן הגיב:

    אח. יש ל יעוד כל כך הרבה טלוויזיה להשלים.

  5. אם כבר, אני מקווה שקראת את Fray, שלתקופה קצרה היה לי תחליף לעונה שמינית.
    אני מבקש לא להשמיץ את סטארגייט. יש להם תקופות לא טובות, זה נכון, אבל הם יודעים לחזור לעצמם. בכל מקרה, העשירית תהיה העונה האחרונה בהחלט. ואז ישאר רק סטארגייט אטלנטיס, וסדרת-הבת החדשה של באטלסטאר גלקטיקה.

  6. ניימן הגיב:

    לא, אבל כבר דאגתי לכך שאשיג עותק של זה עד סוף החודש.

    יש סדרת-בת חדשה לבאטלסטאר גלקטיקה?!?! שיט. אני ממש לא מעודכן..

  7. פוסט נהדר, תודה!

    ואם מותר לי קצת פרסומת "עצמית" – השגנו הנחה מסויימת על מנוי לעונה 8 עבור חברי "שגרירות סאנידייל בישראל".

    http://www.sunnydale-embassy.co.il/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting