אירועי השבוע האמיתיים 19.5.2007 – 13.5.2007

מחווה למירי אלוני, אירועי יום ירושלים, יום הסטודנט בירושלים, פסטיבל פליציה בלומנטאל, שבוע השיר הישראלי, פסטיבל תרבות של שלום, פסטיבל נחלת בנימין ופסטיבל העונשפטס. אין ספק, השבוע זה השבוע בו הפסטיבלים שאף פעם לא ידענו שקיימים מרימים את ראשם. בתכל'ס, יש אופציה לים דברים מרתקים.

שימו לב לרוקפור (בחינם!) בראשון, יום הסטודנט הירושלמי בשני, אירועי יום ירושלים שמתחילים בשלישי, מסיבת 5 שנים ל – 1984 ברביעי, פסטיבל העונשפטס והאירוע בנסיך הקטן בחמישי – והמסיבה לכבוד אזרחותו של רבל סאן בסופ"ש. איך אומר בלוגר מפורסם אחר: שיהיה לכם שבוע שבוגי! :]

יום א' (13.5)
1. מה אתם אומרים? שאעשה קרקס מכך שסוף סוף קיבלתי את התוכניה של הקוזה נוסטרה (נחלת בנימין 10) בזמן, או שאוותר להם? באמת, נראה לכם שלא? סימן שלא קראתם פה בכלל בשנה האחרונה! וודאי שנעשה קרקס. היום ב – 22:00 מופיע שם נועם רותם, אקס קרח 9, וזמר עכשווי מצויין. לא רשום מחיר, אז זה בטח חינם.

המצולמים לא קשורים לאירוע
(התמונה לקוחה מפה)

2. מירי אלוני, זמרת ויוצרת מעניינת, שהעובדה שזוכרים אותה בעיקר בזכות שיר השלום לא עושה עימה צדק לטעמי, מקבלת היום ערב מחווה לכבודה. האירוע, הנערך כחלק מסרט דוקומנטרי על חייה, יכלול את להיטיה הגדולים, בנוסף לאיחוד היסטורי של להקת "אחרית הימים", ועוד חברים מתקופות שונות: אלון אולארצ'יק, לאה לופטין, אפרים שמיר, רוני הולצמן ועוד. *טיפה* שונה מרוב אירועי המוזיקה המדווחים פה – אך לא פחות מרתק מהם. צוותא (אבן גבירול 30), 20:30. 75 ש"ח.
3. רוקפור, ה-להקה האהובה עלי בעבר, ומחזיקת פרס "הלהקה הישראלית היחידה שראיתי מופיע בחו"ל", נותנת הופעה חינמית היום באברקסס (לילנבלום 40) – והשמחה גדולה. 23:00. חינם.
4. גדי אלטמן ויערה איילון מופיעים בצוזאמן (לילנבלום 25). 21:00. חינם.

יום ב' (14.5)
1. גם לירושלמים יש יום סטודנט! באמת – פרטים מלאים פה.
2. עודד גדיר מופיע בבלום בר (קינג ג'ורג' 2). 22:30. חינם.
3. השבוע בליין תרבות יום ב' של תמונע (שונצינו 8 ): מי הזיז את השרפרף שלי ולשם ייחוד ב – 25 ש"ח.
4. כמו כל שבוע, נפתחות בארץ השבוע לא מעט תערוכות מעניינות (רובן מפורטות פה). אחת מהן, שנפתחת היום בבית בנמל (האנגר 26) מציגה עבודות שמשתמשות בבגד כחומר גלם אמנותי. אהמ, מישהו אמר 'לאישה'? 20:30. חינם.
5. הפוסט השבוע כל כך מגוון, עד כדי כך שהוא מציג אופציות אפילו לחובבי המוזיקה הקלאסית: פסטיבל פליציה בלומנטאל במוזיאון ת"א לאמנות מכיל לא מעט הופעות, שלפחות ע"פ התיאור נראות יוצאות דופן ומעניינות. תבדקו באתר.
6. אוי דיויז'ון מופיעים במסגרת פרוייקט 'ידידי השכחת?!' בבית התפוצות שבאוניברסיטת ת"א. 18:30. לא רשום מחיר, אבל מנסיון קודם, זה בסביבות ה – 25 ש"ח.

יום ג' (15.5)
1. מרי והבייבי צ'יזס הנהדרים מופיעים בקפה ביאליק (ביאליק 2). 22:30. 10 ש"ח. הודעה קצת יותר "אישית" יש פה.

