שאריות מצוירות

יש לי את המנהג המגונה להוריד בבת אחת לבלוג לינקים שהצטברו בנושא מסוים. ההיילייט היום: סרטי אנימציה, סרטים בהשפעת משחקי מחשב ומשהו מד"בי אחד. בדיעבד, אין פה להיטים – אך את הנכתב צריך לפרסם.

Escalation
אמריקאי עם אף גדול

תשעת הגברים הזקנים הוא כינוי הומוריסטי שנתן וולט דיסני לתשעת האנימטורים העיקריים בסטודיו שלו. ה"מופרע" מבין התשעה היה וורד קמבל, האחראי ליצירות כמו החתול הנעלם מאליס בארץ הפלאות. וורד גם היה היחיד מהתשעה שטרח ליצור סרט אנימציה עצמאי. זה קרה ב – 1968, והיצירה הייתה סרטון מחאה נגד המלחמה בויטנאם. לפני כחודשיים החליטה נכדתו לשחרר את הסרט חינם לרשת, "היות ויש הרבה דמיון בין מה שקרה אז למה שמתרחש עכשיו". אל תצפו למשהו חמוד וקליט כמו מיקי מאוס. בעצם, גם אל תצפו ליצירת מופת מדהימה. (לצפייה)

High Maintaince
מאיפה יש לי את החוצפה לשים בבלוג סרטים יותר מחודשיים אחרי שעלו לרשת? במקומכם, הייתי מפסיק לקרוא פה תכף ומיד. שמתי את הלינק בצד מזמן, כשגרומיט פרסם אותו, ורק אמש הזדמן לי אשכרה לצפות בו. זהו סרט סטודנטים עשוי היטב, מד"בי בעליל, מפתיע – לפחות אותי, ודרך בכלל לא רעה להעביר שבע דקות (בלי הכתוביות בסוף). הוא זכה במגוון מכובד של פרסים, והוצג ביותר מפסטיבל אחד. (לצפייה)

מריו במציאות
מריו מכועייר

במערכת ניימן מתקבלים, בממוצע, שלושה לינקים ביום שקשורים למריו. כבר מזמן הבנו מי המשחק הפופולרי ביותר בכל הזמנים. המגוחכים מבין הלינקים הם אלו המחקים את מריו במציאות – ומכיוון שלא יפה לשמור דברים מגוחכים רק לעצמי, הרי הם לפניכם: יום בחייו של מריו (עם בחור שרזה מדי בכדי להיות מריו). מריו קארט'ס במציאות (מירוץ מכוניות עם דמויות מריו) ועוד כמה לינקים מצויינים שלצערי הלכו לי לאיבוד.

אם זה לא מספיק חולני בשבילכם, אז יש גם סרטון המציג משחקי ארקייד קלאסיים בעזרת אוכל. לא הצלחתי לצפות בו, אז תודיעו לי אם התוצאה אצלכם שונה.

העתיד שלא היה
כבר כמה זמן אני מחפש תירוץ לתקוע פה קישור לבלוג Paleo-Future. בלוג שעסוק בלהראות איך חשבו פעם (בתחילת המאה נגיד) שיראה העתיד. מעבר לפוסטים הנהדרים שיש שם בקביעות, גם מצאתי אצלם לינק לסרטון מ – 1938, המתאר את הפלאות שעתידות להיות ביריד הגדול של ניו יורק ב – 1939. התבלבלתם? כן. זה ממש היה טקסט בסגנון "בחזרה לעתיד".

אולג, נהג המונית
אולג בלי וודקה

פוקס (רשת טלוויזיה שנוטה לבטל סדרות טובות) החלה השנה בסדרת סרטונים קצרים חדשה שרצה בין הפרסומות (ואמורה, תיאורטית, למנוע מאנשים להחליף ערוץ). הקונספט המיוחד מכריח כל סרטון להיות תשע שניות. זמן מכובד ביותר בידיו של אמן שנון ומצחיק – אבל בידי הצנונים מפוקס זה הפך לשורת בדיחות שאפילו התואר "קרש" מחמיא להן. עדיין רוצים לראות? יש פה, וגם באתר הרשמי.

סרטון קצרצר וקצת יותר מוצלח בא אלינו מאולפני ארדמן – אלו מוואלס וגרומיט המפורסמים. דוגמא לאיך עושים את זה יותר נכון.

בקטנה:
1. אל תשאלו למה, אבל אני ממש בעד המאבק לביטול הגופן Comics Sans מעל פני כדור הארץ.

3 תגובות

  1. דואל הגיב:

    הסרט סטודנטים אכן עשוי היטב. אבל שמתי לב שיש לי בעיה, סרטים לא מפתיעים אותי יותר. (למעט מקרים מאוד יוצאי דופן) – מסיכוני המקצוע, כנראה.
    אבל זה לא מה שרציתי להגיד. רצית להגיד שעם כל הכבוד לסרט הגרמני(?) הזה – אני חושב שלסטודנטים לקולנוע בישראל יש לא פחות כישרון. קחו את ה-dvdים האלה, ותראו.
    מה קרה? קצת פרגון עצמי לא הרג אף אחד.

  2. ניימן הגיב:

    קשה לפרגן אם לא מכירים – ובשביל להכיר יש לי אנשים כמוך 🙂

  3. טלג'י הגיב:

    פרפל ובראון – גדול !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting