משחקים קצת שונים – חלק א'

קצת דליל פה השבוע – אבל אל תגידו שלא קיבלתם אזהרה מראש במוצ"ש! עקרונית, יהיו עוד שבועיים-שלושה דלילים כאלה, אך לא ברצף, עד אמצע אפריל. ככה זה כשאי אפשר להתבטל כל היום :]

מאז עידן הלינוקס, אני משחק פחות במשחקים – בעיקר מכיוון שרוב המעניינים לא עולים על מערכת ההפעלה שלי. בינתיים, מסתפקים בלאסוף לינקים ולהוציא לעצמי עיניים עם רעיונות מסקרנים. ביומיים הקרובים עומדת להיות פה הצפה של דברים-מגניבים-שקראתי-עליהם אך עדיין לא יצא לי לבדוק. רוב המידע יובא באיחור אופנתי של חודשיים-שלושה.

1. תחרות משחקי המחשב 2006 של בחרובקה (הליקר הצ'כי הלאומי) גרמה לרגש לא מוכר עבור ישראלים: קנאה בתעשיית מחשבים של ארץ אחרת. עשרים וחמישה מוצרים מקוריים דוברי-צ'כית התחרו בתחרות השנה, רובם כוללים את השילוב 'בחרוב' איכשהו בתוכם. המגוון מרשים, אך מאכזב היות ואין שם משהו מלהיב בטירוף. מצד שני, הבלוג המצוין Tomus FIles, מסקר את מצטייני שנים עברו בתחרות – ושם כבר יש כמה פנינים: Space Becherovka – סוג של ספייס קווסט פארודי, Řež, Bechere! – משחק יריות גוף ראשון עם מוזיקת פאנק צ'כית או Becherov, משחק GTA מותאם לבחרובקה. הצד השלילי? הכל בצ'כית.

ספייס קווסט צ'כי עם ריח משכר

אולי מישהו ישכנע את טמפו לעשות איזה תחרות משחקי גולדסטאר מקומית?

2. זה גאוני, זה פשוט רעיון גאוני. דרך GameSetWatch הגעתי לאולמפיאדת העל-טבעי. המשחק עדיין בפיתוח, וע"פ האתר, לא בטוח שהבחור שעובד על כך יממש את הפוטנציאל – אבל רק על היוזמה מגיע לו חיזוק חיובי.

3. חובבי האסטרטגיה בטח ישמחו לשמוע על מדריך Euro Gamer למשחקי אסטרטגיה חינמיים. כל חמש הפנינים שלהם מהוות בחירות מצויינות: הקרב על וסנות' – משחק קוד פתוח שראוי לפוסט משל עצמו, שתי גרסאות למשחקים קלאסיים: Ufo וציויליזציה 2 (C-evo), משחק בשם 1848 על מלחמת האזרחים ההונגרית – ו Cry Havoc, גירסה ממוחשבת למשחק לוח עתיק.

ציויליזציה משופצר

4. Fancy Pants Adventure הוא משחק הפלאש המגניב ביותר שנתקלתי בו לאחרונה. שילוב של מר קו, עם קצת מריו, קצת סוניק והמון מקוריות. אפרופו מר קו: יוצרו, Osvaldo Cavandoli, הלך לעולמו לאחרונה. אני מתכנן לעשות פוסט מחווה קטן, ברגע שיהיה זמן.

5. אנחנו בסימן רב לאומיות היום: גם בפרו יודעים לעשות משחקים, או במקרה הזה: מודים. הבלוגספירה כולה התלהבה שבוע שעבר מגירסת דום-סופר מריו. את המפלצות המקוריות החליפו היריבים-הלא-מפחידים של מריו. כשהורגים, מקבלים פטריות. חמוד אש.

סופר מריו-דום

בקטנה:
1. לא רק במשחקים עסקינן, אלא גם בצעצועי משחקים. שרשרת-טטריס כבר קניתם לאהובתכם?

שרשרת טטריס

2. מסיבה לא ברורה, אני מציף את מ' היקרה בתמונות של עוגות החודש. הנה אחת המוצלחות שבהן: עוגת World of Warcraft.

עוגת wow!

[נסגר לתגובות מחמת ספאם. שלחו מייל אם יש לכם משהו דחוף להוסיף]

5 תגובות

  1. יוחאי הגיב:

    בחרובקה ומשחקי מחשב? שילוב משונה…
    בחרובקה הוא דז'יסטיף נפלא. חבל שבארצנו שיווקו את הייגרמייסטר כל כך חזק, והבחרובקה, טעימה יותר וזולה יותר נדחקה הצידה.

  2. ניימן הגיב:

    דווקא לא כל כך חבל. אם היו מפרסמים אותה, מחירה היה עולה, ואני לא הייתי יכול לשתות אותה בזול בפאבים :]

  3. אחלה בלוג!
    גם שלך, אבל במקרה הזה אני מתכוונת ל-Tomus Files.
    ממש מעצבנים הצ'כים האלו. יש להם כישרון יוצא דופן ליצירת קווסטים מוצלחים (היו כמה שדווקא כן תורגמו בשנים האחרונות), אך השפה הזאת שהם בחרו לעצמם פחות מוצלחת…
    הדמוי Space Quest נראה ממש טוב. הייתי מתה לשחק בו בכל הזמן שאין לי.

  4. ניימן הגיב:

    ואללה? איזה תורגמו? למה להשאיר אותנו בעלטה – שלחי שמות. את לא היחידה שרוצה להשמיד את הזמן שאין לה…

  5. ליידי קילדר הגיב:

    האמת שלא זכרתי שמות בזמן שכתבתי את התגובה, אבל עכשיו שלחת אותי לחפש…
    אז כמו שזכרתי במעורפל יש לפחות שני קווסטים חשובים מהשנים האחרונות: The Black Mirror (סוג של גבריאל נייט, רק פחות טוב), ו-Nibiru (סוג של The Black Mirror, רק הרבה פחות טוב) שנוצרו ע"י חברת משחקים צ'כית בעלת השם המפוקפק Unknown Entity.
    אתה יכול לקרוא על זה כאן:
    http://www.netjak.com/review.php/532

    וכאן:
    http://www.justadventure.com/reviews/Black_Mirror/BlackMirror.shtm

    והנה עוד קווסט שנוצר ע"י חברה צ'כית:
    http://www.adventuregamers.com/article/id,663

    אני יכולה להמשיך, אבל אני צריכה ללכת ללמוד סטטיסטיקה…