מרי והבייבי גבינות

2.
מה? כבר עברה שנה? יום ירושלים חוזר – והפעם, גדול יותר, חזק יותר, גבוה יותר. כחלק מחגיגות ארבעים שנה לאיחוד ירושלים, יתפרס השנה החג האהוב על כולנו על לא פחות משלושה ימים (יש!) וישתתפו בו מיטב אמני קולקציית גאידמק: יורם גאון, עידן רייכל, נינט, הראל סקעת ועוד רבים וטובים. יש לו"ז מקוון להיום, מחר ומחרתיים. לחובבי הז'אנר בלבד.
3. יחד עם יום ירושלים והאירועים בגן סאקר, מתחיל גם שבוע השיר הישראלי. פסטיבל גדול סובב-ישראל, שכל אירועיו מפורטים פה. תהנו.
4. הם תיאמו זאת עם השביתה? כנס עתיד המחקר באוניברסיטת ת"א מתקיים מ – 11:00 בבוקר באודיטוריום סמולרש, ומציג אוסף קטן ומייצג של הרצאות בתחומי המחקר השונים באוניברסיטה. פוסטר הכנס, שהוא בעצם גם תוכניה, נמצא פה. ההרצאות גם יועברו בשידור ישיר באינטרנט פה. מה עוד? כניסה חינם. נדמה לי.
5.
עיינו אייטם (1) ביום א': גם פה ממשיכים חגיגות "יש לי את לוח ההופעות של הקוזה נוסטרה (נחלת בנימין 10)". הפעם מתארחת שם גבריאלה. 22:00 – ושוב לא רשום מחיר.
6. פסטיבל נחלת בנימין חוזר מהיום ועד ה – 24 במאי. שבע מסעדות יציעו מקבץ מנות במחיר 25 ש"ח, מבחר משקאות אלכוהול במחיר 20-25 – וריפיל אפילו יותר זול מזה. מנסיון הפעמים הקודמות: בבראון ובפביאנה יש אחלה מנות, בחלק מהמקומות היו מנות מתקמצנות מעפנות – והכי כיף זה לשבת על המדרכה עם כוס יין איכותי וכמה חברים איכותיים לא פחות. שירי שלנו הייתה בסיור המקדים והעלתה רשמים באתר בקבוק.
7. פסטיבל תרבות של שלום שמתקיים השבוע בצוותא (אבן גבירול 30), מציג לא מעט תרבות מעניינת של בני דודינו היקרים. פירוט מלא פה.
8. מכללת ת"א יפו (מלצ'ט 29) יוזמת מפגש בנושא "איך אפשר לחיות במרכז העיר?". לא נראה לי שצריך באמת להסביר על מה ידברו שם. 19:00. חינם.
9. משה דוידסון ואמיר וינצ'י\ועד המושב, נותנים שתי הופעות בסטאוט (הארבעה 14). 22:00. המחיר בין חינם לחמש ש"ח. משהו כזה. אגב, יש סיכוי שגם טולקין יהיו שם. תלוי על איזה עיתון מסתמכים.
10. די.ג'יי דיגיטל מי מעלה הופעת סימפול בהודנא (אברבאנל 13). 22:30. חינם.
11. עמית ארז מופיע בצוזאמן (לילנבלום 25). 21:00. 20 ש"ח.
12. פרוייקט שירי מלחמה\שלום המסקרן, שמתגבש לו לאיטו בין כותלי בית הספר Muzik (פירוט פה) מגיע להרצה בבארבי (קיבוץ גלויות 52). 22:00. 35 ש"ח.

יום ד' (16.5)
1. עצרו אותי אם זה נשמע לכם כמו פסקול שבור: בליין האלטרנטיב רוק בנו-לימיט (שביל המרץ 6) יש השבוע הופעה *מצוינת* של מידנייט פיקוקס. מהלהקות שחוויה לראות מופיעות. 22:00. 30-40 ש"ח, ויש גם מסיבה אחורי זה.
2. יום ירושליים מהווה מעין דגל אדום לבעלי לבונטין 7, הקורא להם לעשות אירוע אלטרנטיבי בנושא. ואכן, היום ב – 20:00 יגיעו לשם הבילויים, מלווים בהקרנת סרטים אלטרנטיביים בנושא ירושלים ופאנל הקראת שירה (נחשו את הנושא) כדי לדבר על העיר וקשרה למדינה. חינם.
3. איפושהו, לפני 5 שנים, סחב אותי חבר (פעמיים!) לליין מסיבות גותיות מוזר בשם 1984. מסתבר שזה היה ממש תחילת-תחילתו של הליין (ולכן לא היה שם מלא מדי), היות והשבוע הוא חוגג בברזילי (הרכב 13) חמש(!) שנים להיווסדו. יהיה אפל, יהיה כיף ויעלה 30-50 ש"ח – תלוי אם אתם רשומים באתר או לא, ואם באים לפני\אחרי חצות. מתחיל ב – 23:00.
4. השקרנים מופיעים בלימה לימה (לילנבלום 42). 21:00. חינם.
5. הממ. הזוי ומעניין: מיקה הרי ושי מאסטרו, שניים לא מוכרים לי, מופיעים ב Jazz Alley, מקום לא מוכר לי – שנמצא, וזה השוס, בסמטת מזל דגים 8 ביפו העתיקה. מגניב. 21:30. 55 ש"ח.
6. נושי פז נמצא בקפה ביאליק (ביאליק 2). 22:30. 25 ש"ח.
7. חן קליין, זו מהקוזה נוסטרה אם זכור לי נכון, מופיעה בלבונטין 7 ב – 23:00. 40 ש"ח.

יום ה' (17.5)
1. פסטיבל העונשפטס (מה ששמעתם) מתקיים היום בגדה השמאלית (אחד העם 70). בתוכנית המרתון המוזיקלי: NX2, D9, פינקלשטיין, Dukatalon, פחית, אוטורוסיה ו Mess. לפחות ע"פ השמות שאני מכיר, צפוי ערב עם סאונד לא קל לאוזן. 19:00. 30 ש"ח.

עונשפטס

2. כמו שעון. כבר שמונה שנים חל במאי, כל שנה, פסטיבל מרוסיה באהבה, המציג לקהל זמרים ולהקות מהשורה הראשונה מהמדינה הקפואה. השנה יחל האירוע ב – 17:00, בגני יהושע, והכניסה תהיה חינם. רשימת אמנים ואירועים יש פה.
3. גבע אלון בהופעה יקרה מהרגיל (55 ש"ח) בתמונע (שונצינו 8 ). 22:30.
4. הנה אירוע שרשום לו על המצח שהוא כלבבי: בבית קפה\חנות ספרים הנסיך הקטן (סמטה פלונית 3) יש ב -18:00 הופעה חינמית של להקת המהפכה, מלווה בהקרנת סרט הקאלט (באמת?) "צלו של חיוך" של איתן ענר.
5. דן תורן וסגול 59 מגיעים לקפה ביאליק (ביאליק 2). 23:30. 40 ש"ח.
6. בקרסון (רזיאל 7) מופיעים אנטיביוטיקה. 23:30. המחיר? סמלי. אל תשאלו למה, אך נראה לי שיש סיכוי להופעה חמודה. תחושת בטן.
7. לידיעת הקורא י': מדי יום חמישי בחודש מאי, מתקיימים מפגשי טעימות של סדרת אביב 2005 של יקב ססלוב בקפה סוכר (פינסקר 20). כמה? חינם. מי שירצה ממש לשתות כוס מלאה, ולא סתם לטעום, ייאלץ להיפרד מ – 27 ש"ח לכוס, ו -105 לבקבוק. 19:00.

סופ"ש (18-19.5)
1. קוזה נוסטרה (נחלת בנימין 10) פעם אחרונה: יערה איילון מופיעה במוצ"ש – 22:00. מעניין לראות אותה מחוץ לצוזאמן לשם שינוי. אין מחיר, כרגיל.
2. מרתון מוזיקלי שני מתקיים בשישי בערב בגדה השמאלית (אחד העם 70). משתתפים רביעיית אלון תייר ורועי חרמון, המפתחות לצוללת ורביעיית אסף יוריה. יש סיכוי שתגלו לי מה הסגנון? 21:00. 30 ש"ח.
3. לאחר מאבק ארוך ומתוקשר, הצליח המוזיקאי רבל סאן לקבל אזרחות ישראלית – מה שאומר שעכשיו הגיע הזמן לסיבוב הנצחון. במהלך סיבוב זה מגיעים במוצ"ש קולולוש ללבונטין 7, יחד עם אורחים וחברים כמו קאשי , קוואמי , סגול 59 , גיא מר , שלומי אלון ומשה אסרף. יהיה גם תקלוט של סקולמאסטר ועוד אנשים טובים. 22:00. לאיודע מה המחיר.
4. צהרי שישי בדיזינגוף (11:00-15:00) – הפנינג אורבני צנוע למדי לעומת זה של לפני שבועיים. בתוכנית: ההלנה משיקים את "ילדם החדש", ג'רמיה (דיזינגוף פינת ירמיהו), המייט (דיזינגוף 226) מציעים ג'אז ובירה ב – 10 ש"ח. תאטרון פנים מופיע בשד' בן גוריון, ועוד כל מיני שטויות שיש ברחוב.

בקטנה:
1. ראיתם שהפליקר של עונג שבת החל לתפקד? גיאחה הודיע שמעתה יחל להעלות לשם תמונות של כל הדיסקים שמגיעים אליו בדואר (כן. דואר. עם ר' – לא עם ל'. איפה הוא חי הבחור הזה? במאה ה – 17?). רעיון שעומד על הקו הדק בין חולני לגאוני. אהבתי.
2. רק בישראל: ג'ון וויס, שדיווחתי על הופעתו שבוע שעבר, לא הגיע בסופו של דבר לארץ היות וכוחות הבטחון לא הסכימו להעלות את הלפ-טופ החשוד שלו למטוס. זו לא בדיחה. חוזר: זו לא בדיחה.
3. איך היה הערב בלעדיו תהיתם? פורום וואינט למוזיקה ישראלית בא לעזרה ומדווח.
4. Last.Fm יוזמים ערוץ וידאו-קליפים דינמי חדש. כמו זה שיש עם המוזיקה, רק עם קליפים.
5. שיטת המיסוי לבירה השתנתה. לא ברור מה תהיה ההשפעה עלינו – אבל די בטוח שהיה תהיה חיובית. יותר בירות איכותיות בקרוב אצלכם במקרר. הידד! :]
6. יש משהו מחמם לב בכך שסיק איירוני הקליטו שיר חדש עם להקת המטאל הלבנונית בלאד אינק. לא?
7. לא יכולתי שלא לשים לב, שההבדל בין דיווח על עשרות מסיבות, לבין דיווח על שתיים, תלוי אך ורק בחשק שיש לי באותו השבוע ללכת לרקוד (כלומר, לחפור בנושא). השבוע למשל, אני די רגוע, כך שאין פה דיווח נרחב מדי על אירועים רקידים. זו הייתה מיני התנצלות שכזאת.
8. אפרופו מסיבות: הליין האוריינטלי קשמיר של דיקלה, שרץ לא מעט זמן בלימה לימה, יוצא השבוע לפגרה. סתם, שתדעו. אשתדל לדווח לכשיחזור (במידה ואדע מכך).

18 תגובות

  1. איליאן הגיב:

    תופיע ביום שני הארבעה עשר למאי שנת אלפיים ושבע בשעה 21:00 בערב
    במקום שנקרא- אוגנדה
    הנמצא ברחוב אריסטבולוס 4
    הממוקם במרכז העיר ירושלים

    הכניסה חופשית
    הטיפולים בהלם
    והאחו

  2. דוד הגיב:

    קשה לי להאמין שנועם רותם מופיע בחינם. (אדווח)

    וגם, קראתי איפשהו שהוא הולך להופיע עם צ'לנית.
    ובאמצע השבוע.

    טעים!

  3. פאנסנסוי הגיב:

    ההופעה בתגובה הקודמת היא של
    התזמורת הטרופית של איליאן פאנסנסוי

  4. Islay הגיב:

    אל תפספסו את דן תורן וסגול 59 בחמישי – אחת ההופעות הכי כיפיות שהייתי בהן בזמן האחרון, במיוחד למי שעדיין מתגעגע קצת לשנות ה-90 (וזוכר את "ידיעות מניקרגואה" (: ). סגול 59 מוסיף טוויסט חינני בהחלט.

    ואם אתה כבר באוירה אקלקטית עם פליציה בלומנטל והכל, ביום שישי ה-18/5 בשעה 22:00, המופע האחרון בסדרת "ג'אז במשכן" במשכן לאמנויות הבמה (בית האופרה), האנסמבל של נורמן גיבו מבצע את המוסיקה של צ`רלס מינגוס. אמור להיות שווה (מינגוס בטוח שווה, השאלה היא רק מה יעשה איתו ההרכב הקנדי הזה).
    הנחה של כ-55%(!) דרך פורום ג'אז בנענע – 90 ש"ח במקום 199 ש"ח. יש קוד שצריך לתת בטלפון כשמזמינים כרטיס, הפרטים פה: http://forums.nana.co.il/Message/MessageFull.asp?MsgID=10470152

  5. ניימן הגיב:

    איליאן – תודה על המידע 🙂

    דוד – גם במייספייס שלו לא רשום מחיר. תודיע באמת אם תוכל. הסתקרנתי.

    איסליי – פשששששש. 55% הנחה? סחטיין. אני מתחיל ממש לחבב את הפורום הזה :]

  6. כדרלעומר הגיב:

    מיקה הרי המוכשרת מופיעה בלבונטין 7 היום עם אורחים מגוונים. שמעתי אותה (בהופעה הזויה בסאב קוצ'), ומאוד מאוד נהנתי.

    http://www.myspace.com/mikahary

  7. ארז הגיב:

    ראיתי את המרי והבייבי צ'יזס בריף-ראף ושווה לראות עוד פעם

    מי לקח אותך ל1984 ואחרי זה בקושי בא לשם ?

    תגיד לי, אני אטפל בו
    🙂

  8. ניימן הגיב:

    כדרלעומר – לא שמעתי עליה, אבל אבדוק בהזדמנות הקרובה. תודה.

    ארז – השאלה היותר מעניינת: מי הלך לריף ראף לראות את מרי והבייבי צ'יזס ולא קרא לי? :]

  9. שירי (שלנו) הגיב:

    יקירי!
    קירדטתה אותי!
    חליק עליך!
    אנא- קח את הגינס אקספורט! נכון לעכשיו היא לא תמצא חברים במקום בו היא נמצאת!

  10. שירי (שלנו) הגיב:

    יקירי!
    קירדטתה אותי!
    אנא- קח את הגינס אקספורט! נכון לעכשיו היא לא תמצא חברים במקום בו היא נמצאת!

  11. קצה הגיב:

    היי,
    בדיוק קיבלתי במייל את זה
    http://bakbuk.co.il/htmlpage/internalgeneralpress.asp?cat=6&nam=407&tat=1&nama=407
    ותהיתי אם ראית.
    או אם סידרו לך כניסה חינם (לדעתי מגיע לך!)

    שבוע נעים.

  12. ניימן הגיב:

    תענוג לראות אותך פה :]

    ראיתי, וודאי שראיתי – ויש לי גם הזמנה לאירוע. לא בגלל שאני כותב עליהם חלילה וחס, אלא בגלל שאני חבר בכמה "מועדונים", שכל אחד מהם בנפרד נותן הזמנה לאירוע לחבריו.

    את באה? מעניין אותך אירועי בירה?

  13. קצה הגיב:

    האמת, לא נראה לי 🙂
    אני יכולה לשתות בירה כשאין לי משהו יותר טוב לעשות (שזה שיפור לעומת החרם המוחלט שהיה לי על זה פעם. הכל בזכות הודו שאין בה יין נורמלי) אבל לא הרבה יותר מאחת או שתיים. לא שווה את הכסף 🙂

  14. ניימן הגיב:

    חבל. את *בדיוק* הקהל שאנחנו בונים עליו בשביל רווח נאה :]

  15. דוד הגיב:

    אז ככה,
    נועם הופיע היום לבד, עם הגיטרות
    ואפילו אדם שפלן ישב בקהל.

    דווקא היה נחמד בקוזה נוסטרה, למרות האנשים שישבו בחוץ ודיברו תוך כדי ההופעה..
    היה מאוד אינטימי, אך זרם ממש בכיף (ראה המשך), ונראה שנועם נהנה, ולכן גם אנחנו.

    מי שלא מכיר את ההופעה של נועם, היא מתחלקת לשניים:
    בחלק הראשון שירים מרגשים וקורעי לב, מתוך האלבום השני – עזרה בדרך, שבדרך.
    החלק השני של ההופעה, אחרי הביצוע ל"מבול" של רונה קינן, יש שירים יותר שמחים, להיטוי קרח 9, ושירים מהאלבום הראשון, וגם כמובן מ"עזרה בדרך".

    המבנה הזה, מאפשר לבנאדם לצאת מההופעה טעון רגשית אך לא מבואס, מעין תנחומים על העצב הרב שנכנס לנשמה בחלק הראשון.

    (ובסופו של דבר הכניסה לא עלתה כסף)

  16. ניימן הגיב:

    הקוזה נוסטרה הוא אחלה של מקום להופעות. אינטימיות זאת אומרת. למי שרגיל להופעות "גדולות" של נועם, אמור להיות שינוי מרענן ונחמד שם.

    כיף לשמוע. נתת לי חשק ללכת עכשיו להופעה שלו. עשיתי זאת רק פעם אחת בעבר, ואולי כדאי באמת שאגש שוב..

  17. דניאל הגיב:

    כן, יש סיכוי שנגלה!!
    המרתון ביום שישי ה-18 בגדה הוא מרתון של ג'אז מחתרתי.

    http://i170.photobucket.com/albums/u260/Moribunny/poster2copy.jpg

  18. ניימן הגיב:

    וואי. ג'אז מחתרתי? מגניב לגמרי! רק חבל שלא אצליח כנראה להגיע לערב הזה. אצטרך להתאפק עד פעם הבאה שיהיה משהו דומה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting